Help - Search - Members - Calendar
Full Version: chiptuning
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Dennis
Heeft iemand ervaring met het chippen van een fiat brava 1.4 12v??
Hebben jullie adressen en prijzen waar ik terrecht kan.

Er is namelijk weinig over te vinden.
ForzaTom
volgens mij is het niet zo makkelijk of interessant genoeg om deze te chippen (volgens de bedrijven toch).

Op ItalFest komt er ook iemand chippen (voor wie op voorhand besteld heeft) en die kan alle JTD-motoren doen + sommige Bravo-motoren, maar ik vond de 1.4 er ook niet meteen op terug.

www.angeltuning.co.uk
Glen
komt de JTD's chippen of de ECU herprogrammeren?
Kan je nog inschrijven?
Tartarus
QUOTE (Glen)
Kan je nog inschrijven?

hahaha Glen heeft met Sneeky zijn bravo gereden was meteen verkocht
Dutch Dimension
QUOTE (bpm)
QUOTE (Glen)
Kan je nog inschrijven?

hahaha Glen heeft met Sneeky zijn bravo gereden was meteen verkocht

Was wel lachen he lol.gif
Tartarus
ja Glen wist niet wat hem overkwam
Sneeky keek 5 seconden onder de motorkap en de wagen was weer zoals nieuw
Dutch Dimension
QUOTE (bpm)
ja Glen wist niet wat hem overkwam
Sneeky keek 5 seconden onder de motorkap en de wagen was weer zoals nieuw

die Sneeky das pas een top monteur :cry: lol.gif
ForzaTom
QUOTE (Glen)
Kan je nog inschrijven?

chippen kan hij alleen in zijn atelier denk ik (ben het niet zeker). ECU herprogrammeren kan hij zeker ter plaatse doen
Glen
inderdaad.
op 5 sec was ik zeker 20 pk rijker.
Vlak daana gaf sneeky zijn sleutels.
Als dat met mijn motor ook kan....
Vind ik wel kicke. :twisted:
TheLizard
QUOTE (Glen)
inderdaad.
op 5 sec was ik zeker 20 pk rijker.
Vlak daana gaf sneeky zijn sleutels.
Als dat met mijn motor ook kan....
Vind ik wel kicke.  :twisted:

waar lag dat dan aan?
Glen
men luchtdebietmeter werkte wel maar gaf de hele tijd een te lage waarde aan. De ECU ziet daar blijkbaar geen fout in.
Sneeky (de schat) wist namelijk dat als je deze los maakt, dan ziet de ECU die waarde niet meer en neemt een "default" waarde aan.
Direct na de meetting zen nieuwe topsnelheid getest natuurlijk; deze lag opeens 26 km/h hoger en niemand stak me nog voorbij biggrin.gif
Glen
wat die herprogrammering betreft; klinkt niet zo betrouwbaar.
Moet zoiets niet op een testbank gebeuren? :roll:
TheLizard
QUOTE (Glen)
men luchtdebietmeter werkte wel maar gaf de hele tijd een te lage waarde aan. De ECU ziet daar blijkbaar geen fout in.
Sneeky (de schat) wist namelijk dat als je deze los maakt, dan ziet de ECU die waarde niet meer en neemt een "default" waarde aan.
Direct na de meetting zen nieuwe topsnelheid getest natuurlijk; deze lag opeens 26 km/h hoger en niemand stak me nog voorbij  biggrin.gif

oke da's duidelijk, en heb je nu al een nieuwe debietmeter er in zitten?

denk dat ie dan nog beter gaat want volgens mij is deze default waarde altijd een soort van "safe mode", dus nog niet optimaal vermogen
evill bravo
wat heb jij nog betaald voor een debiet meter?? :?
TheLizard
QUOTE (evill bravo)
wat heb jij nog betaald voor een debiet meter?? :?

niks, bij mij was het nog garantie biggrin.gif

maar volgens bij ben je normaal iets van 300 euro kwijt
The Master
Ok, gespecificeerde rekening:

288 (luchtmassameter) ex BTW
4,58 klein Materiaal ex BTW
Ongeveer een 13,65 arbeid ex BTW

Alles incl BTW: €364,41
evill bravo
is zoiets niet bij een autosloop of handelaar te verkrijgen?? hoe zit het er precies uit dan??

p.s is er dus geen enkele chip etc te verkrijgen voor een 1.4 12v???
The Master
De luchtmassa meter (debiet meter) is niet zo boeiend hoe t eruit ziet.. Je ziet er nix van; maar hier hoort hij te zitte:

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=811[/img]
Glen
wel klote als em niet goed werkt; mijn garagist en mijn fiat verdeler konden mijn probleem niet verhelpen. Mijn fiat dealer verkondigde zelfs dat mijn motor niet zou starten. Maar omdat ik die klacht al had voor mijn garantie was afgelopen heeft hij me een nieuwe luchtmeter verkocht voor 120 €. Ikke content en hij iets bijgeleerd. Die meter kost inderdaad sinds juni 300 €. Vorig jaar 260 iets daarvoor 200 en sneeky meende 150.
Straffe mannen met de onderdelen :shock:
Enkel de fout in mijn ECU nog even resetten en tis geflikt.
The Master
Klopt, Sneeky zij eerst ook € 146 tegen mij... Toen ging die t nakijken, was t in de 300... :cry:

Ok, ontopic over de chip... smile.gif
evill bravo
ja oke weet iemand of ergens dan een chip bestaad die voor een 1.4 zou kunnen werken?? biggrin.gif
Bravotje
QUOTE (evill bravo)
ja oke weet iemand of ergens dan een chip bestaad die voor een 1.4 zou kunnen werken?? biggrin.gif

volgens mij is dat al eens eerder besproken in een andere topic.
Ik dag me te herinneren dat het te duur zou zijn met wat het zou opleveren(te weinig dus)

anders moet je de zoek funktie eens proberen

gr mark.

p.s. aan de anderen die luchtmeter is dat alleen op jtd
SNEEKY
QUOTE (The Master)
Klopt, Sneeky zij eerst ook € 146 tegen mij... Toen ging die t nakijken, was t in de 300...  :cry: 

Ok, ontopic over de chip...  smile.gif

idd,thuis bij mijn pc heb ik niet de nieuwste cd-rom :oops: (the Master: ik zei ook niet dat t erg was :wink: )
voor de jtd neem ik altijd de debietmeters van de jtd fase 3 motoren vanaf 2001,die zijn veel goedkoper en werken precies zo goed,beter zelfs,ik heb er zo een bij mij ook zitten,de meeste mensen geven niet graag zoveel geld aan zo'n ding dus neem ik deze, vandaar het prijsverschil :wink:
Glen
Tss, sneeky knows it all.

kzou nog effe willen willen weten of je ECU laten herprogrammeren op Italfest zinvol is en betrouwbaar.
Prijskaartje ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.