Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Handremlampje knippert
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Triforce
Mensen ik heb sinds kort een klein probleempje ontdekt.

Iedere keer als ik een rotonde oprijd met aardig wat snelheid (50 bijv.) dan gaat mijn handremlampje branden. Eerst dacht ik van zie ik nou spoken of wat confused.gif maar naar mate ik het meer deed bleek het toch zo te zijn.

Ik aan m`n pa gevraagt wat het kon zijn hij dacht dat het tijd werd voor nieuwe remblokken maar weet het niet zeker.

Dus mijn vraag is wie o wie weet het hier wel smile.gif

Grtz Tri
Rayman19876
Hoe staat je auto op de handrem, echt goed vast of kan je hem bij wijze van nog wegduwen. Dat 2e had ik namelijk en daaruit bleek dat mijn remblokken versleten waren achter. Ook bleek dat mijn handremkabel nog niet helemaal goed gespannen of gesmeerd of weet ik et wat was. Maar hoor nog wel steeds een tik als ik wegrijd, net of de handrem los schiet als ik ga rijden als ik hem er al eerder af hebt gehaald.
melee
Geloof dat er inderdaad een soort indicatie zit bij de remblokken dat aangeeft dat ze het gehad hebben met remmen. Maar volgens mij is dit zo te controleren.
bravo 1.6 16klepper
hoi

ik heb het ook gehad een knipperend lampje (vooral bij bochten)
maar toen bleek er bij mij teweinig remvloeistof in te zitten.

greetz sieg.
Triforce
@ Rayman ik zet um bijna altijd in de 1e versnelling dus daar kan ut nie aan liggen.

en melee en bravo1.6 k zal het proberen te controleren of door iemand die er meer verstand van heeft wink.gif

maar thnx btw

Grtz Tri
Rayman19876
QUOTE (melee @ Nov 15 2007, 21:53) *
Geloof dat er inderdaad een soort indicatie zit bij de remblokken dat aangeeft dat ze het gehad hebben met remmen. Maar volgens mij is dit zo te controleren.

Volgens mij geeft hij deze indicatie alleen als je voorremmen versleten zijn. Bij mijn auto moesten de achter blokken vervangen worden was bijna ijzer op ijzer, toen gaf die niets aan.

@Triforce, kan dat geen kwaad dan in de versnelling??
meew
QUOTE (Triforce @ Nov 16 2007, 00:23) *
@ Rayman ik zet um bijna altijd in de 1e versnelling dus daar kan ut nie aan liggen.

en melee en bravo1.6 k zal het proberen te controleren of door iemand die er meer verstand van heeft wink.gif

maar thnx btw

Grtz Tri

How to controleren: loser.gif

-Motorkap openen idea.gif
-Olievaatje zoeken thumbsup.gif
-Kijken of het peil tussen de 2 streepjes min-max staat shiny.gif
-conclusie trekken!!

Klaar, behoeft u nog enige foto('s) dan hoor ik dat graag...

HAHAHAHA.. succes
tamael^
QUOTE (meew @ Nov 15 2007, 22:33) *
How to controleren: loser.gif

-Motorkap openen idea.gif
-Olievaatje zoeken thumbsup.gif
-Kijken of het peil tussen de 2 streepjes min-max staat shiny.gif
-conclusie trekken!!

Klaar, behoeft u nog enige foto('s) dan hoor ik dat graag...

HAHAHAHA.. succes

inderdaat kan het 3 dingen zijn, handrem komt niet los, versleten voering of vloeistof te laag. laag vloeistof niveau betekent meestal dat je een versleten voering kunt verwachten of dat je een (klein) lekje hebt in het systeem.

tamael
lionheart
simele uitleg. je remblokken zijn versleten waardoor je rem vloeistof te laag staat. simpelweg nieuwe remblokken en het is opgelost. let wel, het hoeven niet perse je remvoeringen te zijn, kunnen ook je voorste remblokken zijn. ik heb dit ook gehad en het is op deze manier opgelost. kan je nog zelf ook.
Ruudje
Tri heeft een HGT dus voor en achter schijf en een slijtage meter die met een apart lampje indiceert (volgens mij). Als iemand door de bocht rijd en het lampje begint dan te branden is het toch echt de vloeistof die te laag is. Dit kan wel het een en ander als oorzaak hebben maar eerst dus de vloeistof controleren en dan de oorzaak zoeken!
Rayman19876
QUOTE (FCS @ Nov 16 2007, 10:00) *
Tri heeft een HGT dus voor en achter schijf en een slijtage meter die met een apart lampje indiceert (volgens mij). Als iemand door de bocht rijd en het lampje begint dan te branden is het toch echt de vloeistof die te laag is. Dit kan wel het een en ander als oorzaak hebben maar eerst dus de vloeistof controleren en dan de oorzaak zoeken!

Dat is het em juist, ik heb ook een hgt, dus ook schijven achter. Gaf niets aan hoor, maar ze waren wel flink versleten.
Mja gelukkig meteen nieuwe bloken op gezet, dus mijn schijven zijn niet naar de jan hypocrite.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.