bravo tijntje
Mar 10 2004, 00:13
Hey beste medebravorijders,
Als ik in z'n 1e versnelling snel weg wil rijden lijkt het wel alsof hij in z'n vrij komt te staan. Dus veel toeren, wel in z'n 1e vernelling en de koppeling uiteraard helemaal omhoog.
Wie heeft dit ook of ook gehad? of wie weet wat de oorzaak is en hoe ik dit kan verhelpen? en dan heb ik nog een vraag.... hoeveel gaat me dat kosten om te repareren eventueel?
Als ik normaal optrek in zijn eerste versnelling heb ik het niet.
Greets,
Martijn.
Slider
Mar 10 2004, 00:16
je probleemstelling is een beetje onduidelijk. Als ik het goed begrijp is het dat als je veel gas geeft in de 1e versnelling dat hij hoog in de toeren in de vrij knalt?
bravo tijntje
Mar 10 2004, 00:22
Als ik stilsta en ik wil hard optrekken ( tegen het spinnen aan of als ik hem wil laten spinnen ) dan staat de pook dus in de 1e versnelling en dan komtie gewoon niet vooruit. ik zie de toerenteller flink omhoog gaan, maar nauwelijks of geen aandrijving.
Greets,
Martijn.
The Master
Mar 10 2004, 00:25
Ik herken t probleem... T zijn je koppelingsplaten denk ik...
Me vriend heeft dit nl ook... Heb je t ook als je:
M in z;n 2 zet, gas geeft (beetje) en koppeling op laat komen, en dan t gas vol intrappen (gewoon vol gas (normaal) wegrijden zeg maar) tot hooguit de 4-5000 rpm... Dat hij vooral in t begin hogere toeren maakt, (maar gaat niet veel harder voorruit) daarna minder toeren, en daarna weer meer toeren (omdat je t gas intrapt)
bravo tijntje
Mar 10 2004, 00:33
heb jij een idee hoeveel het me gaat kosten? of kan je een ruwe schatting doen?
Dat vind ik wel belangrijk. ( niet dat ik er blij mee ben natuurlijk :cry: )
The Master
Mar 10 2004, 00:54
Ben geen monteur dus kan er weinig over zeggen...We dat t bij me vriend €416 gaat kosten (onderdelen en motage)
bravo tijntje
Mar 10 2004, 01:01
shit zeg! dat zijn pas prijzen! das gewoon bijna 1000 piek!!!!
Achja alstie dan weer goed rijd dan is het niet erg. hoop dat dit het enigste is.
Hey, maar bedankt hey.
Als iemand toevallig ook nog een prijs weet, laat het me dan ff weten.
Ik ga trouwens niet naar de fiat. beetje te duur.
bravo tijntje
Mar 11 2004, 16:33
Het schijnt de versnellingsbak te zijn. :cry: Er is iets in afgebroken.
Wie weet wat dit gaat kosten of heeft iemand er nog een liggen tegen een mooi prijsje? Of weet je een goed adres?
Laat het me ff weten.
Groetjes
Martijn.
pieter88
Mar 11 2004, 17:19
veel geld.. Vind je nt vlug tweedehands. Zou eens op AUTO-ONDERDELEN.nl kijken
Slider
Mar 11 2004, 22:45
QUOTE (bravo tijntje)
Het schijnt de versnellingsbak te zijn. :cry: Er is iets in afgebroken.
Wie weet wat dit gaat kosten of heeft iemand er nog een liggen tegen een mooi prijsje? Of weet je een goed adres?
Laat het me ff weten.
Groetjes
Martijn.
Misschien kun je de versnellingsbak van 1 van deze 2 overnemen :?:
:arrow:
[TK] Bravo met brandschade (onderdelen!!!)
:arrow:
[TK] Schade Bravo
bravo tijntje
Mar 12 2004, 16:47
Ik heb een 1.2 16v SX. Zijn alle versnellingsbakken hetzelfde? of je nu een 1.4 of een zwaardere uitvoering hebt?
