Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kilometersstand Fiat bravo hgt's
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MainMan
Ik heb een vraagje voor met een fiat bravo hgt?

wat voor kilometersstand is redelijk voor een hgt?

wat is de kilomersstand van jullie hgt?

MainMan,
The Master
Die van mij is erg hoog... (van 1996)

152.000 (zoiets) Is van een vertegenwoordiger geweest... Dus da's continu 150 over de snelweg geweeest smile.gif

Wat is redelijk; rond de 90.000 is redelijk...

Hangt er vanaf welk bouwjaar he... Voor een hgt is een beetje 10.000 - 15.000 km per jaar te rekenen smile.gif
marea weekend 20v
Ik heb een marea weekend 2.0 20v van 2000 met 62000 km.

Dat valt mee dacht ik.
Tartarus
ik heb een hgt van 9/96 en heb nu 78.000 km.
MainMan
hey Master,

die van jou is dus aan hoger kant, maar hoe rijd de auto zelf?

want een vriend van mij heeft een hgt bouwjaar 1996 met 150000 km erop te koop aangeboden gekregen en wij vroegen ons af of hij het moet kopen of niet?

MainMan
The Master
Hangt er erg vanaf hoe er mee gereden is... Maar da's t lastige, dat weet je vaak niet... Wel een paar tips;

Kijk ook naar de ONDERKANT van de auto. Als iemand b.v een aso rijder is, zal die hard over hobbels e.d. gegaan zijn, dan zit dus in de onderkant deukjes... (bij mij was die nog volledig goed).
Dit zegt ook niet alles, maar kijk kritisch naar de motor op vuiligheid. Als die overal helemaal zwart is, en vies overal word er dus niet veel aandacht aan besteed.

Op zich kan een HGT lang mee (heb ik t idee). Want heb nu idd wel veel km, maar je merkt er nix van.

Wat je wel kan doen is t volgende: Breng de auto naar een KRITSCHE dealer, en laat hem ongeveer een half uur ALLES nakijken. Dan weet je wat er allemaal vervangen moet worden (de dealer ontdenkt dingen zoals de stuurbekrachtegingspomp, gordel aan binnenkant (€ 130) omdat die niet 100% meer werkte. Radiateur e.d. Dure grappies allemaal...

Zolang de motor 100% is, dan is het zeker nog de mooite waard om m te kopen... ZEKER een HGT!!!! Maar nogmaals, kijk er kritisch na, want er rijden meer HGT's rond die je ook kan kopen... smile.gif
Bis
Ik heb er een uit augustus 2000 met 52k op de teller. Waar je goed op moet letten bij de Hgt is de distributiieriem. Die moet om de drie jaar of een aantal km vervangen worden en is een prijzig karwei! :wink: Enne van zuinigheid hebben HGT's nog nooit gehoord. Hou rekening met het ergste! Qua verbruik dan.

The Master:
1:8 - 1:10
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.