Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Blue & Me iPOD
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
yuri
Nu ik wat meer navigatie mappen voor mijn fiatje heb, leek het mij handig om deze op mijn iPOD te zetten.
Ze staan er op, en ik ga het zo testen (zal vast wel werken)
Het probleem dat ik alleen met mijn iPOD ondervind, is dat hij niet oplaad tijdens het rijden... Dit betekent in mijn geval dat mijn iPOD na ongeveer 1 uur muziek luisteren al weer stil valt (het lijkt ook wel of B&M meer stroom gebruikt...)
Iemand enig idee wat dit kan zijn, of heeft iemand al hetzelfde ervaren?

Het gaat om een 40gb 3de generatie iPOD (met die 4 knoppen boven het scroll wheel).
Ik vind het een beetje zonde om een nieuwe te kopen alleen omdat hij niet oplaad in de auto shutup.gif
Sanca
Ik heb zelf een Ipod Nano 2gb, deze wordt tijdens het rijden wel gewoon opgeladen, ik denk dat jouw type teveel stroom vraagt om muziek af te spelen en tegelijk de battery op te laden.

Ik gebruikt gewoon de standaard kabel die bij de Nano is geleverd, dit is een Ipod connector naar USB die ik ook gebruik om hem via de computer op te laden / en om er bestanden naar toe te kopieren.

Heb inmiddels de maps van de Benelux ook op mijn Ipod Nano gezet, dit functioneert zonder problemen, ik kan de navigatie gebruiken en ondertussen ook de muziek afspelen via de media speler.
Rob H.
De eerste keren lukte het me niet om mijn iPod te laten werken via de USB-aansluiting in mijn Bravo T-Jet. Is er een bepaalde volgorde? Eerst aansluiten en dan pas het contact inschakelen? Of kun je ook na het starten nog het kabeltje vanaf je iPod insteken? Ik kreeg geregeld de melding "geen media gevonden". Misschien is de grootte van de iPod (80 gb) een probleem? Blue and Me moet immers eerst een bibliotheek opbouwen van je muziekbestanden.

Kun je ook de playlists van je iPod benaderen via het Blue and Me menu? Ook hierbij kreeg ik na lang wachten de melding "geen playlists gevonden".
Ruudje
Dit is een bekend probleem voor mij!

De reden dat bepaalde ipods niet opladen in het blue&me systeem is de hardeschijf die erin zit. Je kan het vergelijken met een externe Harddisk deze heb je in verschillende maten en soorten (net zoals de Ipod). Sommige hebben een externe adapter en andere weer niet. Dit komt door het feit dat een USB poort maar een bepaalde stroomcapaciteit heeft en waneer de vraag hoger word dan het aanbod geeft deze geen stroom meer af (omdat dit simpelweg geen zin heeft). De stroom vraag is dus bij sommige Harddisks dus hoger dan de USB poort kan leveren.

Nu wil ik de uitleg zo globaal mogelijk houden want het geld namelijk niet alleen voor de Ipod.

Je hebt verschillende soorten Harddisks/Geheugen in MP3 spelers:

- Flash
- 1,8 inch HDD
- 2,5 inch HDD
- 3,5 inch HDD

- Flash geheugen is geheugen waarin niks beweegt en dus het stroomverbruik is ook erg laag. Dit soort spelers kan altijd opgeladen via de USB-poort
- 1,8 inch HDD dit is bewegend geheugen. Het idee is een beetje als een cd. Twee van deze "cd's" zitten in een metalen behuizing en deze moeten dus rond draaien om data eraf te lezen. Dit kost uiteraard meer stroom MAAR ook dit soort spelers kan altijd opgeladen worden via de USB-poort.
- 2,5 inch HDD weer een harddisk die voornamelijk terug te vinden is in laptops. Dit betekend dus dat dit ook energiezuinige Harddisks zijn maar er zitten gevallen tussen die meer stroom verbruiken dan andere. Voor dit geheugen geld dan ook MEESTAL wel maar er bestaan gevallen dat deze niet werken op alleen USB stroom.
- 3,5 inch HDD deze Harddisk kan je terug vinden in elke normale Desktop computer. Een grote Harddisk die wel sneller is dan de voorgaande oplossing maar ook het meest ernergie onzuinnig is. Deze is dan ook nooit op te laden via de USB-poort puur vanwege het feit dat het heel veel stroom gebruikt.

Dit houd dus in dat je moet weten wat voor geheugen je hebt en dit kan verklaren waarom het wel of niet werkt. Nou weet ik dat de 3de generatie Ipod een 3,5 inch oplossing heeft en dit is dan ook de reden waarom het niet werkt.
Sanca
Het heeft te maken met de maximale stroom die de USB poort kan leveren. Ik heb zelf een toshiba 1.8" harddisk van 20gb, deze gebruikt ook te veel stroom, en functioneert ook niet.

