TheLizard
Oct 3 2003, 11:34
Ik vroeg me ff af hoe veel boetes de mensen hier gehad hebben voor te snel rijden
ikzelf rijd eigenlijk altijd te hard, meestal 20-30 km boven de max snelheid maar heb tot nu toe slechts 2 boeten gehad van 27 euro
dat valt dus best mee terwijl ze het laatste jaar bij ons in de buurt flink aan het controlleren zijn
gelukkig meestal met flitsauto's langs de weg dus vaak zie je ze wel staan en kan je nog in de ankers
Het valt me ook op hoe vaak je tegenwoordig wordt gewaarschuwd door je tegenliggers, dit heef me ongetwijfeld ook wel wat boetes gescheeld.
Padlarf
Oct 3 2003, 11:51
Heb tot nu toe een paar keer flink gezwijnt met boetes. Heb er tot nu toe 1 gehad voor te snel rijden. idd € 26,- voor 4 km te hard.
Wanneer je kijkt naar mijn rijstijl. Mijn gemiddelde snelheid gaat steeds meer omhoog, totdat ik een keer flink de pineut ben natuurlijk.
Maar dan kan ik de politie de schuld geven. Hadden ze me eerder in de kraag gegrepen qua snelheid had ik nu niet zo snel gereden. (Rijdt tegenwoordig gemiddeld 30 km te hard....) :oops:
Draai al geen heftige muziek meer in mijn auto, scheelt ook weer 20 km p/u :twisted:
Ik heb nog geen acceptgiro's op de deurmat gekregen wegens te hard rijden...
maar dat zal wel keertje komen .. ook ik rijd aardig door.
en ook gemiddeld zo'n 20 a 30 soms 40 km/u teveel.
Ik heb er ook nog nieteen ontvangen en rij ongeveer net zo hard als jullie.
Maar misschien scheeld het dat er in mijn auto geen prive km gemaakt word, want s'avonds en weekends rijden we in Latino's auto en die heeft er wel een aantal gekregen :cry:
Jullie hebben allemaal denk ik wel mijn post gelezen. Dat was mijn eerste boete. Verder nog geen 1. Ook ik rij goed door. Maar als iedereen zich aan de snelheid houd hoor je mij ook niet klagen. Als het kan ongeveer 20-25 te hard. Onthoud goed dat als je met 50 km te hard wordt genaaid dat je je auto en rijbewijs kwijt bent. Tis maar dat je het weet. En nu hoor ik je denken (knap he..

