salsaboy
Mar 14 2004, 04:00
Mijn Fiat Bravo 1.4 S wil niet starten. Om 16.00 al wat startproblemen gehad, ik moest 3 x starten in plaats van 1 keer. s' avonds naar een feestje geweest gaat er een rood lampje branden, een soort stokje met een draadje erom, in het boekje gekeken 'U kunt gewoon doorrijden en daarna naar uw dealer gaan'. Uit mijn hoofd want ik heb het boekje in de auto liggen injectieprobleem??? Dat heb ik dus niet gehaald net 5 km naar huis gelopen na het thuisbrengen van een vriendin. In de eerste paar pogingen slaat hij af als ik gas wilde geven. Ik denk dan laat ik hem effe lopen en dan geef ik daarna wel gas. Nee hoor nu doet hij het helemaal niet meer. Iemand een idee waarmee ik moet beginnnen? Sleutels, elektronica, benzinetoevoer? :?
Heel mooie auto maar wel wennen. Toch? :?
André Salsaboy
evill bravo
Mar 14 2004, 14:18
je moet altijd wachten als je de sleutel omdraaid had dit probleem ook de eerste paar keren gewoon w88 totdat het airbaglampje injectie(brandstofpomp)lampje wat jij bedoeld en het orange lampje vd sleutel uit gaan en dan doorstarten en dan is er niets aan de hand heeft elke 1.4 12v bravo denk maar aan een soort beveiliging!!
The Master
Mar 14 2004, 14:26
Zelf (2.0 20v) wacht ik altijd totdat alle lampies uit zijn, en dan ga ik m starten.... Die 3 seconde dat je eerder weg ben maakt toch niet uit
Dutch Dimension
Mar 14 2004, 19:46
Hier bij de 1800 ook effe wachten tot het brandstof injectie lampje uit is.
Anders wil ie moeilijk starten :wink:
marcelv8
Mar 14 2004, 20:01
hier de bekende 1.4 12v... start hem altijd direct, gaan de lampjes ook vanzelf uit hoor
bravo tijntje
Mar 14 2004, 21:03
ja, gewoon ff wachten. met mijn 1.2 sx heb ik dat ook. nu even niet.. zit nl met een kapotte versnellingsbak. :cry:
Gaat me flink wat eurotjes kosten als niemand een goed adresje voor me heeft.
salsaboy
Mar 15 2004, 00:12
:idea: Volgens mij is de thermostaat de boosdoener en blijft hij open staan. Wie gebruikt er nou plastic in een thermostaat? Hoe dit systeem verder in elkaar zit weet ik nog niet? Eigenlijk ook knullig als je thermostaat open blijft staan dan start hij niet meer. In ieder geval zal ik hier eens mee beginnnen. Weet iemand hoe dit systeem werkt?
Andre'
QUOTE (salsaboy)
:idea: Volgens mij is de thermostaat de boosdoener en blijft hij open staan. Wie gebruikt er nou plastic in een thermostaat? Hoe dit systeem verder in elkaar zit weet ik nog niet? Eigenlijk ook knullig als je thermostaat open blijft staan dan start hij niet meer. In ieder geval zal ik hier eens mee beginnnen. Weet iemand hoe dit systeem werkt?
Andre'
Mijn thermostaat bleef ook open staan. Het nadeel?
- Continu koude motor (+- 40 graden)
- Geen verwarming
Nooit problemen gehad dus met starten...terwijl ik toch een half jaar met een kapotte thermostaat heb gereden. Denk dus dat het niet aan de thermostaat ligt (mijn mening).
salsaboy
Mar 18 2004, 12:47
Rijd jij dan ook rond met het injectielampje af en toe aan? Ik heb toch het vermoeden dat hij dicht gaat als je je auto afzet. De computer spuit teveel benzine in als je thermostaat open staat bij het starten en dan start hij niet (mijn mening).
SNEEKY
Mar 18 2004, 12:59
doet normaal niets terzake,die thermostaat,maar als je es bij de dealer langsgaat voor een controle met het diagnosetoestel,is alles meteen duidelijk,bij jullie in Nederland word daar precies niet veel gebruik van gemaakt,bespaart heel heel heel veel tijd in het zoeken en is maar 10 minuten werk :wink:
het kan namelijk ook de toerentalsensor zijn,dan start ie niet meer,heb ik ook al een paar keer gehad
salsaboy
Mar 18 2004, 16:31
Ik heb ooit een negatieve ervaring gehad met een Peugot 205 aan de computer hangen. De computer gaf niks aan. De auto heeft drie dagen bij de dealer gestaan en toen was hij nog niet gemaakt. Het antwoord van de dealer was dat hij op drie poten loopt. Ik denk sufferd dat weet ik ook wel. En dan ook nog een rekening vragen van 900 gulden voor onderzoekskosten. Na een paar dagen zag ik een kabeltje los hangen bij de onsteking en na dit vastgemaakt te hebben heb ik nooit meer problemen gehad. Tja zo werkt dat hier in Nederland.