Volgens spec die ik op een duits grande punto forum heb gevonden, levert de USB poort max 500mA bij 5V.
Of te wel de aangesloten HD moet minder als 2.5W gebruiken.

Let op een hoop HD's gebruiken bij normaal gebruik minder als 2.5w maar hebben meer power nodig om op te starten, deze functioneren dus ook niet.
Een ipod met een grote HD werkt in eerste instantie wel omdat gewoon de battery van de IPOD gebruikt wordt om de hd te laten draaien, echter de ipod laad niet of nauwelijk op.

Ik heb met mijn Ipod nano ook een aantal x moeten constateren dat de Ipod niet herkent wordt, meestal steek ik dan even een USB stick in mijn blue me, en daarna weer mijn Ipod, dit heeft het tot nu toe altijd opgelost.
yuri
de reden waarom mijn iPOD niet opgeladen kan worden via de USB poort is omdat hij gewoon niet opgeladen kan worden via USB wink.gif
Ik moet laden via Firewire (oud model iPOD). Ik wil nu dus een 1.8 inch 20gb HDDtje gaan kopen, maar ik moet wel zeker weten dat deze werkt met mijn B&M...
Donstil-nl
Sorry dat ik een oud topic zo omhoog schop maar mogelijk dat jullie het weten,

Jullie gebruiken allenmaal een ipod ?

Ik kom er niet helemaal uit, als ik een NANO (1st nano) aan de bravo hang, dan kan hij keurig spelen mits het maar shuffle is

Als ik artiesten of albums wil kiezen dan krijg ik allenmaal vreemde waardes op me scherm en niet een normaal A,b,c keuze
ik krijg F001/F002/F003 te zien,

Is dit normaal ?
Want ik zou graag (als dat mogelijk is) Bladeren door artiesten en daarna door de albums die daar bij horen, zoals ik dat ook op me ipod zelf zou doen
LuckyLuc
Hoi,

Ik gebruik een gewone geheugenstick, waar ik naast de B&M maps ook MP3 zet.
Werkt prima voor mij, en is misschien een uitkomst voor jou?

't Is maar een idee
la bella italia
Wat je ziet is de interne ipod folderstructuur. Geen idee waarom, maar je zou een paar dingen kunnen proberen.

Staan er mp3's op of zijn het van die aac bestanden? Als het mp3's zijn kijk dan of alle ID3 v1 of v2 tags zijn gevuld.

zie je die foldernamen ook als je in de mediaplayer voor artiesten kiest?

Edit: Niet hier reageren. Nieuw topic over dit onderwerp: http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.php?showtopic=12576
yuri
QUOTE (LuckyLuc @ Mar 31 2008, 08:39) *
Hoi,

Ik gebruik een gewone geheugenstick, waar ik naast de B&M maps ook MP3 zet.
Werkt prima voor mij, en is misschien een uitkomst voor jou?

't Is maar een idee

ikheb nog geen geheugen sticks van 40gb gezien redface.gif
Alex9719
QUOTE (yuri @ Mar 31 2008, 20:20) *
ikheb nog geen geheugen sticks van 40gb gezien redface.gif

http://www.alternate.nl/html/product/summa...;direction=desc

Ze komen aardig in de buurt dacht ik zo wink.gif
Dimocash
wow 32 gb.....
wel 129 euro maar toch.....

ach ja, ik heb hem toch zo vol.
ik kreeg eerst eentje van 4gb daar was ik zo blij mee tov mn gebrande cd's van 700 mb.
toen kreeg ik een usb stick van 8gb en die was ook gelijk zo vol....
yuri
achja, ga zo even mijn USB naar 1.8" HDD verloopje checken in mijn Bravo... ben benieuwd puh2.gif
Alex9719
Ik heb vandaag even geprobeerd of mijn Iphone goed functioneert als Ipod, maar helaas... ik kan geeneens een mediaplayer selecteren. Alleen radio en CD. Ik gebruik alleen windows systemen, dus daar kan het ook niet aan liggen.

(niet dat ik mij hier aan stoor, maar wellicht een handige toevoeging aan het topic....)

Ik luister toch voornamelijk naar de radio, pas eind april gaan we op vakantie met dit hok en zal ik wat mp3'tjes op een stick zetten.

Wat me al wel was opgevallen, met de mediaplayer kun je alleen maar songs skippen met de toetsen op het stuur, niet met die op de radio..... nopompom.gif
Is niet echt passagiersgebruikersvriendelijk..... hypocrite.gif
Ferry
QUOTE (Alex9719 @ Apr 6 2008, 20:17) *
Ik heb vandaag even geprobeerd of mijn Iphone goed functioneert als Ipod, maar helaas... ik kan geeneens een mediaplayer selecteren. Alleen radio en CD. Ik gebruik alleen windows systemen, dus daar kan het ook niet aan liggen.