) wie doet dat nu?? Maar veel wegen tegenwoordig zijn 30 en als je daar dus 80 rijd (wat vaak prima kan) ben je hem kwijt als je gepakt wordt. En bij werkzaamheden aan de weg al bij 30 km te hard..
Onlangs ging ik ff beetje checken wat ie kon enzo...
dus ik ging met 160 over de A2 heen... zat daar tussen de 150 en 160 toch nog wel wat kracht dat ie zichzelf vooruit trok ..
maar waar je maar 100 mocht ging ik toch maar ff van gas af om die 50 km/u grens niet te overschrijden... je weet maar nooit ..
Padlarf
Oct 3 2003, 14:43
TheLizard
Oct 3 2003, 15:30
ik zorg meestal dat ik ook wel onder die 50 km grens blijf
een boete ok...maar rijbewijs kwijt is toch wel minder prettig
Sparkie
Oct 3 2003, 16:19
Ehm, in mn bravootje nog geen boete (heb ik nu een maand of 2), ff afkloppen dus..
Met mn vorige auto heb ik er wel een aantal gehad, de meeste voor te hard rijden, allemaal niet echt schokkend.. en eentje voor voor bumperkleven :oops: Das dus nie aan te raden, errug prijzig!! (Doe ik dus nie meer en deed t alleen als mensen onnodig links rijden, waar niets tegen gedaan wordt..). Tip: Haal rechts in, is volgens mij 26 eurootjes en scheelt nogal
Maar ik rij dagelijks 100 km voor mn werk en altijd wel te hard (als ik nie in de file sta), maar alles bij elkaar valt het me mee met de boetes!
En in het weekend en op vrijdagmiddag hou ik me meestal in omdat ze dan erg vaak controleren.
Wilmor
Oct 14 2003, 14:15
Heb al een heleboel overtredingen gehad voor te snel rijden waaronder 1 x m'n rijbewijs kwijt voor 15 dagen :evil: Met de Fiat hebben ze me nog niet kunnen klissen alhoewel het nu nog harder gaat. Hout vasthouden ...
3 boetes tot nu toe
waarvan ik eentje nog moet ontvangen( de prijs toch)
vorige 2: 380 euro samen
maxxen
Oct 14 2003, 16:28
heb er oit een gehad,ik rij eigenlij altijd te hard en soms veel te hard.ik had 3 jaaar geen boetes en toen kocht ik een uno turbo en na 3 maanden de eerste.ik kom uit een zijstraat en rij een weg op waar je 50 mag,ik geef goed gas en trek op,binnen enkele second zat ik op de 90 per uur,zie ik een leuk vrouwtje lopen dus ik plankgas op de rem.kom ik effe daarna weer langs zie ik dat waar dat vrouwtje liep een flitsbak stond. 2 weken later kreeg ik hem binnen(ik heb hem 2 weken geknepen),boete wegens te hard rijden haha,62 km per uur.gelukkig maar,haha.daarna nog een punto gt turbo gehad en heb nooit geen bekeuringen meer gehad,ook nog niet met mijn HGT.hopen dat dat zo blijft dussss....greetz m@xxen
The Master
Oct 14 2003, 18:13
Ik ook nog nix..
Hoe lang was bij jullie de 'wachttijd' voor een boete???
Slider
Oct 14 2003, 20:28
Iemand hierzo een radarverklikker aan boord? Vind ik leuke dingetjes, maar heb nou ff geen geld...
TheLizard
Oct 15 2003, 07:04
de wachttijd is tegenwoordig meestal niet zo lang meer
laatst had ik er één na 2 weken binnen, maar volgens mij kan het nog steeds wel een paar maanden duren
gisteren op tv: weet niet precies meer waar het was maar 6500 mensen kregen nog een boete voor foutparkeren omdat ze in 1998 :shock: dus verkeerd geparkeerd hadden :?
dit mag niet met snelheidsovertredingen, parkeerboetes vallen onder 1 of andere vorm van belasting en mogen daardoor later geïnd worden
Nebiros
Oct 21 2003, 16:06
Dat was dus in Schiedam ja, gelukkig, ook al woon ik daar, was ik geen ongelukkige...
Ik heb mijn boetes namelijk allemaal op tijd gehad, waaronder 1 voor verkeerd parkeren in Schiedam.
Verder heb ik er 2 gehad van na meetcorrectie tussen 5 en 10 km te hard (1 van 128 en 1 van 127 km/u) beiden 28 euro en als het goed is is er nu een onderweg van 40 euro voor +- 15 km te hard, werd van voren geflitst binnen de bebouwde kom reed denk ik net onder de 70...
witje®
Oct 6 2005, 17:29
ik heb nu ongeveer 1 jaar mn rijbewijs zit nu op 3 bekeuringen..,
1maal 125 euro gelaserd 78 met correctie waar je 50 mag.
1maal 28 euro 5 te snel ofzo ff beetje gas bij geven bij groenlicht en toen flits.
1maal pakeerboete.., was ff te lui om 50 cent in het aparaat te gooien voor miss 2 minuten majah 45 euro's lichter.
RedBravoSx
Oct 6 2005, 17:51
3 x aangehouden...
1x in belgie 180 waar je 100 mag/mocht .. ( met een bmw m3 )
2x in nederland...
1. geen gordel om.. maarja snel omgedaan dus ze konden niets bewijzen.
2. en de andere keer was me auto nog niet gekeurd.. 2 weken te laat...
totale kosten plaatje...
belgie:
agent; meneer dit kost u 275 euro... na smoes.. meneer deze keer zie ik het door de vingers.. maar volgende keer niet.
nederland..
1. agent; we kunnen niet bewijzen dat u u gordel niet om heeft.. dus dat laten we maar gaan.. fijne avond verder..
2. agent; beloof me dat hij binnen 2 weken is gekeurd en dan mag je doorrijden.. ik ; Belooft!
dus totaal... 0,- euro ( dus de politie is me vriend.. tevens werkt mijn vriendin ook bij de politie :oops: )
vanballen
Oct 6 2005, 17:57
Ikke 1 dikke boete.. maar dan ook mijn enige ooit.. Ik sjeesde met 80 kilometer per uur door rood licht heen binnen de bebouwde kom...Flits zei de paal die daar al weet ik hoe lang staat. Daar ging meteen een dikke 140 euro naar het rijk..
Mn eigen domme fout, sowieso had ik het niet moeten doen, maar had helemaal moeten beseffen dat er een paaltje stond, had alleen echt haast en zag oranje licht en mn intuitie zei, gas bij! :twisted:
Achteraf gezien had ik beter nog meer gas bij kunnen geven zodat ik enkel de snelheidsbekeuring had gekregen, want het grootste deel (86) was voor rood licht.. :cry:
1 boete gehad van 70 euro, geparkeerd op een invalide parkeerplaats.. :oops: nooit gezien dat bordje, en was ook nog met de auto van de zaak
Spenstar
Oct 6 2005, 19:21
ik ook nog steeds geen enkele boete
tevens werkt mijn vriendin ook bij de politie
dus als je een keer een boete krijgt kan je altijd je frustraties daarover snel kwijt
El Tino
Oct 6 2005, 19:25
mijn vorige auto nooit een boete gehad en toch altijd wel +/- 30 km/u te hard en sinds ik mijn bravotje heb (februari) heb ik al 3 boetes in 5 maanden gehad. de laatste maanden niet meer (klop klop)
de eerste was 20 km te hard op een weg waar je 50 mocht.
de tweede was 15 km te hard op een weg waar je geloof ik 60 mocht, stonden van die dikke palen waar je dus gaat afremmen! Staan ze alleen 100 meter verderop in de bosjes met zo'n lasergun (de PiPo's!@!)
en de 3e was richting nijmegen op een gegeven moment de auto getest op een vrije weg geen bomen dus heel overzichtelijk mbt flitsauto's en mobile flitspalen. Heb de 190 gehaald en toen toch maar ff afgeremt bij een paar viaducten maar het was net iets te laat :? nog iets van 33 km te hard met aftrek.
Spenstar
Oct 6 2005, 19:29
nijmegen is echt een noonoo voor hard rijden waar dan ook, zijn er geen flitpalen is er mobiele controle/rader/laser enz.
El Tino
Oct 6 2005, 19:39
:wink: Tell me
Ik heb 2 boetes gehad maar nog nooit voor te hard rijden, gelukkig.
- 1 keer een parkeerboete voor parkeren in een groenstrook :roll: . Daar heb ik tot 2 keer toe bezwaar voor aangetekend en ik heb gelijk gekregen...
- 1 keer rijden in een eenrichtingsstraat maar dan vanaf de verkeerde kant... :oops: Komt er meteen een politiemotor achter je aan... :twisted:
RedBravoSx
Oct 6 2005, 20:03
QUOTE (Spenstar)
tevens werkt mijn vriendin ook bij de politie
dus als je een keer een boete krijgt kan je altijd je frustraties daarover snel kwijt