Wel een computer hebben maar niet kunnen maken Grrrrr
Wat die toerentalsensor betreft dan start ie NOOIT? Mijn auto start wel als hij koud is. Zie ook andere thread.
Andre'
SNEEKY
Mar 19 2004, 13:01
als ie helemaal kapot is mag je het wel vergeten,zal niet meer starten,
als ik van jou was zou ik die slechte ervaring ff vergeten en toch es naar de dealer toe gaan hoor :wink:
een van de twee zal het wel zijn,toerentalsensor of verstuiver,de eigenschap van de verstuiver is:
-hij start als ie koud is,rij een eind,en als hem dan stillegt om bvb es een brood te halen ofsow,dan start ie niet meer.
- ff wat laten afkoelen dan doet ie het weer,de tijd is niet bij allemaal gelijk
bij de toerentalsensor heb je identiek dezelfde eigenschappen met als enig verschil dat de auto stilvalt onder het rijden,in sommige gevallen ook niet
zodus ik raad toch aan om ff bij de dealer aan te lopen,als de computer geen fouten geeft is het hoogst waarschijnlik de verstuiver,omdat die niet elektronisch kapot gaat maar mechanisch vast komt te zitten,en dat weet de computer niet,zodus...
de toerentalsensor zegt ie wel als ie defect is. veel succes :wink:
salsaboy
Mar 19 2004, 20:39
Nou dan ga ik maar een computer opzoeken waar ik mijn Brava aan kan hangen. Ik denk ook dat het de verstuiver (inspuitventiel) is omdat we wat extra testen hebben gedaan. Als hij warm is dan heb ik wat benzine in de carburateur gegooid en toen wilde hij aanslaan. Dit ding kost hier 208 euro toch veel geld. Bedankt voor het meedenken.
SNEEKY
Mar 20 2004, 13:00
no problemo :wink:
The Master
Mar 20 2004, 14:19
Slotje...? Of verwacht je nog meer problemen???
salsaboy
Mar 20 2004, 14:35
Hi The Master,
In ieder geval heb ik voor de zekerheid een Haynes sleutelboek besteld bij de plaatselijke boekhandel. Kan ik mijn kennis op autogebied een beetje opschroeven. En ik verwacht inderdaad nog wel een paar probleempjes. Ik heb ooit een Renault 25 gehad en die had ook van die kwaaltjes op electronisch en brandstof gebied. Suzuki jeep, Ford Fiesta bijna probleemloos is ook oude techniek.
salsaboy
Mar 21 2004, 13:50
Een kennis van mij heeft nog eens naar de auto gekeken en heeft de brandstofpomp vervangen. Elektrisch gezien kreeg hij nog wel een signaal. maar mechanisch liep hij als een versleten vijverpomp. Het radertje raakt de zijkant, tenminste zo klonk het. Hierdoor pompte hij wel benzine maar niet genoeg druk. Tot nu toe geen startproblemen meer gehad. Dit had een diagnosecomputer ook niet gezien. Ik vind het overigens ook een beetje flauw wat fabrikanten aan het doen zijn, lever toch gewoon spullen zodat je hem aan je eigen pc kunt hangen.
mark100
Apr 1 2004, 11:27
hoe kun je verstuivers chekken of ze goed zijn volgen mij heb ik dit probleem met mn punto 90 elx
QUOTE (marcv8)
hier de bekende 1.4 12v... start hem altijd direct, gaan de lampjes ook vanzelf uit hoor

Niet zo verstandig.Dit is voor alles op druk te brengen,en de motor zal dan 100% zeker de gehele weg goed lopen.
Voorheen deed ik dit ook,en toen op een dag ging het lampje van inspuit systeem onder weg branden,een storing dus.
Ik doe dit allang niet meer en heb nergens meer last van
Neo
Ach ik heb hetzelfde gehad met mijn Brava 1.4 12V...
Preuninger zag gelijk geld rinkelen... Heeft me ook een
hoop gekost... En na veel zeiken en zeuren... ja hoor
het was de thermostaat... waar ze ook nog is 190 euro voor
vroegen om het te vervangen... dus mijn vader maar lief aangekeken
en preuniger delft vervloekt met hun mooie praatjes...
klote garage..
oh sorry liet me even gaan...
Krijg nog 400 euri van ze...
Slider
Apr 22 2004, 18:10
Slotje
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.