Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spiegeltje, spiegeltje ...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Schade
Ironis
Ja hoor, ik ben er weer! Terug van weggeweest, wederom met schade...
Vorige schade nog steeds niet helemaal klaar (bumper niet goed bevestigd > fluitend geluid tijdens het rijden boven de 90 km/h), zit ik alweer met wat anders..

Er heeft één of andere idioot bij mij in de straat met zijn spiegel tegen de linkerkant van mijn auto gezeten. Er loopt een brede kras over de hele achterportier, recht naar achteren. Wat baal ik van die mensen die schijt hebben aan andermans bezit. Ik woon eigenlijk in een minder fijne straat wat betreft zuinig zijn op auto's. Té veel mensen die het slechts als gebruiksvoorwerp zien en een kras of deuk niets boeit. Maargoed, mij boeit het wel, en nu moet ik het weer laten fixen.

Ik wacht er nog even mee, maak er ook nog geen melding van. Misschien kan Dutch Dimension mijn lak eens verwennen smile.gif Moet lukken aangezien het een brede, maar oppervlakkige kras is (er komt geen wit doorheen en met nagels voelbaar, maar blijf niet hangen zegmaar).

Dacht ik eindelijk klaar te zijn, kom je na een weekje Stockholm terug en vindt je die kras op je mooie auto frown.gif

Daarnaast reed ik gisteren vanuit Friesland terug naar huis.. springt er tijdens een inhaalmaneuvre bij 125 km/h ineens een wit beest voor mijn auto langs op de snelweg.. Die kwam een metertje te vroeg op de weg, wat resulteerde in een flinke stuiterende beweging van de linkerkant, flink wat herrie en een spray van witte pluisjes achter mijn auto. Weer een konijn minder op deze aarde. Schrok me de tering, maar het beest heeft geen schade achtergelaten gelukkig. Da's dan weer een meevallertje.
Bravo JTD 105 GT
Aiai,

Dat zit allemaal niet mee.
Suc6 met de reparaties.

Greetz
BravoUser
QUOTE (Ironis @ Dec 17 2007, 07:54) *
Misschien kan Dutch Dimension mijn lak eens verwennen smile.gif

Ik denk dat je je vergist.. bonk.gif ..FMCWeekend is de Poetskoning hoor..!!! king.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
SynPower
Wat baal ik van die mensen die schijt hebben aan andermans bezit. Ik woon eigenlijk in een minder fijne straat wat betreft zuinig zijn op auto's. Té veel mensen die het slechts als gebruiksvoorwerp zien en een kras of deuk niets boeit. Maargoed, mij boeit het wel, en nu moet ik het weer laten fixen.

Ja precies !
Net zoals wanneer je boodschappen gaat doen. Dan parkeer je je auto netjes,maar er zijn altijd van die mensen die perse tussen de geparkeerde auto's willen lopen met hun karretje. Daar wordt ik ook zo pissig om frown.gif
Dan rijden ze zelf een afgeragde bak vol met deuken of een auto "van de zaak" en interesseert het ze geen moer wat er met andermans auto gebeurt.
Als ze in eerste instantie nog niet je spiegels er af gereden hebben met hun boodschappenkarretje dan gaat het wel mis met het instappen.
Ze pleuren die deur open, tegen je auto, en dan moet alles ingeladen worden.

Ze hebben ook ooit heel mijn portier in elkaar gereden. Toen kwam ik dus terug op de parkeerplaats en zag de schade nosmile.gif
Niks, geen briefje. Helemaal niks. Echt niet relaxed.

Zo heb ik twee keer een incident gehad met oudere mensen LOL
Een keer liet een of ander gek mens haar karretje op een heuveltje staan, die begon dus te rollen... tegen mijn auto.
Dus ik zwaar boos de auto uit en ff verhaal halen.
Leek ze niet echt te interesseren. Haar man zat in de auto een beetje dwaas rond te kijken en zelf lachte ze erom.

