Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trotoirband op de weg
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
Wings
Gisteravond ben ik dus over een stukje trotoirband gereden wat midden op de weg lag. Helaas zag ik hem te laat en kon er dus niet meer omheen.
Ben nog voorzichtig naar huis gereden het olie lampje goed in de gaten houdend (dat ie maar niet ging branden), en thuis gekomen begon de olie pas goed te stromen. Vanmorgen is hij door de Fiat-dealer hier in Hellevoet opgehaald. Ben vanmiddag even wezen kijken toen hij op de brug stond en heb nog heel veel geluk gehad. Gelukkig is alleen de carterpan lek en zijn er wat beugels van de leidingen los geraakt.
Het heeft maar milimeters gescheeld of de distributie riem wiel was geraakt met alle gevolgen van dien, verder stoppen de sporen ook net voor de benzine tank.

Voorlopig kosten plaatje 780,- eurie's, waarvan 300,- voor een nieuwe carterpan, en de rest; 5 manuren, nieuwe olie pakkingen en nieuwe beugels etc.
Verder nog wat kleine schade aan de voorbumper, maar goed daar zie je niets van tenzij je onder de auto ligt/staat.

Jeroen
Dutch Dimension
De tering

Dan heb ik nog geluk gehad met die balk afgelopen zomer (al was dat 1500 euro schade) confused.gif

Ben je toevalig all-risk verzekert??

Want dan betalen hun het en gaan hun het weer bij het waarborgfonds proberen te halen

Anders zou ik zelf contact met het waarborgfonds opnemen

Suc6 met de afhandeling nosmile.gif
Ferry
QUOTE (Dutch Dimension @ Oct 25 2007, 17:37) *
De tering

Dan heb ik nog geluk gehad met die balk afgelopen zomer (al was dat 1500 euro schade) confused.gif

Ben je toevalig all-risk verzekert??

Want dan betalen hun het en gaan hun het weer bij het waarborgfonds proberen te halen

Anders zou ik zelf contact met het waarborgfonds opnemen

Suc6 met de afhandeling nosmile.gif

Bij een trotoirband op de weg zou ik sowieso proberen rijkswaterstaat/gemeente aansprakelijk te stellen, dat blok hout van jou kon van iedereen afkomstig zijn maar het lijkt me sterk dat er zomaar mensen rondrijden met trotoirbanden op hun aanhanger/in hun achterbak smile.gif Hopelijk kom je er iig wel uit met je verzekering!
Wings
De pest is dat het een dood lopende weg is waar geen bestratingswerkzaamheden zijn.
Is namelijk gebeurd op de Noordzee weg op de Landtong bij Rozenburg. (zegt waarschijnlijk een hoop mensen niets maar goed).
Het enige vracht verkeer wat daar komt is om te rusten. Dus gemeente danwel rijkswaterstaat aansprakelijk stellen heeft geen zin,
die kunnen er ook niets aan doen. Het enige verkeer dat daar veel vuldig over die weg komt is voornamelijk visser of scheepsspotter en af en toe bemanning van havensleepboten die aan het eind op station liggen.

We kijken nog even wat de verzekering er van zegt.
Brian D
Vervelend voor je man! Staat hij nu bij Swemmer? Zag je toevallig nog een champagne kleurige Brava staan met tape op de bumper en een einddemper met 2 pijpjes? Ik hoop voor je dat die van jou sneller gerepareerd wordt dan die van mij, die staat er al bijna 2 weken. duh.gif
Wings
QUOTE (Brian D @ Oct 25 2007, 19:49) *
Vervelend voor je man! Staat hij nu bij Swemmer? Zag je toevallig nog een champagne kleurige Brava staan met tape op de bumper en een einddemper met 2 pijpjes? Ik hoop voor je dat die van jou sneller gerepareerd wordt dan die van mij, die staat er al bijna 2 weken. duh.gif

Ja hij staat bij Swemmer, ben vanmiddag even snel de garage in gelopen met .... Swemmer. Heb verder niet gelet op wat er nog meer staat. Maar ik moet vanaf volgende week weer naar school in R'dam voor een cursus van 2 weken, kom er dan dus elke dag met de bus voor bij, zal wel eens kijken of ik hem zie staan dan.
Maandag krijgen ze de nieuwe pan binnen dus volgens zeggen zou die maandag eind van de middag klaar moeten zijn.
mac
das echt kut!!!
heel veel succes!!!
Brian D
QUOTE (Wings @ Oct 25 2007, 19:59) *
Ja hij staat bij Swemmer, ben vanmiddag even snel de garage in gelopen met .... Swemmer. Heb verder niet gelet op wat er nog meer staat. Maar ik moet vanaf volgende week weer naar school in R'dam voor een cursus van 2 weken, kom er dan dus elke dag met de bus voor bij, zal wel eens kijken of ik hem zie staan dan.
Maandag krijgen ze de nieuwe pan binnen dus volgens zeggen zou die maandag eind van de middag klaar moeten zijn.

Ik denk dat je Henry bedoelt. Hun tijdsplanning wil nog wel eens niet helemaal kloppen, dus ik zou voor de zekerheid even bellen voor je er naar toe gaat:x Ik wil dit bedrijf niet afzeiken hoor! Het zijn hele aardige en nette mensen, met garantie enzo waren ze ook heel eerlijk en ze weten ongetwijfeld wat ze doen, maar ik baal er gewoon van dat ik al bijna 3 weken niet zorgeloos in mijn Brava heb kunnen rijden cry.gif
Wings
QUOTE (Brian D @ Oct 25 2007, 23:48) *
Ik denk dat je Henry bedoelt. Hun tijdsplanning wil nog wel eens niet helemaal kloppen, dus ik zou voor de zekerheid even bellen voor je er naar toe gaat:x Ik wil dit bedrijf niet afzeiken hoor! Het zijn hele aardige en nette mensen, met garantie enzo waren ze ook heel eerlijk en ze weten ongetwijfeld wat ze doen, maar ik baal er gewoon van dat ik al bijna 3 weken niet zorgeloos in mijn Brava heb kunnen rijden cry.gif

Was inderdaad Henry, ze zouden zelf bellen wanneer die klaar was. Ik kan hem zelf toch pas op zn vroegst volgende week zaterdag ophalen.
Inderdaad is verder nette garage maar ze komen om in het werk waardoor de tijdplanning nog wel eens uitloopt of gewoon ineens verandert.
Maar goed je kan ook altijd even binnen komen voor kleine dingen die ze dan gelijk doen.
Flyby
Mooi kl*te zeg! nopompom.gif

We hebben t er net al even over gehad.. Even bellen als je een auto nodig hebt!!
melee
Zonde zeg. Hopen dat je auto snel en goed gemaakt wordt dan.

(zelf neit zulke goede ervaringen met swemmer, werd mij verweten dat ik de bravo neit bij hun gekocht had en dat ik dat dan wel had moeten doen)
Bravo JTD 105 GT
Balen man!!! Pff t gebeurt tegenwoordig wel erg veel. Hey ik hoop dat de schade snel verholpen wordt en dat je er met de verzekering uit kan komen.

Suc6
Flyby
M'n zusje heeft d'r auto wel bij Swemmer gekocht dus ze doen daar iets minder moeilijk over..

De schade was vorige week gerepareerd. Niets gehoord van de verzekering begreep ik, maar wel een dikke 700 euro aan kosten.. Brr!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.