nee dan krijg ik te horen dat het me eigen schuld is en dat ik weer geluk gehad heb.. want zij had me wel op de bon gegooid.
:?
Het leuke hiervan is dat wij vandaag op het werk een interne brochure voor het CJIB hebben gedrukt... Dit boekje ging over een fotowedstrijd van huisdieren van medewerkers van het CJIB. En niet zomaar een lullig boekje maar echt een full color luxe gebonden brochure...
Zo zie je toch maar dat er wel nuttige dingen met dit geld gebeurd :roll:
Cinq-power
Oct 6 2005, 23:17
Ik ga niet eens optellen hoeveel boetes ik gehad heb.
Zijn er gewoonweg teveel, een paar hoogtepunten:
1 x 78 waar je 50 mocht, probeerde filtspaal te misleiden bijna gelukt moest iets uitwijken wegens spiegel en flits.
2 x (in 2 weken) inhalen over doorgetrokken streep.
1 x 109 waar je 80 mocht, tezamen met een doorgetrokken streep.
Wel een behoorlijk aantal keer mazzel met te hard rijden, een aantal keer me teller uitgereden +- 170 - 175 km per uur en niet geflitst worden
En als behoorlijk wat boetes met de vrachtauto, 85 op de snelweg.
Maar sta nu al vanaf januari droog met de cinq.
En ik heb me rijstijl niet aangepast aan boetes, ga zelfs nog harder vanwege meer grip op de weg.
Speedyg
Oct 7 2005, 07:14
Ben de tel kwijt. Zijn wel allemaal snelheidsboetes. Nog nooit boetes gehad voor gevaarlijk rijgedrag en dergelijke.
Toppunt: 3 maanden achter elkaar elke maand een boete met oplopend bedrag

