bruijntje
Aug 24 2007, 08:43
Iemand al tegen bugs in Blue&me Nav aangelopen?
Bij mij gaat er iets fout als ik wordt gebeld door een anoniem nummer.
Ik krijg dan in beeld de naam/nummer van de laatste persoon die mijn niet anoniem gebeld heeft te zien, erg irritant.
Hebben meer mensen daar last van? Ik heb als telefoon een T-mobile MDA.
Tijd voor een update denk ik..... volgens de handleiding zou je dat zelf via een GPRS verbinding kunnen doen. Maar ik heb de menu optie niet......
Rene de Haan
Aug 24 2007, 17:45
QUOTE (bruijntje @ Aug 24 2007, 09:43)

Tijd voor een update denk ik..... volgens de handleiding zou je dat zelf via een GPRS verbinding kunnen doen. Maar ik heb de menu optie niet......
Bruijnte,
Ikzelf heb de Bravo (Editione Prima, met het iets te lichte 90 PK benzine motorje) nu 3 weken.
Heb al regelmatig (zeg maar zo eens in de 2 dagen) dat de complete playlists leeg zijn, oftewel library opnieuw opbouwen.
Heb zelfs al een paar keer gehad dat het complete Blue&Me weigert op te starten. De kilometerteller (totaal) gaat dan knipperen om aan te geven
dat 't niet werkt. Motor uit, ff wachten en dan werkt het meestal wel weer. Ik krijg zo'n 'If Microsoft made cars' deja vu...
M.b.t. het niet goed overnemen van de nummers: Dit blijkt ook o.a. een fout in veel Windows Mobile telefoons te zijn.
Heb zelf een T-Mobile MDA Vario, en dit werkte - afgezien vna het telefoonboek - eigen niet...
Heb toen er de
Jetware Handsfree Extention erop gezet. Werkt nu stukken beter...
Ik heb alleen nog problemen met 'gewone' telefoonnummers. Bv UPC geeft mijn huisnummer als 078xxxxxx door.
De telefoon herkend dit, alleen de auto niet :-(
En over het update menu: Tja, die heb ik ook niet. Geen idee waar ze die hebben verstopt...
Rene.
Ironis
Aug 26 2007, 06:50
QUOTE (Rene de Haan @ Aug 24 2007, 18:45)

Heb al regelmatig (zeg maar zo eens in de 2 dagen) dat de complete playlists leeg zijn, oftewel library opnieuw opbouwen.
Heb zelfs al een paar keer gehad dat het complete Blue&Me weigert op te starten. De kilometerteller (totaal) gaat dan knipperen om aan te geven
dat 't niet werkt. Motor uit, ff wachten en dan werkt het meestal wel weer.
Ik herken dit van een collega. De oplossing voor het playlist probleem zou de volgende moeten zijn: USB stick er uit halen als de auto uit gaat. Er wordt blijkbaar iets in cache gezet, waardoor de B&M de USB, bij het opstarten, niet herkent.
Als je de US?B stick er uit haalt, auto start en de stick er in doet moet de auto de stick wel herkennen en heb je de goede playlists..
vsb dat knipperende km-stand: dat had hij ook. Dealer wist niet hoe dat op te lossen. geen ondersteuning vanuit FIAT hiervoor.
Hij rijdt in een Grade Punto (al ruim een jaar).
nog een bug hier gevonden:
de resterende tijd en afstand van het navigatie systeem klopt niet bij verre ritten.
Visconti
Aug 27 2007, 17:41
QUOTE (Jack @ Aug 27 2007, 17:16)

nog een bug hier gevonden:
de resterende tijd en afstand van het navigatie systeem klopt niet bij verre ritten.
moet je je ook aan de snelheid houden
Ironis
Aug 29 2007, 06:34
Haha!
Dat kan idd aan de maximumsnelheden die je onderweg tegenkomt liggen.
Ook moet je rekening houden met stoplichten: Navigatiesystemen rekenen geen wachttijd bij stoplichten..
Files vertragen je, of te langzaam rijden op de snelweg..
Allemaal factoren die de werkelijke tijd beïnvloeden.
Bij de Connect Nav+ wordt de aankomsttijd en afstand continu aangepast. Als ik 2 minuten voor een stoplicht sta, wordt de aankomsttijd ook gecorrigeerd etc..
Visconti
Aug 30 2007, 20:48
QUOTE (Ironis @ Aug 29 2007, 07:34)

