Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wijzerplaatvervanging
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
sin
ik heb de wijzerplaten eruit gehaald volgens de how-to op dit forum

een vraagje, bij mij is bij 3 wijzers de naald mee eruit gekomen, bij eentje niet

mijn vraag:
* kan ik de naald er gewoon willekeurig terug in duwen, of moet ik ergens rekening mee houden? ik heb geen idee meer hoe ze juist stonden (vergeten markeringen aan te brengen, dit vooral omdat het een heel gedoe was ze los te krijgen en ik wienig geduld heb)
* moet ik ze gewoon erin duwen door veel druk te zetten, of is het eerder precisie werk?

gelieve enkel mensen te antwoorden die dit ook eigenlijk gedaan hebben!

Gz, thanks

Edit by Slider: Titel aangepast.
Dutch Dimension
Bij mij kwamen ook de naalden er me uit.
Het is nu belangrijk om hem NIET aan te sluiten zonder dat de naalden erin zitten.
Bij mij is hierdoor het spoeltje van het tank wijzertje doorgedraaid :cry:

Het beste is om de wijzers helemaal terug onderaan te zetten en dan vervolgens te gaan rijden en de standen te controleren , en ze met contact AF goedte zetten als ze niet goed staan.

Dit controleren kun je doen door langs een bord te rijden die je snelheid aangeeft of even iemand voor je 50 te laten rijden.

Ik heb dit ook gedaan en zo heb ik ze weer goed gekregen ( hop het tankwijzertje na).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Pestventje
Was geloof een how-to van mij...

Keb ook nogal zitten kloten met die wijzertjes.

mijn vraag: 
* kan ik de naald er gewoon willekeurig terug in duwen, of moet ik ergens rekening mee houden? ik heb geen idee meer hoe ze juist stonden (vergeten markeringen aan te brengen, dit vooral omdat het een heel gedoe was ze los te krijgen en ik wienig geduld heb) 
* moet ik ze gewoon erin duwen door veel druk te zetten, of is het eerder precisie werk?

* Nee, je kunt 'm naar mijn weten niet op een willekeurig plek terugplaatsen. Bij mij was het zo d.m.v. proberen de naald terug te plaatsen, los laten zodat de naald vanzelf teruggaat naar beginpositie.
* Ze gaan d'r inderdaad moeilijk in, maar probeer het door middel van kracht in combanitie met een beetje precisie, maar dan nog kijk uit dat je niet uitschiet ofzo.

En wat Remco zei; ff stekkertje terugplaatsen op de console en controleren of je benzine meter en motor temp. (als ie nog warm is) kloppen. De andere moet je rijdend controleren.

Succes ermee...
SNEEKY
ik heb gewoon gewoon m'n auto volgetankt en warm laten draaien,zo kon ik die 2 wijzers al terug goedzetten (eerst contact aanzetten en dan de wijzers plaatsen),voor toerenteller en kilometerteller moet je eerst het contact aanzetten zonder de wijzers en dan mooi op de nul zetten,dan moet alles mooi kloppen :wink:
sin
ok, thanks mannen

mag slotje op :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.