De 4de maand maar effe rustig aan gedaan.
Dieptepunt: Parkeerboet in Den Haag. WIlde even snel goedkoop videokaartje halen. Werd een dure aankoop :cry: Omdat het verboden parkeren bordje bij mijn voorwile stond, en ik dus 0,5m verkeerd stond geparkeerd.......
pfff ben in die 11 jaar ook wel de tel kwijtgeraakt.
Meeste waren wel voor te hard rijden,
hoogste was geflitst met 186km/u
weet niet meer het bedrag, waren nog guldens...
verder een paar maal voor fout parkeren maar die heb ik allen kwijtgescholden gekregen.
een stuk of 3 a 4 voor geen gordel om, die heb ik door bepaalde redenen nooit om.
echter sinds 2 jaar krijg ik er zelden nog 1, en als ik er 1 krijg is het een mierenneuk bekeuring van 4 km te hard ofzo...
Gemiddeld rijd ik op de snelweg 140 waar je bv 120 mag. (tenzij het nacht is)
dat was vroeger wel anders..
little_anger
Jan 16 2006, 12:15
ik heb nu 2 boetes gehad voor te snel rijden 1 van 115 eurie en 1 van 30 eurie best veel de eeste was na corectie meeting nog 149 km/h en de 2de na corectie meeting 54 km/h das best fuckt up voor 4km/h 30 euries
Trulli
Jan 16 2006, 17:13
Mijn laatste was 200,- eurie . Sindsdien doe ik rustig aan.
Dutch Dimension
Jan 16 2006, 17:17
Een timmerman hier op de bouw is onlangs ook geflits
Hij reed bij de wegwerkzaamheden op de Moerdijkbrug s avonds laat 140 KM
en je mag daar maar 70
Gevolg : zon €600,- boete en voorkomen bij de rechtbank :blink:
Twister
Jan 16 2006, 17:58
1 parkeerboete 45 euro gewoon stom weg vergeten

had ik nog een keer op me verjaardag ff snel een paar kratjuhs bier hale
en jahor daar stond ze weer het zelfde vrouwtjuh mocht nog ff een nieuw kaartjuh halen

en 1 keer geflitst toen ik zonder voorbumper reed
dus zonder kenteken
forbidden
Jan 17 2006, 19:38
een paar parkeerboetes, 1tje door rood (was bij mij oranje!) :angry: en de leukste

toen ik voor het eerst m'n bravootje had opgehaald bij de dealer op weg naar me vriendin geflitst op de a58. had hem nog geen uur. 135 waar je 120 mag
little_anger
Jan 17 2006, 20:32
:blink: als ik alle boetes er bij elkar op tel inclusies de laastste van vorig week door half op de stoep te staan(50euries) heb ik er 8 gehad .
en 1 voor wild plassen tegen kerk 46 euries :rolleyes: damn totaal 9 boeties
Don Tsurno
Jan 23 2006, 00:36
in bijna een jaar tijd maar 2 boetes:
rijd meestal toch wel 10-20 kilometer te hard alleen s'nachts blaas ik vaak wel effe lekker door.
maar 50 km te hard ga ik niet rijde, gewoon te scheiterig dat me rijbewijs wordt ingenomen.
en idd oppassen bij wegwerkzaamheden, de boetes worden daar ook verdubbeld bij te hard
1 parkeren : terwijl ik wel een kaartje had gekocht maar bij de verkeerde paal:
zon grapje kost dus 45 eutjes
en de 2e was pa: simpelweg een paar (=4 excl correctie) kilometer te hard binne de bebouwde kom maar was na de tariefswijziging dus maar :rolleyes: 16 eutjes
maar..... wie weet zit er morgen wel weer 1 in de bus
El Tino
Jan 24 2006, 23:21
1 tip jongens!!!
Niet bellen als de KLPD naast je rijd :blink: :wacko:
kost je 140 euries en een hoop geschaam op de snelweg waar ze ineens 80 km/u gaan rijden voor je......
Franky
Jan 25 2006, 18:58
ik 1 boete voor op een invalideplek staan, en 1 te hard gereden maar 5 km gelukkig en laatst in duitsland 25 km te hard maar die heb ik nog niet gehad:)
reddevil
Feb 11 2006, 14:56
Nou net eentje binnen gehad voor verkeerde veliching.
Heb mareakoplampen. En bij mij zitten er groene lampjes in de stadslichten.
Ze hadden me er al eens mee zien rijden.
Nu bij een controle was ik de lul en moest ik mee kome.
Moest op hun verzoek mijn verlichting aanzetten en hoppeke, misleidende verlichting.
kostenplaatje: 75euri's
Was ik net klaar komt Bravo GT van de club naast mij staan...
Werd ook verzocht mee te komen!
Dus Bravo GT, als je dit leest: wat was er bij jou aan de hand?
Triple B
Feb 11 2006, 15:18
ik heb er ook weer een binnen 122 waar je 100 mocht op de A16 72 euro voor 18 KM tehard na de corectie
DarkSpawn
Feb 11 2006, 23:18
Om precies te zijn heb ik er 0 (nul nix nakkes nada) en dat terwijl k nog weleens t gas wil lostrekken... maar ja.. geluk is met de dommen zeggen ze weleens... dan hou ik me graag bij die groep
Tim Roelofs
Feb 12 2006, 15:53
voor mij ook 0, in zon 2 jaar
Wel gloeiende gloeiende.. GRR!!