Haha!
Dat kan idd aan de maximumsnelheden die je onderweg tegenkomt liggen.
Ook moet je rekening houden met stoplichten: Navigatiesystemen rekenen geen wachttijd bij stoplichten..
Files vertragen je, of te langzaam rijden op de snelweg..
Allemaal factoren die de werkelijke tijd beïnvloeden.
Bij de Connect Nav+ wordt de aankomsttijd en afstand continu aangepast. Als ik 2 minuten voor een stoplicht sta, wordt de aankomsttijd ook gecorrigeerd etc..
Mijn pa heeft een Croma met nav, altijd leuk als we naar familie in DLD gaan...
klopt nooit wat van die tijden, nav rekent max snelheid van 120km/h... hahaha
*zoef*

deutsche autobahn
Tuurlijk het is dan ook een verwachte aankomsttijd.
Ik weet wel zeker dat een ritje Alkmaar - 's Hertogenbosch geen 61 kilometer is en dat is nou juist wel wat blue&me nav aangeeft.....
Ironis
Sep 13 2007, 12:57
Hmm, je hebt inderdaad ongeveer het dubbele nodig voor die afstand..
Da's vaag en zou ik dan ook bij de dealer aankaarten ...
Dimocash
Sep 17 2007, 21:05
ik las dat de blue&me nav navigatie moeilijk is in te stellen?
en dit gaat volgens een artikel wat ik vd week las niet tijdens het rijden
is dit echt zo of verzint iemand gewoon iets omdat hij/zij het te ingewikkeld vind?
wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Rene de Haan
Sep 17 2007, 21:15
QUOTE (Dimocash @ Sep 17 2007, 22:05)

ik las dat de blue&me nav navigatie moeilijk is in te stellen?
en dit gaat volgens een artikel wat ik vd week las niet tijdens het rijden
is dit echt zo of verzint iemand gewoon iets omdat hij/zij het te ingewikkeld vind?
wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dimocash,
Het klopt, je kan de navigatie inderdaad alleen instellen voor het rijden. zodra je beweegt gaat alles 'in de vergrendel'
(nu moet ik zeggen, dat geldt ook al voor het menuutje van de auto zelf...)
Het instellen zelfs is even wennen. Eerst moet je het land, dan de plaats (waarbij er altijd eerst wordt gevraagd of de plaats waar
je nuy bent de juiste is, meestla niet dus:-( ) en dan kun je met de pijltjes een voor een de letter intikken.
Maar: na 3 a 4 tekens kun je meestal de straat al noemen of is er '(te) weinig' zodat er een keuzelijstje gepresenteerd kan worden.
Het enige irritante vind ik dat iedere keer als je de navigatie start volgt de melding 'De bestuurder dient zich aan de geldende verkeersregrels te houden'...
Ja, dat weet ik na 1 keer ook wel :-) Niet dat ik me er iets van aantrek, maar ik heb nog geen snelheidsmeldingen kunnen vinden.
En helaas, nadat je alles ingevoerd hebt, altijd bevestigen: Ja, de navigatie starten...
Rene.
Nog twee bugs:
Als ik naar POI's ga in navigatie staan er in plaats van POI categorieen een aantal onduidelijke tekens;
Als er niets op de usb aansluiting is aangesloten en je luistert radio of cd, dan laat het kleine scherm tussen de tellers informatie over raio of cd zien. Als je vervolgens een media speler aansluit ernaar luistert en terug gaat naar de radio of cd-speler laat het kleine scherm deze info niet meer zien.
Rene de Haan
Sep 21 2007, 15:16
QUOTE (Ironis @ Aug 26 2007, 07:50)

vsb dat knipperende km-stand: dat had hij ook. Dealer wist niet hoe dat op te lossen. geen ondersteuning vanuit FIAT hiervoor.
Hij rijdt in een Grade Punto (al ruim een jaar).
Ik had gisteren het knipperen weer... Helaas deed daarna de MediaPlayer helemaal niets meer.
Hij was zelfs uit het menu verdwenen!
Na (door de dealer) als probeersel de zekering eruit en er weer in (F39 moet je het willen weten) doet 't ie het weer.
Die wist tevens te vertellen dat er voor de Punto nu een update uit is die dat knipperen zou moeten verhelpen.
De update is niet voor de Blue&Me \elf, maar voor de computer die de display e.d. in de auto aanstuurd.
Die is dus ook alleen door een dealer te installeren
Maar, ook voor de Bravo zijn ze hier mee bezig