(niet dat ik mij hier aan stoor, maar wellicht een handige toevoeging aan het topic....)

Ik luister toch voornamelijk naar de radio, pas eind april gaan we op vakantie met dit hok en zal ik wat mp3'tjes op een stick zetten.

Wat me al wel was opgevallen, met de mediaplayer kun je alleen maar songs skippen met de toetsen op het stuur, niet met die op de radio..... nopompom.gif
Is niet echt passagiersgebruikersvriendelijk..... hypocrite.gif

prima toch .... passagiers moeten met hun jatten van je radio afblijven puh2.gif degene die bij mij in de auto aan m'n radio zit krijgt ook een hoek puh2.gif
Freakies
Wat ik ook wel een gemis vind is dat je niet door kan spoelen in een nummer via de mediaplayer.
En soms heb ik dat ik geen albums kan selecteren, maar wel random alle nummers kan afspelen, rare bug.
Ook door de dealer de boel een keer laten resetten omdat er geen enkele usb stick herkend werd.

Weet iemand trouwens waar je eventuele Blue&Me updates kan downloaden?
Dimocash
het niet kunnen doorspoelen vind ik echt een gemis ja.....
Donstil-nl
ik ben tijdens het bestellen van de 500 (ervoor dan ) bij meerdere dealers geweest

En allenmaal ''ja meneer u ipod werkt hoor''

En nu blijkt dat hij dus helemaal niet werkt als de nummers met itunes zijn geladen ?
Of heb ik het nou verkeerd, want lees zoveel dingen
En me ipod als harddisk gebruiken is klote want dan werkt coverflow enz niet als ik de ipod los gebruik zonder auto
Freakies
Heb je een iPod die geformatteerd is voor gebruik bij een Apple computer of voor een PC?
Het Blue&Me systeem ondersteund alleen iPod's die via de PC geformatteerd zijn.
Blue&Me is een Microsoft systeem en werkt alleen met FAT32 disks (usb sticks en iPod's).
Ik heb zelf een Apple Computer en kan mijn iPod ook niet gebruiken in mijn Bravo.
Als test heb ik m'n iPod aan een PC aangesloten en via iTunes geformatteerd en toen werkte hij wel in m'n Bravo.
Niet echt super, je krijgt de hele mappen structuur van de iPod op je display...
Als ik jou was zou ik gewoon een usb stick van een paar Gb kopen en die voor je auto gebruiken.
Ik heb zelf een 3tal usb sticks van 1, 2 en 4Gb en dat werkt perfect.
Donstil-nl
QUOTE (Freakies @ Apr 6 2008, 22:56) *
Heb je een iPod die geformatteerd is voor gebruik bij een Apple computer of voor een PC?
Het Blue&Me systeem ondersteund alleen iPod's die via de PC geformatteerd zijn.
Blue&Me is een Microsoft systeem en werkt alleen met FAT32 disks (usb sticks en iPod's).
Ik heb zelf een Apple Computer en kan mijn iPod ook niet gebruiken in mijn Bravo.
Als test heb ik m'n iPod aan een PC aangesloten en via iTunes geformatteerd en toen werkte hij wel in m'n Bravo.
Niet echt super, je krijgt de hele mappen structuur van de iPod op je display...
Als ik jou was zou ik gewoon een usb stick van een paar Gb kopen en die voor je auto gebruiken.
Ik heb zelf een 3tal usb sticks van 1, 2 en 4Gb en dat werkt perfect.

Ja ik heb een mac, maar me ipod is als eerste op een windows systeem geweest waardoor hij nu als "windows" is geformateerd

Wat ik persoonlijk vervelend vind is dat je niet gewoon je "artiesten en/of albums" lijst van je ipod kan zien,

Ik heb ook wel usb stick's alleen zou een ipod handiger vinden, hopelijk komen ze nog met updates hiervoor
Bassmen
QUOTE (FCS @ Nov 17 2007, 14:55) *
Dit is een bekend probleem voor mij!

De reden dat bepaalde ipods niet opladen in het blue&me systeem is de hardeschijf die erin zit. Je kan het vergelijken met een externe Harddisk deze heb je in verschillende maten en soorten (net zoals de Ipod). Sommige hebben een externe adapter en andere weer niet. Dit komt door het feit dat een USB poort maar een bepaalde stroomcapaciteit heeft en waneer de vraag hoger word dan het aanbod geeft deze geen stroom meer af (omdat dit simpelweg geen zin heeft). De stroom vraag is dus bij sommige Harddisks dus hoger dan de USB poort kan leveren.

