Help - Search - Members - Calendar
Full Version: versnellingsbak
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
SynPower
Wie weet of een versnellingsbak van een hgt uit 1999 / 2000 ook onder een hgt uit 1996 past ?
Rayman19876
Zou het niet weten, maare toch wel lekker karretje he die hgt. Alleen jammer dat hij door een simpel dingetje kapot gaat die schakelbak. Bij mij is het men krukas keering wordt ik ook niet echt vrolijk van. Maare die schakelbak van een mk2 is die niet toevallig electrisch omdat dat allemaal geupdate is bij die versies?

MVG Raymond
SynPower
Jazeker een fijn karretje, rijdt normaal gesproken prima smile.gif
Ik heb geen flauw idee wat het verschil is tussen die versnellingsbakken (hahaha vandaar dit topic lol)

Naast de vraag of deze versnellingsbak uberhaupt wel past, vroeg ik mij ook af waar je op kan letten als je een tweedehands versnellingsbak koopt. Is het simpel te beoordelen of deze echt in goede staat verkeerd ?
Barracuda
QUOTE (SynPower @ Oct 6 2007, 18:06) *
Jazeker een fijn karretje, rijdt normaal gesproken prima smile.gif
Ik heb geen flauw idee wat het verschil is tussen die versnellingsbakken (hahaha vandaar dit topic lol)
Naast de vraag of deze versnellingsbak uberhaupt wel past, vroeg ik mij ook af waar je op kan letten als je een tweedehands versnellingsbak koopt. Is het simpel te beoordelen of deze echt in goede staat verkeerd ?

Een versnellingsbak kan je aan de buitenkant nauwelijks beoordelen of deze goed of slecht is.

Je zou de olie aftapplug er uit kunnen draaien om te kijken of er metaaldeeltjes aan de magneet zit.
Kleine deeltjes mag (soort van gruis, een pulp achtig iets)
Maar geen grotere stukjes, zoals kogeltjes en veertjes, maar dat spreekt natuurlijk voorzich.

Als je de bak gemonteerd hebt, altijd ff de olie verversen, wie weet wat voor rotzooi er in zit shiny.gif
Ook adviseer ik je gelijk de twee binnenste aandrijfas hoezen te vernieuwen, maar daar was je zelf ook wel op gekomen.

Ik weet echt niet of die types v-bakken onderling uitwisselbaar zijn.. dit zal je toch moeten ondervinden denk ik, past ie niet, dan moet je op zoek naar de v-bak (vakjargon, sorry wink.gif )die wel past biggrin.gif

Mocht het zo zijn dat de v-bak echt niet past, dan kan je eventueel altijd nog bij Maresia je geluk proberen

En... je kan Sneeky de Fiat monteur proberen te pm-mmen voor eventueel antwoord op je vraag biggrin.gif

Succes !!

Grtz, Mark
tamael^
QUOTE (Barracuda @ Oct 6 2007, 20:31) *
Een versnellingsbak kan je aan de buitenkant nauwelijks beoordelen of deze goed of slecht is.

Je zou de olie aftapplug er uit kunnen draaien om te kijken of er metaaldeeltjes aan de magneet zit.
Kleine deeltjes mag (soort van gruis, een pulp achtig iets)
Maar geen grotere stukjes, zoals kogeltjes en veertjes, maar dat spreekt natuurlijk voorzich.

Als je de bak gemonteerd hebt, altijd ff de olie verversen, wie weet wat voor rotzooi er in zit shiny.gif
Ook adviseer ik je gelijk de twee binnenste aandrijfas hoezen te vernieuwen, maar daar was je zelf ook wel op gekomen.

Ik weet echt niet of die types v-bakken onderling uitwisselbaar zijn.. dit zal je toch moeten ondervinden denk ik, past ie niet, dan moet je op zoek naar de v-bak (vakjargon, sorry wink.gif )die wel past biggrin.gif

Mocht het zo zijn dat de v-bak echt niet past, dan kan je eventueel altijd nog bij Maresia je geluk proberen

En... je kan Sneeky de Fiat monteur proberen te pm-mmen voor eventueel antwoord op je vraag biggrin.gif

Succes !!

Grtz, Mark

vragen bij de fiat expert geeft uitsluitsel. (oa geuzendam Almelo)

tamael
BravoUser
Passen gaat hij denk ik misschien wel...

Maar ik denk niet dat het gaat lukken...omdat de verhoudingen wellicht anders zijn..!!

Hierbij de verschillende verhoudingen van een 2.0 20v MK2:

Versnellingsbak verhoudingen
1e versnelling : 3,545
2e versnelling : 2,238
3e versnelling : 1,520
4e versnelling : 1,156
5e versnelling : 0,946
Achteruit : 3,909

Rechte eindreductie:
3,562

Differentieel verhouding:
16/57

Zoek zelf ff de verhoudingen op van een MK1 (te vinden in je instructieboekje) en je weet het..!!

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Succes ermee iig
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.