Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 7,5J - 4x100 - ET40 = Is hiervoor een winterband met V-markering?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Ruudje
Mijn vraag is of er op 7 1/2 J velgen 205 brede banden passen? Dit omdat ik op mijn wintervelgen deze banden wil monteren.
Ik kon het nergens vinden vandaar dat ik de vraag hier even stel!

Het antwoord op deze vraag heb ik gevonden en omdat ik het een beetje overflow vind om een nieuw topic aan te maken kan het prima in deze verder gaan!

Ik ben dus opzoek naar hetvolgende:

- 205/45R16 met V Markering (alleen met H-markering gevonden)
- 215/45R16 met V Markering (onvindbaar?)

Qua omtrek is de eerste optie 1,5cm minder en de tweede 1,4cm groter Let op de omtrek houd dus niet de hoogte van de band in en dit betekend dus dat deze banden vrijwel identiek zijn aan de orginele maat! Dit heb ik gedaan vanwege het feit dat ik s'winters liever gewoon mijn normale speling omdat ik vaak beladen (winter(sport)vakantie) door Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland kachel.

De V-Markering wil ik hebben vanwege het feit dat mocht het alleen maar koud zijn dat ik op de rechte stukken het gaspedaal wel in kan trappen.

Dit wil ik overigens als sneeuw"ketting":

Ideaal op LM-velgen en werkt prima. Je hebt ook de ketting variant en daar twijfel ik ook nog over:

BravoUser
Zou misschien wel gaan... Is een twijfel geval denk ik... yes_new.gif
Weet dat op 7J 195 past iig.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

Edit: Ja, 205 past op 7,5J heb ff Google geraadpleegd..geen probleem..!!
Gwboes
volgens mijn schoolboeken mag het, dus dan zal het ook wel passen.

zijn de blokken papier toch ergens goed voor bonk.gif

ps: het is wel het maximale, dus dan krijg je van die duitse stijl wielen puh2.gif
RARARA
Kan idd, je krijgt dan wel een "getrokken" band, wat ik persoonlijk wel mooi vindt staan
Dutch Dimension
205 op 7,5 J gaat idd

Heb het namelijk ook onder de Bravo .

Dan heb je zoals Rarara zegt een mooie opgetrokken band (plus ik heb meer ruimte met de Airride) yummie.gif
Bravatijn
Gaat passen hoor.
Dit is duitse style
Is nie echt mooi maar wel erg getrokken hehe
Gwboes
QUOTE (Bravatijn @ Nov 21 2007, 00:20) *
Gaat passen hoor.
Dit is duitse style

nee ik vind het ook niks, vooral als het dan ook nog banden zijn met zo'n velg bescherm randje zoals op de foto.
Ruudje
QUOTE (Bravatijn @ Nov 21 2007, 00:20) *
Gaat passen hoor.
Dit is duitse style

Hahaha dit is dan ook wel erg extreem met 165 op 17" maar ik denk dat 205 wel zal voldoen (gezien het feit hoe ze bij Remco (DD) erop zitten!)

Op de foto gaat het ook om een winterband te zien aan M+S (Modder + Sneeuw) indicatie met een V markering zoiets zou ik graag willen hebben (tot 240km/u) aangezien ik alleen maar H markering kan vinden (tot 210km/u).

QUOTE (Gwboes @ Nov 21 2007, 00:28) *
nee ik vind het ook niks, vooral als het dan ook nog banden zijn met zo'n velg bescherm randje zoals op de foto.

Op de foto word zoals gezegt een erg extreem smalle band gemonteerd! Het zal wel meevallen met 205.
Ruudje
QUOTE (BravoUser @ Nov 20 2007, 22:25) *
Zou misschien wel gaan... Is een twijfel geval denk ik...
Weet dat op 7J 195 past iig.

Greetz,
BravoUser

Edit: Ja, 205 past op 7,5J heb ff Google geraadpleegd..geen probleem..!!

Top bedankt nu weet ik zeker dat het past!

QUOTE (RARARA @ Nov 20 2007, 22:55) *
Kan idd, je krijgt dan wel een "getrokken" band, wat ik persoonlijk wel mooi vindt staan

Bedankt voor je reactie! Ik heb wel de keuze voor 215 banden maar dan word die maar 40 hoog! En dan zou mijn 16" wiel (velg+band) kleiner zijn in omtrek dan mijn orginele 15" wiel. Ookal gaat het om winterbanden is dit in mijn ogen niet echt wenselijk!

QUOTE (Dutch Dimension @ Nov 20 2007, 23:23) *
205 op 7,5 J gaat idd

Heb het namelijk ook onder de Bravo .

Dan heb je zoals Rarara zegt een mooie opgetrokken band (plus ik heb meer ruimte met de Airride) yummie.gif

Haha oke bedankt ik heb gelijk even naar je wiel gekeken en het ziet er idd nog goed uit en het is niet echt getrokken.. Meer ruimte is mooi voor de sneew"ketting" (ik heb niet echt een ketting) maar voor de airride nog hypocrite.gif niet wink.gif .

Even een ander vraagje ik heb de volgende velgen thuis liggen MOMO GT2 4x100 ET40 7,5 heeft iemand al ervaring met deze maat? En wat voor winterband kan ik hier het beste omleggen?
RARARA
een H-markering is echt voldoende voor een winterband hoor wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.