Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Benzine is geen diesel
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Schade
yuri
Jup, het is gebeurd.
Niet te geloven zeg, wat een eppo ben ik. Sta ik nog "snel" te tanken, ik denk, neem Ultimate diesel ipv de "gewone". Denk dat ik door de Excelium vulslang in de war was, want ik kwam er pas na 36 liter achter dat ik toch echt Ultimate Ongelood aan het tanken was. (Het was ook zo duur! wink.gif )
Gebeld met de leasemaatschappij, die stuurden een mannetje langs. Met de Bravo op de trailer naar dichtsbijzijnde schadebedrijf, daar een vervangauto opgehaald (Opel Astra, dat is een klote auto zeg), en nu maar afwachten wat het gaat brengen.
Hopelijk fixen ze het morgen en laten ze het niet tot na het weekend liggen...
Ik zit dus een tijdje zonder Bravo cry.gif
SynPower
Erg balen voor je, maar vond het toch wel grappig om te lezen hahaha.
Maar als je er nog niet mee gereden hebt zal de schade toch wel meevallen ?
Ik heb weleens iemand horen zeggen dat het andersom erger is. Dus diesel in een benzineauto gooien. Geen idee wat daar van waar is, het lijkt me allebei niet echt goed voor de motor.
Psycho
je kan er ook gewoon een jerrykan naast zetten en met de slang eruit zuigen wet van comms...
of met een pompje leegzuigen...
tamael^
QUOTE (Psycho @ Nov 7 2007, 21:53) *
je kan er ook gewoon een jerrykan naast zetten en met de slang eruit zuigen wet van comms...
of met een pompje leegzuigen...

benzine in diesel molt de motor. andersom en hij loopt gewoon ral of niet.

heeft er mee te maken dat benzine veel brandbaarder is als diesel en dus zal gaan pingelen en de boel kapot slaan. ... als je hem gestart had.

is nu een kwestie van tank leeg halen vullen met diesel. (en niet weer verkeerd) en dan starten.

1x is pech, 2e keer is stom, althans dat zeggen ze hier van. kan iedereen gebeuren. (heb de hoofd monteur van een toyota garage de fout zien maken door haast)

tamael
Barracuda
Och .. ik maak het vaak genoeg mee, mensen die benzine tanken in hun diesel auto.
En dan maar hopen dat de motor niet gelopen heeft, want anders is de schade niet te overzien.

En zeker de moderne "common rail diesel" zit echt niet te wachten op een slok schrale benzine...

Grtz, Mark
Angie
Ai, dit is precies waar ik altijd bang voor ben dat t mij ook gebeurt.

Mn 1e auto was een diesel, mn 2e auto een benzine. Heb toen een postit op mn dashbord en op de tankdop geplakt met heel groot benzine erop.

Ook toen ik van benzine naar diesel ging precies tzelfde.

En verder kijk ik altijd wel een paar x of ik de goede slang heb voor ik ga tanken

Hopelijk heb je geen schade aan je auto, want dat zijn dure grapjes duh.gif
yuri
geen schade, hij had niet gelopen smile.gif
Ik kon hem tegen verwachting vandaag alweer ophalen (met 1 liter diesel in de tank, fijn frown.gif )
Maar ik had gehoord dat je tegenwoordig niet meer simpel met een slangetje de diesel uit de tank kan halen, maar dat er wat gedemonteerd moet worden confused.gif
GeMiNi
QUOTE (yuri @ Nov 8 2007, 22:16) *
geen schade, hij had niet gelopen smile.gif
Ik kon hem tegen verwachting vandaag alweer ophalen (met 1 liter diesel in de tank, fijn frown.gif )
Maar ik had gehoord dat je tegenwoordig niet meer simpel met een slangetje de diesel uit de tank kan halen, maar dat er wat gedemonteerd moet worden confused.gif

dat klopt, of ze zuigen hem in de motorruimte af bij een brandstofleiding, of onder de achterbank, direct in je brandstoftank. Er zitten tegenwoordig allemaal schotten in de tank . Dit is tegen het klotsgeluid, maar ook tegen brandstofdieven.dus gaat niet meer zo makkelijk met een tuinslangetje en ff kort aanzuigen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.