Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bugs in Blue&Me Nav
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Pages: 1, 2
G.E.
Hallo Bravo' ers

Nieuw op dit forum hier, ik hoop dat jullie met iets kunnen vertellen over deze tweee bugjes in Blue&Me:

- Bij het invoeren van een nieuw navigatieadres blijven er vaak nog enkele keuzes over die in een lijstje verschijnen. Het gebeurt bij mij regelmatig dat ik niet uit deze lijst kan kiezen, maar dat het blue&me de eerste keuze overneemt. Dit is zowel bij plaatsen als straatnamen. Ontzettend irritand, omdat je dan weer opnieuw kunt beginnen frusty.gif . (Ik ben al in staat om een tomtom aan te schaffen...)

- De mediaspeler speelt niet alle mp3' s af, en ik kan maar niet ontdekken wat de reden hiervan is. Ik heb gisteren voor het eerst de melding " Slechte kwaliteit MP3" op mn schermpje gekregen. Als ik een nieuwe usb stick erin stop dan verschijnt de titel in beeld en duurt het even, om vervolgens naar het volgende nummer te gaan. Daarna laat hij de titels ook niet meer zien in het scherm.
Wat me hierbij opvalt dat in ieder geval alle legaal gedownloade mp3's (van Beatport) niet worden afgespeeld... nopompom.gif

Bovenstaande problemen heb ik bij een beurt besproken met de dealer, en gevraagd om nieuwe software. Deze schijnt geïnstalleerd te zijn (hoe kan ik dit zien?) maar het probleem is niet verholpen.
Mijn Bravo is van juni 2008, en si een 120pk TJET.

Iemand ervaring mee?
Dutchy123
QUOTE (G.E. @ Oct 31 2009, 07:54) *
Hallo Bravo' ers

Nieuw op dit forum hier, ik hoop dat jullie met iets kunnen vertellen over deze tweee bugjes in Blue&Me:

- Bij het invoeren van een nieuw navigatieadres blijven er vaak nog enkele keuzes over die in een lijstje verschijnen. Het gebeurt bij mij regelmatig dat ik niet uit deze lijst kan kiezen, maar dat het blue&me de eerste keuze overneemt. Dit is zowel bij plaatsen als straatnamen. Ontzettend irritand, omdat je dan weer opnieuw kunt beginnen frusty.gif . (Ik ben al in staat om een tomtom aan te schaffen...)

- De mediaspeler speelt niet alle mp3' s af, en ik kan maar niet ontdekken wat de reden hiervan is. Ik heb gisteren voor het eerst de melding " Slechte kwaliteit MP3" op mn schermpje gekregen. Als ik een nieuwe usb stick erin stop dan verschijnt de titel in beeld en duurt het even, om vervolgens naar het volgende nummer te gaan. Daarna laat hij de titels ook niet meer zien in het scherm.
Wat me hierbij opvalt dat in ieder geval alle legaal gedownloade mp3's (van Beatport) niet worden afgespeeld... nopompom.gif

Bovenstaande problemen heb ik bij een beurt besproken met de dealer, en gevraagd om nieuwe software. Deze schijnt geïnstalleerd te zijn (hoe kan ik dit zien?) maar het probleem is niet verholpen.

Iemand ervaring mee?

De navigatie is makkelijk voor als je ergens heen moet of verdwaald bent en je Tomtom ligt nog thuis shiny.gif
Verder is het gebruiksonvriendelijk en kost telkens veel tijd om weer in te stellen
Als je je usbstick gewisseld hebt,dan ben je ook weer alle ingevoerde adressen kwijt en kun je weer opnieuw beginnen
Wat ook heel irritant is,is dat als de navigatie bezig is,er telkens een muziekmute is als er gesproken wordt
Je zet gewoon spontaan je radio uit
Mijn tomtom one van 100,- is mijn grote vriend

Over de mp3's kan ik weinig zeggen
Bij mij werken ze allemaal,maar ze waren ook gratis shutup.gif
Dat vind ik wel ideaal van het systeem
Koop een 16 of 32 gb stick en je hoeft nooit meer de plaatjes om te draaien devil.gif

De carkit vind ik ook top werken
Nooit geen bekeuring meer van 150,- voor bellen in de auto

Wel heb ik vandaag voor de 2e keer in 3 maanden de computer moeten resetten
Deze zat vast en reageerde niet meer
Kan zijn omdat ik vd week ecodrive erop heb gezet
belhelmar
QUOTE (G.E. @ Oct 31 2009, 07:54) *
Hallo Bravo' ers

Iemand ervaring mee?

Hallo,
Dat van die mp3 niet afspelen heb ik ook al gehad. Ik heb de map waarin ze stonden opnieuw geript en omgezet naar mp3 en het werkt vervolgens perfect. Ook de niet originele mp3's.
RoberT-jet
QUOTE (Dutchy123 @ Oct 31 2009, 18:25) *
......