Er is echter nog geen voorspelling te doen wanneer
Maar goed, hij doet het weer ff...
Ik heb overigens gemerkt dat als je 'langzaam' start (en met name uit zet) dat het systeem tijd heeft om dat te communiceren.
Dan blijft de player het gewoon doen

Maar ja, gisteren uitgeleend aan een collega en meteen problemen...
Ironis
Sep 25 2007, 09:03
Wat is 'langzaam' starten?
Eerst het systeem op laten starten in het contact voor je de auto start?
Als ik dat met ConnectNav doe, slaat ie weer uit bij het starten. Ik heb het ook niet nodig, dus maakt me nie zoveel uit.
Visconti
Oct 10 2007, 10:34
Weten jullie toevallig iets mbt het updaten van nieuwe kaarten op de USB stick? Kan tot nu toe alleen nog een benelux versie vinden
QUOTE (Visconti @ Oct 10 2007, 11:34)

Weten jullie toevallig iets mbt het updaten van nieuwe kaarten op de USB stick? Kan tot nu toe alleen nog een benelux versie vinden

ik ben op dit moment even aan het testen.
Heb een DVD van een Medion GOPAL (don't ask) liggen, waar alle denkbare mappen van Europa op staan.
De Benelux mappen zijn even groot als die op mijn originele memory stick, dus ik denk dat het wel gaat lukken

EDIT:
okee, niet dus
la bella italia
Oct 16 2007, 07:47
Het moet mogelijk zijn om bij de dealer nieuwe kaarten te kopen. Ik weet niet hoe duur die zijn. Je zou denken dat die van Itelie iig wel ergens rond zouden zwerfen.
Ironis
Oct 17 2007, 07:29
QUOTE (la bella italia @ Oct 16 2007, 08:47)

Het moet mogelijk zijn om bij de dealer nieuwe kaarten te kopen. Ik weet niet hoe duur die zijn. Je zou denken dat die van Itelie iig wel ergens rond zouden zwerfen.
Ik weet dat ConnectNav kaart voor europa zo'n 300 euro kost. Ik denk dat dit ook het geval is met de USB kaarten ...
QUOTE (Ironis @ Oct 17 2007, 08:29)

Ik weet dat ConnectNav kaart voor europa zo'n 300 euro kost. Ik denk dat dit ook het geval is met de USB kaarten ...
ik gok iets minder voor kaarten van West Europa, maar naar mijn idee zijn ze gewoon te duur...
Visconti
Oct 17 2007, 23:55
Nja, ik kan ze nergens vinden helaas, zelfs de officiële website: www.navteq.com of nl ofzow staat het niet eens op.
De dealer zelf kan er ook niet aan komen

pa vroeg er namelijk zelf om haha.
Edit: de kaarten van de Croma/Stilo (oude conn. Nav + zeg maar) werken helaas ook niet.. .zijn gewoonweg te groot.
Is 600-800mb ipv de 90mb die de BeNeLux is volgens de stick.
la bella italia
Oct 24 2007, 11:25
Op een Duits forum las ik dat de kaarten van de Medion GoPal ook werken op Blue&Me nav. Dit zijn ook navteq kaarten en het systeem van Medion is gebasseerd op Windows CE. Het kun dus voorkomen dat als je een Windows CE navigatiesyteem hebt dat de kaarten uitwisselbaar zijn.
QUOTE (la bella italia @ Oct 24 2007, 12:25)

Op een Duits forum las ik dat de kaarten van de Medion GoPal ook werken op Blue&Me nav. Dit zijn ook navteq kaarten en het systeem van Medion is gebasseerd op Windows CE. Het kun dus voorkomen dat als je een Windows CE navigatiesyteem hebt dat de kaarten uitwisselbaar zijn.
Het klopt inderdaad dat de GoPal kaarten gebruikt kunnen worden voor Blue&me Nav. Ik rijd er al een tijdje mee rond
QUOTE (Jack @ Oct 25 2007, 21:05)

