Wesley
Sep 13 2007, 07:02
Heb gisteren 17" velgen onder de brava van mn vrouw gelegd. helaas als ik een hobbel neemt lopen ze tegen mn wielkas aan. Is hier iets aan te doen behalve de hobbels zachter nemen. Staat overigens wel super dik. van standaard 175/65/14 volgens mij naar 205/40/17
Visconti
Sep 13 2007, 08:35
QUOTE (Wesley @ Sep 13 2007, 08:02)

Heb gisteren 17" velgen onder de brava van mn vrouw gelegd. helaas als ik een hobbel neemt lopen ze tegen mn wielkas aan. Is hier iets aan te doen behalve de hobbels zachter nemen. Staat overigens wel super dik. van standaard 175/65/14 volgens mij naar 205/40/17
issie ook verlaagd dan? Op zich moeten ze nu niet aanlopen, je moet nog ongeveer 2 vingers ruimte over houden
naar mijn dachten... anders even de wielkasten beetje uit laten rollen, staat ook nog mooi
Raptor
Sep 13 2007, 08:49
Ik denk dat jou voorwielen aanlopen tegen de kunststof binnenkast? Dat zal de bobbel zijn op het punt waar de spatbord ophoud, en je bumper gemonteerd zit?
Heb ik ook. Het is gelukkig een mooi glad afgerond deel, dus je band zal er niet onder lijden.
Idd wat rustiger aan doen dan je gewend ben.....
Psycho
Sep 13 2007, 09:37
of gewoon je modderkuipen eruit halen als ze daar tegeaan lopen
Visconti
Sep 13 2007, 10:58
QUOTE (Psycho @ Sep 13 2007, 10:37)

of gewoon je modderkuipen eruit halen als ze daar tegeaan lopen

jah idd dat kan ook nog een oplossing zijn
BravoUser
Sep 13 2007, 12:10
Heb je wel de goede ET-Waarde bij je nieuwe 17" velgen gekozen..??!!??
Greetz,
BravoUser
Wesley
Sep 13 2007, 12:10
Mn banden lopen alleen bij de achterkant aan. Die hebben het meeste te verduren als je van die hobbels in de weg heb. Auto is niet verlaagd. Misschien de ET WAARDE van de banden niet goed. Is 35. Dacht dat dat net ging. (NIET DUS). Aan de voorkant heb ik nergens geen last van. dat gaat prima. Rijd wel stukken beter.
cleomarea
Sep 13 2007, 12:23
Loopt je voor of achterwiel aan (niet geheel onbelangrijk om te vermelden?)
Ik heb 215/45/R17 op mijn marea gezet (ipv de originele 195/60/R15) en hij liep juist in achterwielkast aan.
Tip: regel 3 of 4 mensen die even in je kofferbak klimmen en daar met zijn allen op en neer springen, kijk ondertussen zelf even goed waar je band precies aanloopt. Buig dit voorzichtig weg met een waterpomptang en bijv. een plat stukje hout met dikke doek omwikkeld om vervorming te voorkomen aan de zichtzijde van je spatbord. Of gebruik een vijl of rasp op delen uit het zicht en werk blootgekomen metaaldelen even goed af met zwarte hammerrite o.i.d.
Wacht niet te lang want ik heb er redelijk gerafelde achterbanden aan overgehouden!!
(indien voorwielen: kunststof spatschermen verwijderen en daarna de regelmatig de modder uit de binnenspatborden wassen!)
Groeten cleomarea.
Wesley
Sep 13 2007, 13:02
De banden lopen achter aan. denk dat ik van die rubber ga kopen die je tussen je veren zet. maakt het wel een stuk stugger. maar dan verhelp je het wel voor een groot deel. en misschien is het toch die et waarde van 35 wat net niet gaat. heb begrepen dat bij een brava de et waarde varieerd van 38 tot 42. als die van 38 zou zijn dan zou 35 denk ik niet zo'n probleem zijn denk, maar is de etwaarde 42 dan is het misschien wel een probleem.
Brooklyn
Sep 13 2007, 16:18
Kijk idd eens goed naar je et-waarde, want extreem breed zijn je banden niet en hij is ook niet verlaagd dus hij zou niet moeten aanlopen. Drempels/hobbels moet je altijd rustig nemen en niet met 80 erover heen sauzen, beter voor je ophanging!
Groetjes Rick
QUOTE (Brooklyn_Brava @ Sep 13 2007, 17:18)

Kijk idd eens goed naar je et-waarde, want extreem breed zijn je banden niet en hij is ook niet verlaagd dus hij zou niet moeten aanlopen. Drempels/hobbels moet je altijd rustig nemen en niet met 80 erover heen sauzen, beter voor je ophanging!
Groetjes Rick
205/40/17 met een ET waarde van 35 loopt inderdaad aan. Had dit ook bij de brava, de bravo schijnt hier geen last van te hebben maar een brava wel ... Van die blokjes tussen je veren wilden bij mij toendertijd niet helpen.
RARARA
Sep 13 2007, 22:15
Beter idd als je richting de ET 40 gaat, maar als het goed is het raakvlak enkel plastic
QUOTE (RARARA @ Sep 13 2007, 23:15)