Wel heb ik vandaag voor de 2e keer in 3 maanden de computer moeten resetten
Deze zat vast en reageerde niet meer
Kan zijn omdat ik vd week ecodrive erop heb gezet

De laatste twee weken al drie keer moeten resetten, en ik heb er niets zelf mee uitgehaald. Tussendoor werkt het prima, maar mijn enthousiasme over Blue & Me (incl. NAV) begint enigszins af te nemen. Het is elke keer weer spannend als je instapt: doet-ie 't of doet-ie 't niet? Het instellen van de NAV duurt toch al even, en als je dan eerst nog moet resetten en dan minimaal een half uur moet wachten voordat het contact met de sateliet weer is hersteld...
Dutchy123
QUOTE (RoberT-jet @ Jan 27 2010, 14:28) *
De laatste twee weken al drie keer moeten resetten, en ik heb er niets zelf mee uitgehaald. Tussendoor werkt het prima, maar mijn enthousiasme over Blue & Me (incl. NAV) begint enigszins af te nemen. Het is elke keer weer spannend als je instapt: doet-ie 't of doet-ie 't niet? Het instellen van de NAV duurt toch al even, en als je dan eerst nog moet resetten en dan minimaal een half uur moet wachten voordat het contact met de sateliet weer is hersteld...

De mijne doet het tot nu toe nog steeds na de laatste keer(afkloppen)
Lijkt er sterk op dat deze auto's echt een hekel hebben aan kou
De klachten doen zich dan meer voor dan anders
dspaul
QUOTE (Dutchy123 @ Jan 27 2010, 16:58) *
De mijne doet het tot nu toe nog steeds na de laatste keer(afkloppen)
Lijkt er sterk op dat deze auto's echt een hekel hebben aan kou
De klachten doen zich dan meer voor dan anders

Ik heb ook alleen maar problemen met Blue en Me. Update 5.5 uitgevoerd; nog steeds geen navigatie.
Tig keer resetten door de minpool los te maken: onhandog.
Nu updat 5.6 uitgevoerd, en niets werkt meer: ineens airbagprobleem, eds probleem, abs probleeem. De auto kan niet meer starten.
Gezien al deze problemen voor mij een reden om geen fiat meer te kopen; te onbetrouwbaar.
lenaerts niels
QUOTE(dspaul @ Apr 22 2012, 17:07) *
Ik heb ook alleen maar problemen met Blue en Me. Update 5.5 uitgevoerd; nog steeds geen navigatie.
Tig keer resetten door de minpool los te maken: onhandog.
Nu updat 5.6 uitgevoerd, en niets werkt meer: ineens airbagprobleem, eds probleem, abs probleeem. De auto kan niet meer starten.
Gezien al deze problemen voor mij een reden om geen fiat meer te kopen; te onbetrouwbaar.

dat komt omdat je dat zelf doet gaat naar een dealer en je hebt dat probleem niet wij hebben ook de update laten doen in de garage waar ik werk en geen enkel probleem met de update 5.6
Arjennn
zelf updaten is toch makkelijk op usb zetten?
en ik heb nu ook wat....
als ik mijn autoverlichting aan heb, dan brand mijn dashbord verlichting niet. (overdag)
alleen als het buiten donker is dan brand mijn dashbord verlichting...

volgens mij had ik dit voor de update niet? shutup.gif
Ruudje
Blue&Me is een gescheiden systeem en kan dus totaal geen invloed hebben op de andere systemen..

@Arjennn Bij mij was dit altijd al zo..
dspaul
QUOTE (lenaerts niels @ Apr 22 2012, 17:33) *
dat komt omdat je dat zelf doet gaat naar een dealer en je hebt dat probleem niet wij hebben ook de update laten doen in de garage waar ik werk en geen enkel probleem met de update 5.6

Daar had ik het geduld niet voor.
Op zich is het updaten eenvoudig: zipfile van de originele website extracten naar een win32 stick en dan naar de auto.
Tijdens het updaten zag ik de ene na de andere foutmelding ontstaan.
ik zal nu wel moeten, want de auto heeft nu ineens een defecte airbab, defecte esd, defect abs, lege tank.
Dat kan toch niet allemaal het gevolg zijn van een update naar 5.6?
Wie kan mij dit technisch verklaren.
dspaul
QUOTE (Ruudje @ Apr 22 2012, 20:21) *
Blue&Me is een gescheiden systeem en kan dus totaal geen invloed hebben op de andere systemen..

@Arjennn Bij mij was dit altijd al zo..

Dat zou je denken ja, tijdens het updaten naar 5.6 zag ik het ene na het andere defect ontstaan, en na afloop alleen de mededeling dat de update was voltooid op het scherm, geen vriendelijke stem meer. Kan er door het updaten dan iets anders beschadigd raken? Ik weet het niet meer.
Butero
Zijn er toevallig al Bravo rijders die niet echt tevreden zijn over de blue & me navigatie en die daarom achteraf een ander navigatie systeem in hebben laten bouwen?

Ik ben niet echt enthousiast over de pictogrammen navigatie en zou graag een navigatiesysteem inbouwen met groot kleurenscherm. Ik ben benieuwd of er al meer mensen dit hebben uitgevoerd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.