Het klopt inderdaad dat de GoPal kaarten gebruikt kunnen worden voor Blue&me Nav. Ik rijd er al een tijdje mee rond

Jack, ik heb ook de GoPal kaarten, maar als ik ze op mijn USB stick zet snap mijn Blue & Me NAV er niets van. Welke versie heb jij?
Ik heb Medion GoPAL 3.0...
la bella italia
Nov 3 2007, 10:07
Ik heb het ook met 3.0 kaarten geprobeert, maar werkt ook niet. Ik denk dat het 2.0 kaarten moeten zijn. Kom daar nog maar eens aan....
QUOTE (la bella italia @ Nov 3 2007, 10:07)

Ik heb het ook met 3.0 kaarten geprobeert, maar werkt ook niet. Ik denk dat het 2.0 kaarten moeten zijn. Kom daar nog maar eens aan....
de 3.0 kaarten leken te werken. Ze waren ongeveer even groot, alleen de header van het bestand was compleet anders.
Zeer jammer dus. Ik ga nog even opzoek naar 2.0 kaarten
Interessante post voor jullie,
dit staat op een duits Alfa-forum:
Die Karten der Version 2.3PE funktionieren Problemlos (Die Version 3.0 wird leider nicht gelesen)Klik!Misschien hebben jullie er wat aan
Gr. Mark
la bella italia
Nov 3 2007, 15:07
QUOTE (Mark @ Nov 3 2007, 15:52)

Misschien hebben jullie er wat aan
Goed om te weten. Thanks
kijk, die heb ik in mijn bereik
la bella italia
Nov 5 2007, 10:29
QUOTE (yuri @ Nov 3 2007, 18:57)

kijk, die heb ik in mijn bereik

Ik (nog) niet. Werkt het? Is het zinvol om naar ze op zoek te gaan.
Wel vervelend dat de kaarten die je meegeleverd krijgt al zo oud zijn. Afgelopen weekend aardig verdwaalt in Vleuten door alle nieuwbouw. En dat door straten die er toch al 2 jaar liggen...
Edit: Ik heb ze inmiddels ook en ze werken inderdaad. Alle kaarten zijn van 2e kwartaal 2006.
HELP!!
Ik heb de 2.3 kaarten gedownload. Echter krijg ik ze niet aan de praat.

De landen worden niet herkend. Moet ik nog iets speciaals met de bestanden doen. Qua naamgeving zijn ze hetzelfde als de standaard Benelux kaarten.
Ik hoor het graag
Ronald_1981
Jan 8 2008, 13:08
QUOTE (bruijntje @ Aug 24 2007, 08:43)

Bij mij gaat er iets fout als ik wordt gebeld door een anoniem nummer.
Ik krijg dan in beeld de naam/nummer van de laatste persoon die mijn niet anoniem gebeld heeft te zien, erg irritant.
Op je eerste vraag of ik al bugs ontdekt heb?
Ja en Nee, weet niet zeker of het aan blue&me ligt of mijn telefoon. De situatie is, als ik in de auto stap dan gaat de verbinding goed maar als ik uit de auto stap(draaiende motor) en de verbinding gaat verloren(door afstand&muren), komt de verbinding niet meer tot stand. Ben in het bezit van een Nokia E50(waarop laatste versie van symbian is geïnstalleerd).
Ook verschijnt de naam van mijn telefoon niet in het scherm. Op het scherm komen alleen streepjes te staan na verbinding.
Iemand hier bekend mee??
Op je overige vragen/probelemen heb ik geen last van
QUOTE (Ronald_1981 @ Jan 8 2008, 13:08)

Op je eerste vraag of ik al bugs ontdekt heb?
Ja en Nee, weet niet zeker of het aan blue&me ligt of mijn telefoon. De situatie is, als ik in de auto stap dan gaat de verbinding goed maar als ik uit de auto stap(draaiende motor) en de verbinding gaat verloren(door afstand&muren), komt de verbinding niet meer tot stand. Ben in het bezit van een Nokia E50(waarop laatste versie van symbian is geïnstalleerd).
Ook verschijnt de naam van mijn telefoon niet in het scherm. Op het scherm komen alleen streepjes te staan na verbinding.
Iemand hier bekend mee??
Op je overige vragen/probelemen heb ik geen last van
dat van die streepjes ipv operator naam is volgens mij een nokia probleem. Had er iig geen problemen mee met mijn Motorola, en nu met Nokia wel...
Bravo_Deddo
Jan 14 2008, 17:46
QUOTE (yuri @ Jan 12 2008, 23:52)

