Help - Search - Members - Calendar
Full Version: resonantie 1.6 16v
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
ikke
hallo, ik heb een gek probleem hoewel alles doet het gewoon en ik merk niets met rijden maar....
ik heb de auto naar de garage gebracht omdat ik met warme motor bij stationair lopen een soort geluid heb van een hitteschild oid maar dat zit niet los of zo
het komt bij de poelies/snaren uitlaatspruitstuk vandaan maar ik heb alle riemen ed laten vervangen dus daar licht het volgens mij niet aan.
het gekke is dat je het alleen met warme motor en stationair lopen hoort en niet bij koude motor.
de garage had volgens mij wel wat anders aan zn hoofd dan mijn klacht oplossen en zei hierop dat het geen kwaad kon en het een soort resonantie is van de motor ja ja ik geloof dar niet zo in maar wel betalen daar ga ik dus niet meer heen.
weet iemand wat dit euvel zou kunnen zijn? ik weet het is moeilijk geluiden te indentiviseren maar ik loop zo ook alleen maar leeg aan onderzoek kosten.
ik zit zelf te denken aan de dynamo lager of zo al doet die wel wat hij moet doen en geen zwakke lampjes met alles aan nogmaals verder merk je helemaal niets maar het is zo vaag dat je het alleen met warme motor hebt en bij stationair
en het lijkt op een hitte schild geluid<resonantie volgens garage maar nooit eerder gehad in een keer is het gekomen>

oja het is een 1.6 16v 98 waar zou ik eens naar kunnen kijken?
Ruudje
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een koude motor. De garage kon het niet vinden? Alle snaren ed zijn ook nog goed bij mij.
ikke
zou het de distributie kunnen zijn die is ongeveer 1600 km geleden vervangen maar sinds dien dat geresoneer bij stationaire warme loop?
ikke
ik heb ff wat zitten zoeken nu zit er een metalen pijp die onder het uitlaatspruitstuk doorloopt naar de waterpomp ik heb het idee dat het daar resoneerd.
wat ik al zei het lijkt op het geluid van het hitteschild maar dat is bovenop en die pijp zit er net onder.
kan het zo zijn dat de pomp met vervangen niet helemaal goed op zijn plek zit en of dat de pijp daardoor net niet vrij loopt met warme motor<uitzetting> het is die metalen pijp vd waterpomp die lijkt erg weinig ruimte vrij te hebben van het uitlaatspruitstuk?!
ook lopen daar de kabels van de dynamo door volgens mij
Mark
Lees deze post eens, misschien gaat het over hetzelfde....

Klik!

Groeten, Mark
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.