QUOTE (SynPower @ Oct 6 2007, 18:06)

Jazeker een fijn karretje, rijdt normaal gesproken prima

Ik heb geen flauw idee wat het verschil is tussen die versnellingsbakken (hahaha vandaar dit topic lol)
Naast de vraag of deze versnellingsbak uberhaupt wel past, vroeg ik mij ook af waar je op kan letten als je een tweedehands versnellingsbak koopt. Is het simpel te beoordelen of deze echt in goede staat verkeerd ?
Een versnellingsbak kan je aan de buitenkant nauwelijks beoordelen of deze goed of slecht is.
Je zou de olie aftapplug er uit kunnen draaien om te kijken of er metaaldeeltjes aan de magneet zit.
Kleine deeltjes mag (soort van gruis, een pulp achtig iets)
Maar geen grotere stukjes, zoals kogeltjes en veertjes, maar dat spreekt natuurlijk voorzich.
Als je de bak gemonteerd hebt, altijd ff de olie verversen, wie weet wat voor rotzooi er in zit

Ook adviseer ik je gelijk de twee binnenste aandrijfas hoezen te vernieuwen, maar daar was je zelf ook wel op gekomen.
Ik weet echt niet of die types v-bakken onderling uitwisselbaar zijn.. dit zal je toch moeten ondervinden denk ik, past ie niet, dan moet je op zoek naar de v-bak (vakjargon, sorry

)die wel past

Mocht het zo zijn dat de v-bak echt niet past, dan kan je eventueel altijd nog bij
Maresia je geluk proberen
En... je kan Sneeky de Fiat monteur proberen te pm-mmen voor eventueel antwoord op je vraag

Succes !!
Grtz, Mark