Help - Search - Members - Calendar
Full Version: stuurbekrachtiging
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
ikke
is het lastig om een stuurpomp te vervangen op een 1.6 16v bravo? de snaar is net een week geleden vevangen dus die hoeft er niet af.
meer een vraag van kan ik het zomaar los halen ivm evt druk nog op het systeem oid? graag waar op te letten. kan er namelijk voor 100 euro een op de kop tikken met 3mnd garantie
alvast bedankt.
tamael^
QUOTE (ikke @ Oct 28 2007, 17:08) *
is het lastig om een stuurpomp te vervangen op een 1.6 16v bravo? de snaar is net een week geleden vevangen dus die hoeft er niet af.
meer een vraag van kan ik het zomaar los halen ivm evt druk nog op het systeem oid? graag waar op te letten. kan er namelijk voor 100 euro een op de kop tikken met 3mnd garantie
alvast bedankt.

de olie is Dextron 2D. dit is automatenbak olie. deze olie tast lak en andere zaken aan. druk blijft er niet achter maar reken er wel op dat er 1 tot 1,5 liter in het gehele systeem kan zitten.

je weet nooit hoeveel je kwijtraakt dus zorgen dat je genoeg hebt is een must. druk hoef je je geen zorgen over maken. die is binnen de seconde weg.

let wel op dat je alles weer goed vast zet. want je moet namelijk de pomp met de druklijding weghalen. dus je moet veel los maken.

zonder een goede werkplaats is dit een moeilijke klus

tamael
ikke
ik kan toch gewoon de drukleiding los maken en de slang met klem loshalen ? en dan de 2 bouten losmaken en los is de pomp! pomp er weer op en dan op spanning brengen en weer aankoppelen /vullen klaar? <zit namelijk wat speling op de poelie en maakt sis geluid bij stationair daarom vervangen>
tamael^
QUOTE (ikke @ Oct 29 2007, 20:17) *
ik kan toch gewoon de drukleiding los maken en de slang met klem loshalen ? en dan de 2 bouten losmaken en los is de pomp! pomp er weer op en dan op spanning brengen en weer aankoppelen /vullen klaar? <zit namelijk wat speling op de poelie en maakt sis geluid bij stationair daarom vervangen>

theorie.

Praktijk is dat je pomp met leiding uit de auto moet halen.

leiding bij stuurhuis losdraaien. (messing ringen vervangen ivm lekkage.) olie af laten lopen. pomp overig leiding werk aan de pomp verder demonteren. de drukslang zit vast in de pomp en zal dus in zijn geheel gedraaid moeten worden om dit los te kunenn maken.

Als men tegen mij zegt dat ze gewoon even dat doen laat ik hun gang gaan en bemoei ik me er niet meer mee. komt meestal namelijk niet goed.

tamael
ikke
QUOTE (tamael^ @ Oct 29 2007, 20:33) *
theorie.

Praktijk is dat je pomp met leiding uit de auto moet halen.

leiding bij stuurhuis losdraaien. (messing ringen vervangen ivm lekkage.) olie af laten lopen. pomp overig leiding werk aan de pomp verder demonteren. de drukslang zit vast in de pomp en zal dus in zijn geheel gedraaid moeten worden om dit los te kunenn maken.

Als men tegen mij zegt dat ze gewoon even dat doen laat ik hun gang gaan en bemoei ik me er niet meer mee. komt meestal namelijk niet goed.

tamael

uit besteden dus is de beste optie? heb info gedaan 536 euro incl is dit redelijk? voor een nwe pomp met montage
tamael^
QUOTE (ikke @ Oct 30 2007, 11:41) *
uit besteden dus is de beste optie? heb info gedaan 536 euro incl is dit redelijk? voor een nwe pomp met montage

geen idee. nooit mee te maken gehad.

ze moeten het systeem ook spoelen om metaal gruis er uit te krijgen.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.