Help - Search - Members - Calendar
Full Version: centrale vergrendeling op afstandbediening
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
My Bravo-ride
Ok, zola sde titel al zegt gaat het dus over centrale vergrendeling op afstandbediening . . . zijn er mensen hier die dit hebben? en zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? was die misschien al standaard??

weet mss iemand wat je dan het best kunt aanschaffen? en is het makkelijk zelf aan te sluiten??

alle info is welkom smile.gif

grts Fabio
tamael^
QUOTE (My Bravo-ride @ Oct 16 2007, 16:15) *
Ok, zola sde titel al zegt gaat het dus over centrale vergrendeling op afstandbediening . . . zijn er mensen hier die dit hebben? en zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? was die misschien al standaard??

weet mss iemand wat je dan het best kunt aanschaffen? en is het makkelijk zelf aan te sluiten??
alle info is welkom smile.gif

grts Fabio

aansluit schema van een mk1 bravo heb ik zo liggen. is redelijk zelf te doen maar goed meten is het belangrijkste.

soldeerbout is een must voor het netjes inbouwen

tamael
bastaard
Ligt eraan. Er zijn twee soorten Bravo's.

1. Dit type heeft een geel kapje vlakbij je zekeringen zitten met daarin de centrale vergrendeling shit. Deze kun je eenvoudig verwisselen voor een exemplaar met een ontvanger erop, zodat je de auto met een afstandsbediening kunt openen.

2. Dit type heeft dat niet...Hoe je er voor kan zorgen dat er zo'n ding op komt durf ik niet te zeggen.
tamael^
QUOTE (bastaard @ Oct 16 2007, 16:20) *
Ligt eraan. Er zijn twee soorten Bravo's.

1. Dit type heeft een geel kapje vlakbij je zekeringen zitten met daarin de centrale vergrendeling shit. Deze kun je eenvoudig verwisselen voor een exemplaar met een ontvanger erop, zodat je de auto met een afstandsbediening kunt openen.

2. Dit type heeft dat niet...Hoe je er voor kan zorgen dat er zo'n ding op komt durf ik niet te zeggen.

hehehe, mijn model 1 had idd dit relais niet zitten. ik heb de draden opgezocht en in de zekering kast aangesloten.

tamael
bastaard
Mijne heeft het ook niet, vandaar dat ik er niet aan begin.
jorisjuhh
nee ik had dat idd ook niet... en bij mijn afstandsbedieningset zat maar een heel beperkt aansluitschema waar je eigelijk niks aan had. toen heb ik hier op t forum zo'n topic gevonden over het aansluiten van zo'n setje van conrad... en daar stonden mooi alle kleure draden beschreve met foto's erbij. als ik die informatie toen niet gevonden had was t niet zo eenvoudig gegaan!
krillmen
k heb dit systeem bij parkeersensor gekocht met klapsleutel en bij autoshop in heerlen in laten bouwen totale kosten 170 euro (aanschaf, inbouwen en vernieuwen van de sleutel)
My Bravo-ride
ok, al fijn om een aantal reacties te lezen. ik heb dus ook type 2 want achter men handschoenkastje zit dus niet zo een geel ding:)

dus als ik het wil hebben kan het niet anders als al dat soldeerwerk gelijk hier op het forum is aangegegeven? (knipperrelais)

maar ik snap niet wat dat woord met cv te maken heeft:) ik dacht dat het gwn te maken had met de knipperlichten aan te sluiten op de cv maar het is dus echt de inbouw van zo'n setje?smile.gif

hoop dak een beetje duidelijk ben shiny.gif

grts
My Bravo-ride
QUOTE (bravo-kerkrade @ Oct 16 2007, 17:19) *
k heb dit systeem bij parkeersensor gekocht met klapsleutel en bij autoshop in heerlen in laten bouwen totale kosten 170 euro (aanschaf, inbouwen en vernieuwen van de sleutel)

zag jouw setje er zo ongeveer uit? smile.gif

krillmen
jip dat is hem. ben er zeer tevreden over. leuke blikken van mensen als ze de alarm lichten zien knipperen bij open en afsluiten.
mac
QUOTE (My Bravo-ride @ Oct 16 2007, 19:05) *
zag jouw setje er zo ongeveer uit? smile.gif

zo iets gelijks het ik er nu in zitten ;-) kosten iets van 50€ via eenofandere internet shop die had ze als introductie aan een leuk prijsje

wel goed meten en als het goed is staat ook ergens van mij opt forum welke draden je moet hebben ansers moet je meer ff pm sturen zoek ik het ff op of kijk ik in mn autotje(mk1 heb ik geloof ik 1.4 12v uit 1998)

ciao Mac
DaMadness
QUOTE (My Bravo-ride @ Oct 16 2007, 19:00) *
dus als ik het wil hebben kan het niet anders als al dat soldeerwerk gelijk hier op het forum is aangegegeven? (knipperrelais)
maar ik snap niet wat dat woord met cv te maken heeft:) ik dacht dat het gwn te maken had met de knipperlichten aan te sluiten op de cv maar het is dus echt de inbouw van zo'n setje?smile.gif

Bij de inbouw van het knipperlicht relais maak je gebruik van de open/sluit signalen van de cv-relais. Je moet daarvoor dus eerst een cv-relais hebben!

