Help - Search - Members - Calendar
Full Version: caravan trekken met mijn Bravo
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Basje
goeiemorgen

ik rij nu al dik 2 jaar met veel plezier biggrin.gif in mijn Bravo 1.6i 16v Groen/blauw mett.
maar nu wil ik dit jaar mij caravan van 975 kg gaan trekken !!
er zit overgens nog geen trekhaak op maar die komt er nog onder

:arrow: Dus mijn Vraag is :?:

heeft iemand ervaring met het trekken van een caravan/aanhanger met een gelijke Bravo als de mijne en wat zijn de ondervindingen

ik hoor graag ervaringen en/of meningen

MVG Bas
Pestventje
Keb ook een 1.6 16v met een afneembare trekhaak. Alleen bij mij is ie nooit aangekoppeld. Heb verder ook nog nooit een aanhangwagen of caravan erachter gehangen.
Heb mijn twijfels of een Bravo wel zo'n geweldige trekauto is. Volgens mij moet je ook wat aan de (achter)vering veranderen wil je een bepakte caravan netjes erachter mee willen slepen.
marcelv8
als je je caravan erachter hebt...plaats dan ff een foto, vind het idee een beetje lachwekkend... biggrin.gif

maar tog succes ermee !!!! smile.gif
actionmanroog
Hoi, ik rij regelmatig met een aanhangwagen.
en heb geen problemen.

en dan te bedenken dat ik een 1.4 heb.
dus zal jij het met je 1.6 makkelijk kunnen.

maar tja, elke auto reageert weer anders op zo'n ding achter je.

mazl
Actionmanroog
guus
Dat gaat vet lukken. Een 1.6 trekt makkelijk zo'n aanhanger weg!
The Master
:oops: Wat weegt een caravan eigenlijk... :oops: :oops: :oops:
Dutch Dimension
licht eraan wat voor een.

Mijn ouders hebben een caravan van 6,5 Meter en die weegt totaal 1000KG.

Maar als je kijkt naar een nieuwe caravan van die lengte dan zit je rond de 1200 a 1500 KG
Bobi
je zou even moeten nakijken wat de regels zijn voor het trekken van een caravan; het maximaal toegestaane gewicht is afhankelijk (percentage) van het gewicht van de trekkende auto, als je je hieraan houdt zal er geen probleem moeten zijn in mijn ogen

gr. Bob
Dutch Dimension
Het maximaal toegestaande trekgewicht wordt door de fabrikant van de trekhaak enof auto opgeven.

Dit is meer dan het gewicht van de auto
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.