En ook nog een keer in de stad. Toen zette ik ff mijn vriendin af en parkeerde met twee wielen op de stoep. Nog ruimte genoeg overlatend voor voetgangers.
Komt er weer zo'n ouwe tang aan in een rolstoel. Ik denk dat haar dochter haar vooruit duwde.
Komen ze bij mijn auto aan, weet je wat ze doet ?
Ze begint, al zittend vanuit de rolstoel, tegen mijn auto aan te meppen.
Ja hoor ! Dus ik weer uitgestapt en tekeer gegaan tegen dat mens en de vrouw die haar duwde.
Schaam me wel een beetje wat ik riep (achteraf wel grappig). Ik riep keihard over straat: "moet ik dadelijk ook eens een deuk in je rolstoel trappen ?!
Dat was wel erg asociaal, maar ja, ik heb ook mijn grenzen. bloos.gif

Toen begon er nog een man tegen me te schreeuwen of ik dat normaal vond. Dus ontstond er nog een discussie.
PFFFFFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTTTT... ben der helemaal klaar mee.

Maar om ff terug te komen op je verhaal. Is idd zwaar klote.
De enigste raad die ik je kan geven is om te proberen in een hoek te parkeren op een parkeerplaats. Dan heb je altijd de meeste ruimte tussen de portieren en kunnen ze een zijkant iig nie tmeer raken smile.gif

Als mensen nu maar eens een beetje voorzichtiger met elkaars auto omgingen, ongeacht wat je zelf voor auto hebt. Dan zou het al een stuk beter gaan. En dan nog het fatsoen opbrengen om de zaak goed af te handelen als er schade ontstaat.

Succes ermee !

Louis
Ironis
QUOTE (BravoUser @ Dec 17 2007, 11:12) *
Ik denk dat je je vergist.. bonk.gif ..FMCWeekend is de Poetskoning hoor..!!! king.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

Oeps! frusty.gif verkeerde voor ogen, sorry FMC Weekend wink.gif

QUOTE (SynPower @ Dec 17 2007, 13:02) *
Maar om ff terug te komen op je verhaal. Is idd zwaar klote.
De enigste raad die ik je kan geven is om te proberen in een hoek te parkeren op een parkeerplaats. Dan heb je altijd de meeste ruimte tussen de portieren en kunnen ze een zijkant iig nie tmeer raken smile.gif

Kon dat maar.. Het is een smalle straat met parkeervakken aan elke kant. Ik weet wel dat ik 'm niet voor of vooral achter bepaalde auto's moet parkeren, die zetten altijd hun trekhaak in de bumper (aka nummerplaat).
NEO
Is mss beter als je daar weg verhuist.
Dat is toch geen leven met zo'n auto waar jij wel zo op zuinig bent
FMC WEEKEND
het zit je niet mee zeg eerst heb je een boot en nu een spiegeltje op je auto en ook nog een rabbit

maar wanneer was je auto voor 90% gerepareerd (omdat tie nog steeds niet goed was)???

kan je er een fotooke van maken dan kan ik effe kijken of dit makkelijk te verwijderen valt ????
Turbootje
zit je wel lekker mee zeg confused.gif

sterkte kerel !!
Ironis
QUOTE (FMC WEEKEND @ Dec 17 2007, 22:07) *
maar wanneer was je auto voor 90% gerepareerd (omdat tie nog steeds niet goed was)???

Na de bootcrash nog steeds niet 100% gereed. Ik ben niet tevreden over de voorbumper. Deze is overgespoten en teruggeplaatst. Nu zit er te veel ruimte (ongeveer 1 cm) tussen de bumper en de motorkap. Ze hebben hem iets strakker kunnen zetten bij het vervangen van de velg. Het lijkt er echter op dat ze niet overal de goede koppelingen hebben gebruikt, waardoor de ruimte ontstaat.

Daarnaast is de bumper niet echt mooi gespoten. Vlak onder de motorkap is de lak erg dof, zelfs na wassen zit er geen sprankeltje glans in, duidelijk te zien dat het om een overgespoten bumper gaat, gezien de rest van de auto nog prachtig glanst.

Ik ga zometeen bellen om vooral het gapende gat te melden, want ik heb last van een schelle fluittoon bij snelheden hoger dan 90 km/h, wat erg irritant is bij grotere afstanden...

QUOTE (FMC WEEKEND @ Dec 17 2007, 22:07) *
kan je er een fotooke van maken dan kan ik effe kijken of dit makkelijk te verwijderen valt ????

Zal ik even doen, maar wordt pas begin volgend jaar. Vrijdagmiddag naar de Franse Alpen wink.gif
FMC WEEKEND
fijne vakantie dan maar he haha

en nu wel uitkijken he voor rondvliegende onderdelen of materialen puh2.gif lol.gif lol.gif lol.gif
Danny
en overstekend wild......... yummie.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.