Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dynamo stuk?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Linus
Hoi! mijn Accu lampje begon gister te branden en vandaag stond ik ineens zonder stroom in de auto. Geloof dat de dynamo stuk is. Ik heb door een grote plas water moeten rijden en behoorlijk harde regen, kan het zo zijn dat er water in de dynamo is gekomen en kortsluiting gemaakt? Als dat het is zal het wel opdrogen en weer goedkomen denk ik. Maar hoe kan ik het beste kijke of de dynamo stuk is?

Ik heb ooit iemand gehoord over kool in de dynamo en dat je dat kan vervangen, hoe weet ik of het het kool is?
tamael^
QUOTE (Linus @ Dec 9 2007, 23:04) *
Hoi! mijn Accu lampje begon gister te branden en vandaag stond ik ineens zonder stroom in de auto. Geloof dat de dynamo stuk is. Ik heb door een grote plas water moeten rijden en behoorlijk harde regen, kan het zo zijn dat er water in de dynamo is gekomen en kortsluiting gemaakt? Als dat het is zal het wel opdrogen en weer goedkomen denk ik. Maar hoe kan ik het beste kijke of de dynamo stuk is?

Ik heb ooit iemand gehoord over kool in de dynamo en dat je dat kan vervangen, hoe weet ik of het het kool is?

de koolborstels kunnen vervangen worden. het is alleen zo dat over het algemeen de lagers ook versleten zijn als de borstels versleten zijn. maar je weet ook niet of dat de oorzaak van je probleem is. denk dat laten reviseren de beste optie is. een ruil dynamo plaatsen kan ook.

tamael
GeMiNi
eerst meten of je dynamo wel genoeg laadspanning geeft lijkt me een beter plan. Als het dan je dynamo niet is ligt je probleem ergens anders en heb je je dynamo niet voor jan lul vervangen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.