Help - Search - Members - Calendar
Full Version: auto start niet?!? bougie probleem
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
krillmen
auto wilde vanmorgen niet starten anwb gebeld en na flink doorstarten sloeg die aan. vandaag ff kijken voor nieuwe bougies welke raden jullie aan en wat kosten deze?
marcelvg
meestal is het de kabels het is op het ogenblik erg vochtig buiten
waarschijnlijk dat er ergens een scheurtje in de kabel zit
dit kan je mooi in het donker bekijken
hoop dat je er wat aan hebt
krillmen
wat zie ik dan het 's avonds? als de motor loopt neem ik aan?

heb nu deze bougies erin zitten:
Bosch - type: FR7LDC
marcelvg
dan kan je kijken als je vonk overslag hebt (is trouwens niet altijd waarneembaar)
volgens mij zijn er ook spuitbussen voor om de kabels in te spuiten
tamael^
QUOTE (marcelvg @ Nov 13 2007, 14:52) *
dan kan je kijken als je vonk overslag hebt (is trouwens niet altijd waarneembaar)
volgens mij zijn er ook spuitbussen voor om de kabels in te spuiten

je kan er haarlak op spuiten en het dan te laten drogen. dit is om overslag te constateren.

maar je zou als het goed is wel wat startgeluid hebben. hoor je bij het omzetten van de sleutel de pomp in de tank draaien?

verderzoden type, uitvoering, motor grote en bouwjaar makkelijk zijn.

tamael
krillmen
QUOTE (tamael^ @ Nov 13 2007, 16:44) *
je kan er haarlak op spuiten en het dan te laten drogen. dit is om overslag te constateren.

maar je zou als het goed is wel wat startgeluid hebben. hoor je bij het omzetten van de sleutel de pomp in de tank draaien?

verderzoden type, uitvoering, motor grote en bouwjaar makkelijk zijn.

tamael

bravo 1.6 16 v sx bj 2000.
bougies zijn vervangen merk een duidelijk verschil met de oude ngk BPR5EZ met originele fiat en lancia logo's erop de auto heeft 95.000 km nu gereden ik weet niet wanneer die vervangen zijn maar waren behoorlijk zwart aan de punt.
tamael^
QUOTE (bravo-kerkrade @ Nov 13 2007, 17:05) *
bravo 1.6 16 v sx bj 2000.
bougies zijn vervangen merk een duidelijk verschil met de oude ngk BPR5EZ met originele fiat en lancia logo's erop de auto heeft 95.000 km nu gereden ik weet niet wanneer die vervangen zijn maar waren behoorlijk zwart aan de punt.

wel interesant over de bougies.

Extern klikkie over bougies

kan zijn dat er bougies van een verkeerde warmte graad in zaten of dat je mengsel een tijd niet goed is geweest. deze link zal helpen dat te bepalen.

tamael
krillmen
QUOTE (tamael^ @ Nov 13 2007, 18:12) *
wel interesant over de bougies.

Extern klikkie over bougies

kan zijn dat er bougies van een verkeerde warmte graad in zaten of dat je mengsel een tijd niet goed is geweest. deze link zal helpen dat te bepalen.

tamael

als ik kijk naar de plaatjes en naar mijn oude bougies ga ik er vanuit dat deze te koud was en dus zwart werd k zal het voorlopig in de gaten houden
Ruudje
Ga naar Brezan en vraag naar de "Bosch 4 Spark Plugs" dit zijn geweldige bougies. Ik heb er geweldige ervaringen mee in mijn HGT echt een hele verbetering er is ook nog een topic te vinden betreffende deze bougies!
Rayman19876
QUOTE (FCS @ Nov 13 2007, 19:42) *
Ga naar Brezan en vraag naar de "Bosch 4 Spark Plugs" dit zijn geweldige bougies. Ik heb er geweldige ervaringen mee in mijn HGT echt een hele verbetering er is ook nog een topic te vinden betreffende deze bougies!

Deze zijn toch wel geschikt voor de hgt neem ik aan. Heb ze er nu ook al een maandje of 2 inzitten, maar rijd wel super rustig die dingen, voor zover je het merkt.
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Nov 13 2007, 19:52) *
Deze zijn toch wel geschikt voor de hgt neem ik aan. Heb ze er nu ook al een maandje of 2 inzitten, maar rijd wel super rustig die dingen, voor zover je het merkt.

mag ik de Bosch super 4 yttrium aanraden? deze zijn iets duurder maar maken dat motor veel rustiger reageerd en beter optrekt. dit is mijn ervaring.

tamael
krillmen
tot nu toe niks te klagen vind de auto wel beter rijden vooral in de 1 en 2 eerst bokte de auto heel erg bij lage snelheid zoals file en 30 zone dat is nu weg.
tamael^
QUOTE (bravo-kerkrade @ Nov 13 2007, 22:25) *
tot nu toe niks te klagen vind de auto wel beter rijden vooral in de 1 en 2 eerst bokte de auto heel erg bij lage snelheid zoals file en 30 zone dat is nu weg.

denk dat jij ze al hebt. onderdelen leverancier vind ze ook erg goed en raad ze vaker aan bij dat zoort problemen. heb eens een setje op proef gehad na problemen met de vorige serie. gebruik ze veel vaker doordat ze minder verslijten dan ze duurder zijn en dan nog eens het soeppelere rijden.

tamael
Rayman19876
QUOTE (tamael^ @ Nov 13 2007, 22:05) *
mag ik de Bosch super 4 yttrium aanraden? deze zijn iets duurder maar maken dat motor veel rustiger reageerd en beter optrekt. dit is mijn ervaring.

tamael

Ze hadden bij mij van brezan de juiste bij mijn type auto opgezocht, heb verder niet gekeken welk type etc..
Maar ze doen et prima
droopshot
QUOTE (bravo-kerkrade @ Nov 13 2007, 22:25) *

dit had ik ook bougies vervangen voor beru ultra-x 4sparks en geen enkel probleem meer alleen nog start problemen maar dit is waarschijnlijk de accu dit is een oude klm accu of startmotor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.