Mijn garage gaat achter een 2e handse versnellingsbak aan via de onderdelenlijn. Maar als het nou niet uitmaakt dat ik een vernellingsbak van een 1.4 heb of zwaardere uitvoering, dan kan ik misschien wel van een sloopauto/schadeauto deze eronderuit halen.
En als je toevallig weet waar een bravo op de sloop staat dan kan ik daar ff heenbellen. Als je een tip hebt voor me dan hoor ik het graag van je.
Aangezien ik anders een hele nieuwe versnellingsbak moet bestellen.......... en dat wil ik liever voorkomen. Ik heb nl prijzen gezien van 500 euro, en dat is een prijs die al redelijk is volgens mijn garage.
HELP :cry: HELP :cry: HELP!! :cry:
Groetjes,
Martijn.
Ik zou die ene van de brandweer Bravo een mailen!
bravo tijntje
Mar 13 2004, 21:07
van de brandweer? die ken ik niet denk. en hoe kom ik aan zn pm?
greets,
Martijn.
bravo tijntje
Mar 14 2004, 21:06
Wie weet of de versnellingsbak van een 1.4 of 1.6 of hoger dezelfde versnellingbak heeft als de mijne. een 1.2 SX ?
Als ik nou die van een 1.4 of een fiat marea/brava kan pakken heb ik zo weer een goedwerkende versnellingsbak gevonden. Het lijkt erop dat ik de eerste ben op het forum met dit probleem :shock:
Grts,
Martijn.
van de brandweer? die ken ik niet denk. en hoe kom ik aan zn pm?
greets,
Martijn.
Kijk ff in afdeling ergens anders gezien onder subject: bravo met brandschade (onderdelen!!!!!) Vandaar brandweer! :wink:
suc6
bravo tijntje
Mar 16 2004, 19:21
heeft er nou echt niemand voor mij een versnellingsbak? 1.2 16v SX.
De garage had al gehoor gekregen van een andere garage.... ze hadden er een liggen voor me

Toen ze de prijs vertelde was het zo
het heeft 4 cijfers....... :?
Dus dat is nogal een prijs 1000 euro! zal wel een afzetter geweest zijn.
Dus als je iemand weet ofzo? laat het me a.u.b. even weten.
Tartarus
Mar 16 2004, 20:05
QUOTE (bravo tijntje)
heeft er nou echt niemand voor mij een versnellingsbak? 1.2 16v SX.
De garage had al gehoor gekregen van een andere garage.... ze hadden er een liggen voor me :D Toen ze de prijs vertelde was het zo :(
het heeft 4 cijfers....... :?
Dus dat is nogal een prijs 1000 euro! zal wel een afzetter geweest zijn.
Dus als je iemand weet ofzo? laat het me a.u.b. even weten.
deze zeker niet kopen !!!
mijn versnellingsbak was ook stuk ( die van die coupe )
en bij de fiat garage heb ik 1.000 euro betaald
voor een compleet nieuwe moest wel de oude ingeven maarja die was toch kapot
die van de coupe is misschien wel duurder dan die die jij nodig hebt
is een 6 bak van die coupe dus waarschijnlijk duurder
SNEEKY
Mar 16 2004, 20:08
ben je wel 100% zeker dat het de bak zelf is????
het lijkt mij het typisch kenmerk van de koppeling :?
bravo tijntje
Mar 18 2004, 00:59
Het was het vliegwiel ofzoiets :oops: ... dus mijn garage laat hem maken bij de fiat en dan haaltie hem daar op en dan zet mijn garage de versnellingsbak er weer in.
Mijn eerste gedachte was de koppelingsplaten... maar dat was dus niet. :?
Ik weet ook niet hoeveel het me gaat kosten. Zal wel duur genoeg zijn in ieder geval, maar niet zo duur als een hele nieuwe bak natuurlijk.
Wat mij betreft: SLOTJE!
Slider
Mar 18 2004, 23:43
Zou je de kosten willen plaatsen in het Schade forum? We zijn benieuwd. En zo kunnen we een beetje een overzicht opbouwen van wat de kosten zijn. Zou en dan nu echt een slotje.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.