Murdock
Mar 17 2004, 23:38
Ik heb dus een probleem met mijn Bravo 1.6SX automaat. Na een koude nacht (vorst) start hij in principe prima. Vervolgens rij ik 'm dan achteruit onder de carport uit. Als ik 'm dan in z'n D zet begint het lampje van de automaat (meest linkse) te knipperen en kan ik vervolgens vol gas geven, maar dan "kruipt" ie als het ware vooruit. Meestal zet ik 'm dan uit, wacht een halve minuut en start 'm weer. Nu is het al een paar x voorgekomen dat ik 'm dan bijna niet meer aan de praat kreeg en afgelopen week heb ik zowat de hele accu leeggestart (zonder resultaat). Met behulp van startkabels hebben we 'm na veel geklooi aan de praat gekregen (zwaar verzopen natuurlijk). Heb er een uurtje mee gereden om accu op te laden en vanmorgen (na
geen koude nacht) reed hij meteen prima. De computer is ook al uitgelezen bij de fiat-dealer maar geeft geen foutmelding. Ik ben bang voor de eerstvolgende nacht dat het gaat vriezen.....
bravo tijntje
Mar 18 2004, 01:03
Ik zou niet weten waar het aan kan liggen. Misschien een flauwe tip... maar als je nou meteen vooruit rijd als je wegrijd, dus in z'n achteruit de carpoort in en dan sóchtends meteen weg in z'n vooruit?
Totdat je weet hoe je het op ken lossen :?:
Greets,
Martijn.
Monstra16v
Mar 18 2004, 16:19
hebben schakel bravos ook soms dan moet je ehm weer ff in zijn vooruit zetten en dan goed achterin drukken en dan gaat die weer
Slider
Mar 18 2004, 23:54
Misschien een probleem met de automatische choke? Die zorgt ervoor dat je verbranding goed is bij een koude motor, en als die niet goed z'n werk doet slaat ie af.
Warme motor = geen choke.
Edit: Of stationair toerental staat te strak afgesteld? Hoeveel toeren loopt ie stationair?
Murdock
Mar 21 2004, 12:34
De choke werkt naar behoren zegt de garage. Hij draait ongeveer 800 toeren stationair. Kan het misschien aan de bougies liggen ?
Dutch Dimension
Mar 21 2004, 16:59
Als er een defect is zou het kunnen.
Heeft ie het ook bij vochtig weer????
Murdock
Mar 21 2004, 21:45
nee hoor bij vochtig weer geen enkel probleem
Slider
Mar 21 2004, 22:01
QUOTE (Murdock)
De choke werkt naar behoren zegt de garage. Hij draait ongeveer 800 toeren stationair. Kan het misschien aan de bougies liggen ?
Met choke aan moet ie tussen de 1100 en 1400 toeren draaien (afhankelijk van de kou en hoelang die stilstond). Bij een warme motor moet ie volgens mij minstens op 900 toeren zitten. Dus wie weet....
Maar ik ben geen monteur, maar leek mij logische gok...
misschien is je transmissie olie dan aan de dikke kant doordat het gevroren heeft en heeft de bak moeite om te schakelen. ff een tijdje stationar laten draaien helpt meestal wel. Kan je ondertussen mooi je ramen krabben :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.