Groetjes
SynPower
Pfffffft... ingewikkeld allemaal.

En stel dat je nou een Bravo hebt met centrale vergrendeling via je sleutel ?
Dus dat je via je linker of rechterportier ook ineens de andere kunt sluiten.
Wanneer je dit om wil bouwen naar een cv met afstandsbediening, is dat dan nog een grote stap ?
Of gaat het daar nu juist om in dit topic ? Dacht ff dat hier bedoelt werd als je helemaal geen cv hebt en vanuit dat punt cv met afstandsbediening wilt gaan maken.
Ik zie ook weleens die setjes aangeboden worden, dat zou betekenen dat je voor een euro of
35 cv met afstandsbediening kunt krijgen in ongeveer 10 minuten werk (volgens advertenties).
Maar vraag me af of dat zo is...
mac
QUOTE (SynPower @ Oct 17 2007, 14:38) *
Pfffffft... ingewikkeld allemaal.

En stel dat je nou een Bravo hebt met centrale vergrendeling via je sleutel ?
Dus dat je via je linker of rechterportier ook ineens de andere kunt sluiten.
Wanneer je dit om wil bouwen naar een cv met afstandsbediening, is dat dan nog een grote stap ?
Of gaat het daar nu juist om in dit topic ? Dacht ff dat hier bedoelt werd als je helemaal geen cv hebt en vanuit dat punt cv met afstandsbediening wilt gaan maken.
Ik zie ook weleens die setjes aangeboden worden, dat zou betekenen dat je voor een euro of
35 cv met afstandsbediening kunt krijgen in ongeveer 10 minuten werk (volgens advertenties).
Maar vraag me af of dat zo is...

als je helemaal niks heb. ist wel veel werk.bij mijn vorge auto was dat dus zo.dan moet je motortjes bij platsen(best lastig als je deuren dubbel wandig zijn)
om van je standaatd cv op ab temaken is wel goed tedoen maar dan moet je wel goed meten ;-)
ciao Mac
My Bravo-ride
ja daar gaat het dus eigenlijk om . . . om van een auto met centrale vergrendeling via de sleutel in het handvat naar een centrale vergrendeling te gaan via afstandbediening

Maar heb juist nog wat gekeken en heb toch dat geel blokje gevonden waar enkele kabeltjes op aangesloten worden

heb wel alleen maar een wazige foto, de echte camera komt vanavond opas trg dus dan zalk een duidelijkere posten smile.gif

BravoUser
QUOTE (My Bravo-ride @ Oct 17 2007, 16:51) *
ja daar gaat het dus eigenlijk om . . . om van een auto met centrale vergrendeling via de sleutel in het handvat naar een centrale vergrendeling te gaan via afstandbediening
Maar heb juist nog wat gekeken en heb toch dat geel blokje gevonden waar enkele kabeltjes op aangesloten worden

heb wel alleen maar een wazige foto, de echte camera komt vanavond opas trg dus dan zalk een duidelijkere posten smile.gif

Zoals ik nu kan zien...
Heb jij dus al een relais met afstandsbediening in je wagen zitten...
Die gele losse draad is nl. de antenne...
Is naderhand ingebouwd door de vorige eigenaar..??

Wellicht heeft de vorige eigenaar de afstandsbediening er niet bijgegeven bij verkoop..!!

Ik zou hem zo snel mogelijk vervangen door een standaard vergrendelrelais...of door een nieuwe afstandsbest. relais..omdat anders de vorige eigenaar je wagen nu nogsteeds kan openen met de afstandsbediening die ie nog heeft.. en evt. de auto kan stelen als hij nog een extra sleutel heeft laten bijmaken..!!

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
My Bravo-ride
ok, bedankt dat zal ik dan ook zo snel mogenlijk proberen te doen... en bedankt, dit topic heeft me weer veel bijgeleerd en heb weer eens wat los en trg vast kunnen draaien aan de auto;) smile.gif

grts
BravoUser
QUOTE (My Bravo-ride @ Oct 19 2007, 00:36) *
ok, bedankt dat zal ik dan ook zo snel mogenlijk proberen te doen... en bedankt, dit topic heeft me weer veel bijgeleerd en heb weer eens wat los en trg vast kunnen draaien aan de auto;) smile.gif

grts

TIP..!!
Als je zelf niet beschikt over de afstandsbediening die bij deze gemonteerde afstandsbest. relais hoort...
En ook niet beschikt over een standaard relais wat je ff snel kunt terug plaatsen.

Raad ik je aan...om de gele losse draad (de Antenne) zo kort mogelijk/helemaal af te knippen..zodat de vorige eigenaar niet de wagen kan openen met de afstandsbediening die hij nog heeft. idea.gif
Dit heeft trouwens geen gevolgen/consequenties voor het openen/sluiten met een sleutel...zoals jij nu doet..!! thumbsup.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
mac
dus je gaat toch gewoon voor het relé?
is wel het makelijkst
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.