Nog nooit in m'n hele carriere een parkeerboete gehad, maar vanmorgen de eerste gescoord. Ontrecht ook nog eens!!
Op bezoek bij een vriendin gisteren m'n auto geparkeerd op een pleintje voor een appartementen complex, blijven slapen.. Loop ik vanmorgen naar buiten hangt er ineens een brief op de deur:
"Met ingang van heden is het niet langer toegestaan te parkeren op het plein voor het complex, dit in verband met de veiligheid van de bewoners. (
Ok, vaag verhaal, maar so be it) Vanaf maandag 5 maart zullen wij verbaliserend gaan optreden. (
Ja daar ben ik inmiddels achter!!) Omdat de parkeergarage behorende bij het complex de komende weken gesloten is zal er een tijdelijke parkeergelegenheid gecreeert worden. (
Oh ja?? Waar dan?? En wanneer??)
Met vriendelijke groet, Politie Rijnmond
(
vriendelijke groet MY ASS!!)"
Jullie snappen.. Mijn humeur is nu zwaar beneden peil, die " verordening" hing er toen ik gisteren parkeerde namelijk nog niet. En dan de tijd waarop de bekeuring uitgeschreven is.. 23u15. Tss.. Tijd om bezwaar aan te tekenen dus..
QUOTE (Flyby @ Mar 6 2007, 12:14)

Nog nooit in m'n hele carriere een parkeerboete gehad, maar vanmorgen de eerste gescoord. Ontrecht ook nog eens!!
Op bezoek bij een vriendin gisteren m'n auto geparkeerd op een pleintje voor een appartementen complex, blijven slapen.. Loop ik vanmorgen naar buiten hangt er ineens een brief op de deur:
"Met ingang van heden is het niet langer toegestaan te parkeren op het plein voor het complex, dit in verband met de veiligheid van de bewoners. (
Ok, vaag verhaal, maar so be it) Vanaf maandag 5 maart zullen wij verbaliserend gaan optreden. (
Ja daar ben ik inmiddels achter!!) Omdat de parkeergarage behorende bij het complex de komende weken gesloten is zal er een tijdelijke parkeergelegenheid gecreeert worden. (
(
Jullie snappen.. Mijn humeur is nu zwaar beneden peil, die " verordening" hing er toen ik gisteren parkeerde namelijk nog niet. En dan de tijd waarop de bekeuring uitgeschreven is.. 23u15. Tss.. Tijd om bezwaar aan te tekenen dus..

Kijk, met dit soort hoeren-acties maken ze zich dus zo 'populair'. Wat is er mis met een waarschuwing van 24 uur?
timmer1984
Mar 6 2007, 13:25
hmm nu bijna 4 jaar rijbewijs...bravo is mijn derde auto...ff afklopen met bravo nog geen boete gehad

eerste auto...renault clio
5 bekeuringe...4x te hard rijden
1x rijden met mistlampen €57,-
2de auto..volkwagen polo
4 bekeuringen...3x te hard rijden
1x door rood rijden €130,-
ongeveer bij elkaar (gegokt) iets meer dan €1000,-
zonde geld was tog mooie bumperset geweest....

eigen schuld dikke bult
Bartjuhhh
Mar 6 2007, 13:43
ik heb nu 3 jaar me rijbewijs en geen 1x een boete.....owja wel geen licht op me fiets:P:P:P 27 euro`s toen nog
bastaard
Mar 6 2007, 16:52
QUOTE (timmer1984 @ Mar 6 2007, 13:25)

1x rijden met mistlampen €57,-
Dat is echt iets waar ik een dikke hekel aan heb als mensen dat expres doen. Je verblind echt de tegemoetkomende weggebruikers, vooral als het regent.
Van mij mag de politie daar echt veel meer tegen optreden en de boete mag van mij met minimaal het dubbele omhoog.
Verder het afslaan bij een rotonde zonder je knipperlicht aan te zetten, bah bah bah!
La Chupacabra
Mar 6 2007, 17:08
ik heb ik zon 2.5jaar me rijbewijs ik heb er 6ongeveer
Dutch Dimension
Mar 6 2007, 17:14
QUOTE (Flyby @ Mar 6 2007, 12:14)

(

Eigenlijk vind ik het wel lachen
Maar het tijdstip waarop ie uitgeschreven is slaat nergens op
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.