dat van die streepjes ipv operator naam is volgens mij een nokia probleem. Had er iig geen problemen mee met mijn Motorola, en nu met Nokia wel...
Inderdaad een Nokia probleem
Sugardaddy
Feb 1 2008, 08:47
Om nog even terug te komen op de kaarten. Heb voor het bestellen van mijn bravo nog even geinformeerd en de desbetreffende dealer kon mij melden dat kaarten voor Duitsland EUR 100,- kosten alsook die voor Frankrijk voor dat bedrag over de toonbank gaat. Ik heb dus niet voor Blue & me Nav gekozen.... ;-P Voor als je het dus op de officiele toer wilt doen ipv van het downloaden....
Ciao
Harbrink1
May 26 2009, 18:54
Hallo,
Ik heb voor blue en me heel europa op een usb stick staan.
QUOTE (Harbrink1 @ May 26 2009, 19:54)

Hallo,
Ik heb voor blue en me heel europa op een usb stick staan.
weet je ook van welk jaar deze mappen zijn? 2009? laat maar horen
Harbrink1
May 27 2009, 20:32
Hallo,
Het is volgens de dealer 2008
Sidharta
May 28 2009, 12:34
dat zien er inderdaad goeie kaarten uit...
hoe groot is dat bestand?
Harbrink1
May 28 2009, 14:55
Hallo,
ik heb het op een usb stick staan van 2g
Tjelle
May 29 2009, 08:49
QUOTE (Harbrink1 @ May 28 2009, 15:55)

Hallo,
ik heb het op een usb stick staan van 2g
heb je ook de mogelijkheid om deze ergens te uploaden?
ik ben vooral erg benieuwd naar Frankrijk 2008.
Ik heb de rest van Europa al, maar kan niet heel Europa door navigeren als ik niet alle mappen van hetzelfde jaar heb.
Als het nodig is kan ik wel ergens een FTP site openen voor je om de files up te loaden, maar je zou ook Megaupload of Rapidshare kunnen gebruiken (als je het uberhaupt wilt uploade natuurlijk

)
Ik wilde je (Harbrink1) een PM sturen, maar dat heb je uitgeschakeld staan
Harbrink1
May 29 2009, 10:04
Hallo,
Ik heb daar wel oren naar ja.
Mijn prive email adres is|:ronaldharbrink at home.nl
Ik heb geen idee wat voor instellingen ik moet maken voor die berichten heb me er nog niet in verdiend.
Sidharta
Jun 2 2009, 12:21
Harbrink... even je post editen...
verander die @ in -at- om hopen spam tegen te gaan...
En, zijn er nog vorderingen met het beschikbaar maken van de kaarten? (en met name die van frankrijk)
Harbrink1
Jun 3 2009, 10:33
Hallo,
Wat bedoel je pcies met @.
hij bedoelt het apenstaartje in je e-mail adres een paar posts naar boven, je e-mail op een openbare plek neerzetten is nooit slim omdat hij dan zo gevonden en gebruikt kan worden voor spam en dergelijke.
Harbrink1
Jun 3 2009, 10:51
oke,
Bedankt.
Hoe kan ik eigenlijk foto s toeveoegen enzo.
Sidharta
Jun 3 2009, 10:57
@Harbrink1 : you're welcome.
@Tjelle: online zetten van illegale copien van software of data is nog steeds strafbaar, dus denk ik niet dat dit zomaar op deze site/forum zal geplaatst worden. Denk dat men hier eerder zal gaan denken in termen van PM's of doorzenden van de data buiten de site om...
Harbrink1
Jun 3 2009, 11:22
Hallo,
Dat begrijp ik wel ja.
Maar hoe kan ik gewoon een foto meesturen van de auto enz enz.
Sidharta
Jun 8 2009, 11:14
harbrink --> dit doe je door je foto op het internet te zetten en de url tussen BBcode te zetten
Deze BBcode is "IMG" en "/IMG" tussen "[" en "]" vb : [IMG]
de code zonder / zet je voor de url, die met / zet je der net na
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.