Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo 1.4 S start niet als hij warm is?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
salsaboy
Nou ik heb mijn thermostaat vervangen het inspuitlampje brand niet meer.

Hij start echter nog steeds niet als hij warm is. Iemand hier ervaring mee? Ik heb al van iemand gehoord dat dit met de Single Point Injection unit (SPI) te maken kan hebben en dan in het bijzonder met de inlet air temp sensor. Dit schijn je los bij FIAT te kunnen kopen. Als dit het is kun je dat testen? Iemand een onderdelennummer van de Inlet Air Temp Sensor? Suggesties welkom. Als hij start dan loopt de motor als een zonnetje. Vreemd.

Andre'

btw Den ik denk dat je gelijk hebt wat die thermostaat betreft.
The Master
(wil je ook ff vertellen wat die thermostaat je gekost heeft plz..)

Je 'Inlet Air Temp Sensor' --> bedoel je daarmee de sensor die de lucht meet wat er binnenkomt via je luchtfilter? (word ook wel debiet meter of luchtmassa meter genoemd)
Je kan teste of die t nog doet, door m aan de fiat computer te hange, en daar te kijken of het berekende hoeveelheid lucht overeen komt met de werkelijke hoeveelheid inkomende lucht...

Kosten, 355 zoiets
salsaboy
Tuurlijk Master. Facet THERMOSTAT FIAT 46417962 FACET 7.8113 Prijs Euro 42,66. Let wel op met ontluchten als je dit zelf gaat doen ook de nippel bij de radiateur eruit en de twee op de slangen ook. Bij blijven vullen met lopende motor. Let op dat ie niet te warm word. Vraag nog iemand anders om advies omdat dit mijn eigen manier is.

Maak me nou niet ziek met die prijzen frown.gif Ik denk dat dat ding los bij fiat te koop is en veel minder kost zie hangfive op de volgend link (ff achterelkaar plakken, hij is gebroken) Als hij start en ik rijd naar Fiat toe geeft de computer dan ook problemen aan? Volgens mijn denkwijze niet. Het probleem is er volgens mij als hij niet start. Het valt op dat hier veel mensen vertrouwen hebben in die Fiat computer, terwijl dit volgens mij alleen maar een hulpmiddel is. Als je bijvoorbeeld op problemcar.nl kijkt dan zie je dat heel veel problemen niet door de computer ondekt worden. In mijn vakgebied pc-netwerken heb je ook een hoop van die hulpmiddelen testprogramma's hardware testspul, maar in de praktijk komt het vaak op het gewone troubleshooten aan en dus verstand hebben van wat je aan het doen bent. Wat kost het om je auto bij fiat te laten controleren aan zo'n computer? Heeft er niemand zo'n programma zelf en stekker zelf?

http://www.fiatforum.com/forum/topic.asp?T...nlet+air+sensor
salsaboy
Ik bedoel in het nederlands inlaatlucht-temperatuur sensor. Heeft dit te maken met het niet starten als hij warm is?

www.autodiagnos.com/multitester/manuals/ma17dut.pdf
SNEEKY
neej,als je dit probleem hebt bij een 1.4 ligt dit zeker bij de verstuiver,deze werkt dan niet meer als hij warm is,als je dan 5 of 10 min wacht doet ie het weer,niet?????

heb er al zo'n 6-tal moeten vervangen :wink:
salsaboy
Nee, helaas ik moet veel langer wachten meestal een hele nacht. Heb je nog meer suggesties? Probleemoplossende tips? Wat zijn de kwaaltjes van een Brava 1.4 op dit gebied?
SNEEKY
kan wel hoor,volgens mij is het dat,is een veel voorkomend probleem,heb er ook al gehad die een paar uur moesten wachten en andere hadden voldoende met 15 minuten,is ook te zien hoe ver het defect al gevorderd is,verbeteren zal het niet
salsaboy
Sneeky Volgens mij heb je wel gelijk. Ik heb net benzine in de carbarateur gegooid en dan loopt hij even. Zit er van tevoren geen relais dat kapot kan gaan? Is een verstuiver dat grijze ronde ding dat boven in de carbarateur zit (Bosch nummer 0280150 566B 699). Hoe zit dat ding vast geschroefd? Moet ik heb recht eruit trekken? Ik heb de het kapje met de torx bout gedemonteerd en toen dat zwarte ding eruit proberen te trekken, zit heel vast.

Andre'
SNEEKY
idd je krijgt ze der heel moeilijk uit maar het is iig deze
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.