Beter idd als je richting de ET 40 gaat, maar als het goed is het raakvlak enkel plastic

Bij mij waren het de metalen randen van de wielkasten die aanliepen, die lieten daardoor groeven achter in de banden, waardoor je gedoe kan krijgen met APK of als je voor controles aangehouden wordt.
QUOTE (Ferry @ Sep 13 2007, 23:17)

Bij mij waren het de metalen randen van de wielkasten die aanliepen, die lieten daardoor groeven achter in de banden, waardoor je gedoe kan krijgen met APK of als je voor controles aangehouden wordt.
Idd nergens last van met een bravo!!
en ben nog steeds hartstikke blij met de(je) velgen hoor!! en over die et waarde... ik ben van mening dat velgen op een hgt verder naar buiten komen dan op een normale ten opzichte van je wielkas! iemand hier meer ervaring mee? Ik heb totaal geen problemen met aanlopen ofzo hoor, het staat juis dikker
groetjes..
Brooklyn
Sep 14 2007, 07:20
Ik heb 205/40R17 er onder liggen, ben verlaagd en heb nergens last van! Dus kijk je steek ff na...
Groetjes Rick
Rallas
Sep 14 2007, 11:51
als hij op de modderkuipen aanloopt, kun je deze een beetje verruimen door met een elecktrische (verf) föhn de kuip te verwarmen tot deze zacht word en dan een beetje wegduwen en laten koelen nu houd de kuip een andere vorm aan, kan genoeg zijn voor je probleem.
Wesley
Sep 14 2007, 12:41
Het ligt dan toch aan een te lage et waarde. met mn marea had ik het ook. maar na blokken ertussen was ik het wel kwijt. Alleen zwaar beladen ging niet meer. Als het niet over gaat dan gaan ze gewoon weer de verkoop in. moet ik ff wat anders zoeken. Maar is de Et waarde die in de standaad stalen velgen staat ook de et waarde die ik moet aanhouden. Of staat er in een stalen velg geen et waarde. Het staat in ieder geval wel super dik
Thanks in ieder geval.
QUOTE (Wesley @ Sep 14 2007, 13:41)

Het ligt dan toch aan een te lage et waarde. met mn marea had ik het ook. maar na blokken ertussen was ik het wel kwijt. Alleen zwaar beladen ging niet meer. Als het niet over gaat dan gaan ze gewoon weer de verkoop in. moet ik ff wat anders zoeken. Maar is de Et waarde die in de standaad stalen velgen staat ook de et waarde die ik moet aanhouden. Of staat er in een stalen velg geen et waarde. Het staat in ieder geval wel super dik
Thanks in ieder geval.
Èven als zijnoot. Ik heb gisteren gedwongen mijn vering moeten vervangen, de vorige eigenaar had die blokjes ook ertussen gedaan, commentaar wat ik daar op kreeg was dat dat je veren compleet verziekt omdat ze niet hun originele veer-uitslag kunnen maken, en verdraaien. Je kunt ze dus daarom niet gebruiken, tenzij je het risico wil lopen je vering naar de kloten te helpen. Bij mij waren veren EN schokdempers er compleet verrot door.
tamael^
Sep 17 2007, 08:43
QUOTE (Ferry @ Sep 16 2007, 19:15)

Èven als zijnoot. Ik heb gisteren gedwongen mijn vering moeten vervangen, de vorige eigenaar had die blokjes ook ertussen gedaan, commentaar wat ik daar op kreeg was dat dat je veren compleet verziekt omdat ze niet hun originele veer-uitslag kunnen maken, en verdraaien. Je kunt ze dus daarom niet gebruiken, tenzij je het risico wil lopen je vering naar de kloten te helpen. Bij mij waren veren EN schokdempers er compleet verrot door.
dus toch. dit vermoeden heb ik al heel lang met die blokjes. heb er nooit vertrouwen ingehad en het iedereen afgeraden.
tamael
Dannsky
Sep 23 2007, 11:38
Je kan ook kijken om er spoorverbreders tussen te zetten, hebben ze ok in verschillende maten! Hierdoor zullen ze niet meer aanlopen, alleen opletten dat je velgen niet buiten je spatschermen uitsteken voor de apk! Mocht het toch zo zijn plak je er maar een spatschermpje op, rol je je spatscherm uit ofzo!
Wesley
Sep 24 2007, 12:16
Spoorverbreder is zeker geen optie. dan komen de velgen nog verder naar buiten te staan. EN dat is nou juist het probleem.
QUOTE (Dannsky @ Sep 23 2007, 12:38)

Je kan ook kijken om er spoorverbreders tussen te zetten, hebben ze ok in verschillende maten! Hierdoor zullen ze niet meer aanlopen, alleen opletten dat je velgen niet buiten je spatschermen uitsteken voor de apk! Mocht het toch zo zijn plak je er maar een spatschermpje op, rol je je spatscherm uit ofzo!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.