Nu wil ik de uitleg zo globaal mogelijk houden want het geld namelijk niet alleen voor de Ipod.

Je hebt verschillende soorten Harddisks/Geheugen in MP3 spelers:

- Flash
- 1,8 inch HDD
- 2,5 inch HDD
- 3,5 inch HDD

- Flash geheugen is geheugen waarin niks beweegt en dus het stroomverbruik is ook erg laag. Dit soort spelers kan altijd opgeladen via de USB-poort
- 1,8 inch HDD dit is bewegend geheugen. Het idee is een beetje als een cd. Twee van deze "cd's" zitten in een metalen behuizing en deze moeten dus rond draaien om data eraf te lezen. Dit kost uiteraard meer stroom MAAR ook dit soort spelers kan altijd opgeladen worden via de USB-poort.
- 2,5 inch HDD weer een harddisk die voornamelijk terug te vinden is in laptops. Dit betekend dus dat dit ook energiezuinige Harddisks zijn maar er zitten gevallen tussen die meer stroom verbruiken dan andere. Voor dit geheugen geld dan ook MEESTAL wel maar er bestaan gevallen dat deze niet werken op alleen USB stroom.
- 3,5 inch HDD deze Harddisk kan je terug vinden in elke normale Desktop computer. Een grote Harddisk die wel sneller is dan de voorgaande oplossing maar ook het meest ernergie onzuinnig is. Deze is dan ook nooit op te laden via de USB-poort puur vanwege het feit dat het heel veel stroom gebruikt.

Dit houd dus in dat je moet weten wat voor geheugen je hebt en dit kan verklaren waarom het wel of niet werkt. Nou weet ik dat de 3de generatie Ipod een 3,5 inch oplossing heeft en dit is dan ook de reden waarom het niet werkt.

Cool, die wil ik wel eens zien, een ipod met een 3.5 inch hardeschijf! loser.gif
patrik
Hallo beste lui,

Ik heb over ongeveer 2 weken ook mijn nieuwe Bravo 1.4 T-jet 120, en ik ben ook van plan maar een IPOD te gaan kopen voor alles in de auto, heb ik er
op de fiets ook nog iets aan.
Cirkelen hier misschien lijstjes op het forum rond die aangeven welke IPOD's geschikt zijn voor in de Bravo, zodat deze ook opgeladen kan worden in de
auto?? Of zijn er zoveel verschillende IPOD's??

Groet Patrik
yuri
QUOTE (patrik @ Aug 2 2008, 14:34) *
Hallo beste lui,

Ik heb over ongeveer 2 weken ook mijn nieuwe Bravo 1.4 T-jet 120, en ik ben ook van plan maar een IPOD te gaan kopen voor alles in de auto, heb ik er
op de fiets ook nog iets aan.
Cirkelen hier misschien lijstjes op het forum rond die aangeven welke IPOD's geschikt zijn voor in de Bravo, zodat deze ook opgeladen kan worden in de
auto?? Of zijn er zoveel verschillende IPOD's??

Groet Patrik

als je een nieuwe iPod koopt, dan gaat deze in 99% van de gevallen werken. Zolang je iPod maar zo'n docking stekker heeft
zoiets zeg maar.
yuri
QUOTE (Bassmen @ Jul 24 2008, 22:06) *
Cool, die wil ik wel eens zien, een ipod met een 3.5 inch hardeschijf! loser.gif

dahag loser.gif we.gif

http://www.command-tab.com/2005/03/13/ipod-super
Martini7
Van de Fiat italie site:

http://www.fiat.it/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT...me%2fblueme.jsp

Ik denk dat dit een hoop mensen gelukkig zal maken...

prijs is iets van 75 euro... (ex btw)
Christiaan
QUOTE (Martini7 @ Jul 17 2009, 17:54) *
Van de Fiat italie site:

http://www.fiat.it/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT...me%2fblueme.jsp

Ik denk dat dit een hoop mensen gelukkig zal maken...

prijs is iets van 75 euro... (ex btw)

Voor die adapter moet je volgens mij wel updaten naar blue&me versie 5.4 (mijn italiaans is niet heel goed, maar volgens mij staat er zoiets). Hoe je update staat hier beschreven.
Sidharta
dat van die update klopt...
Martini7
Zou ook leuk zijn als de 5.4 versie eens uitkwam voor de Blue & Me Nav...
sjaak
Ja dat zou fijn zijn, ik zit er inmiddels ook al een tijdje op te wachten. De adaptor is reeds aangeschaft, maar op alle fiat sites is nog niets terug te vinden.
Fiat zelf reageert ook niet mijn email.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.