Hallo iedereen,
heb net mijn eerste wagen gekocht, een fiat bravo gekocht 1.9 JTD GT sportline uit 2000 met 110 000 km. Op de motorkap heb ik een beetje steenslag schade. De meeste putjes zijn niet zo groot, enkele mm, maar sommige zijn helemaal door de lak. Kennen jullie misschien een manier om dit zelf te verhelpen?
je kan eventueel bij de dealer een lakstiftje bestellen in jouw kleur,als je dan wat voor Picasso speelt komt het wel goed :wink:
groetjes,Sneeky
Dutch Dimension
Mar 7 2004, 21:20
Welkom op het forum.
Heb je fotos van je wagen??
En over die steenslag, die kun je gewoon overspuiten.
marcelv8
Mar 7 2004, 21:26
QUOTE (Remco Mathijssen)
En over die steenslag, die kun je gewoon overspuiten.
gewoon overspuiten....
dat vind ik 'nogal wat' als je net je auto hebt gekocht...
oppoetsen en beetje bijverfen / lakken lijkt me een betere optie.
Dutch Dimension
Mar 7 2004, 21:28
Heb toen ik mijn auto kocht de achterkant ook overgespoten.
Als je het zelf doet kost het niet zoveel.
Maar het is idd niet leuk om zoiets te doen als je je wagen net hebt
Ik denk dat een lakstif de beste oplossing is. Ik heb al wel een paar foto's maar geen echt goeie en ik vond trouwens ook niet hoe ik een foto moet posten....
heb het gevonden, denk ik
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=746[/img]
is niet zo'n goede foto, maar ik zal er later eens een beter posten
Dutch Dimension
Mar 7 2004, 22:11
Gave bak man

:wink:
marcelv8
Mar 7 2004, 22:15
Mooie wagen hoor!!
de tweede met koplamp sproeiers
MR. HGT
Mar 7 2004, 22:17
Kijk eens aan, weer een plaatje er bij
evill bravo
Mar 7 2004, 23:00
biju de meeste autodealers hebben ze een soort kit dat is een soort was die word op je auto gedaan en bedekt de steenslag voor ongeveer 1 jaar(tenminste dat hebben ze ook bij mijn rode honda destijds gedaan

)
Of natuurlijk bij de betere auto poets bedrijfen
The Master
Mar 7 2004, 23:21
Nette bak hoor...
Welkom op het forum!
Alvast veel postplezier toegewenst.
Kijk voor het verwijderen van krassen en putjes eens hier:
@#)$(@# Mijn Bravo opzettelijk beschadigd.
Bedankt iedereen voor de reacties.
Kan het zijn dat dit een veel voorkomend probleem is bij Bravo's. Want ben voor ik deze heb gekocht nog naar een andere gaan zien en die had er nog meer last van. En bij andere wagens is me dat nog nooit zo opgevallen.
Monstra16v
Mar 8 2004, 15:48
mooie bak ms desing kit ofnie
Ja is een kit van MS design. Denk dat die er standaard opstond. Die spoiler vanvoor had ook veel last van steenschade maar die is wel herspoten. Als ik de motorkap erbij liet doen was dat weer extra betalen hé...
Monstra16v
Mar 8 2004, 16:17
zejker je kan ook een nieuwe kopen die is zwart kost 84 euro staat wel kicke op zilver maar das mijn smaak
heb het gevoel dat ik steeds meer en meer lakschade krijg, ook al hoor ik nooit iets op mijn motorkap. Had zelfs een barstje in mijn ruit (heb het al laten maken) maar nu heb ik gezien dat ik nog een aantal putjes heb in mijn ruit. In de garage rijdt ook iemand met een bravo en die heeft hetzelfde probleem (motorkap vol putjes). Ben ik nu de enige op dit forum die dat probleem heeft? Iemand raad? Kan het zijn omdat mijn wagen verlaagt is? Of misschien andere aerodynamica met die sproeiers voor mijn lichten? En met zo een lakstifje zie je het meestal alleen maar erger... .
Grigio Madness
Apr 17 2004, 15:13
mooie auto hebben dezelfde kleur. mar die steen slag is volgens mij wel weg te werken met een poetsmachine.
greeetzzz,
bravo steel 16v :wink:
QUOTE (bravo steel 16v)
mooie auto hebben dezelfde kleur. mar die steen slag is volgens mij wel weg te werken met een poetsmachine.
greeetzzz,
bravo steel 16v :wink:
met een poetsmachine...weet niet. Het is echt helemaal door de lak. Heb een paar "krassen" van een halve cm lang en een paar mm breed.
Jij hebt daar dus helemaal geen last van? Ik heb zeker 50 putjes op mijn motorkap...
Weazel
Apr 18 2004, 18:07
ik heb er ook last van. met lakstiftje mooi wegwerken en als het droog is de motorkap simoniseren. en is weer zo goed als nieuw. succes
QUOTE (Weazel)
ik heb er ook last van. met lakstiftje mooi wegwerken en als het droog is de motorkap simoniseren. en is weer zo goed als nieuw. succes
simoni wat :?
QUOTE (Weazel)
bedoel je in de was zetten of echt simoniseren, en wat is het verschil?
Weazel
Apr 19 2004, 21:47
ik bedoel echt simoniseren.
waxen is gewoon een soort boenlaag over uw lak zetten, ma als ge de wagen simoniseert gaat ge de lak als het ware een beetje week maken en lichjes uitvrijven ma dit is echt wel miniem ma is echt wel goed voor kleine krasjes of voor bijgepunte steenslag. het is wel slecht als je dit meer dan 2 keer per jaar doet want da is niet zo goed voor de beschermlaag van de lak. waxen kan dan wel geen kwaat en is zelfs beter als je dit meerdere keren op een jaar doet.
diesel
Apr 19 2004, 22:45
QUOTE (Mr.T)
..... maar nu heb ik gezien dat ik nog een aantal putjes heb in mijn ruit. In de garage rijdt ook iemand met een bravo en die heeft hetzelfde probleem (motorkap vol putjes). Ben ik nu de enige op dit forum die dat probleem heeft?
je bent niet de enigste hoor, ik heb er ook veel last van met mn punto en bij mn pa en ma ist nog erger, die hebben een megane.
t schijnt te komen door plakken ... dus dat doe ik nou niet zo veel meer en dr komt ook niet zo veel meer bij gelukkig.
Weazel
Apr 20 2004, 08:32
klopt inderdaad kontrijden en langs camions door rijden is de grootste oorzaak. zeker op een autostraat of een weg waar ze van die asvalt steeentjes hebben bijgelegt is ook niet zo gezond.
QUOTE (Weazel)
klopt inderdaad kontrijden en langs camions door rijden is de grootste oorzaak. zeker op een autostraat of een weg waar ze van die asvalt steeentjes hebben bijgelegt is ook niet zo gezond.
denk niet dat ik dat doe maar zal er eens op letten...
het is dus blijkbaar bij andere wagens ook erg (als je kont rijdt).
Dan moeten ze maar sneller rijden he
bravogirl
Apr 20 2004, 13:04
Klopt van die autostrade.
Ik heb meer dan een jaar lang elke dag ongeveer 170 km gereden, alleen maar autostrade, en sindsdien staat ook mijn motorkap vol steenslag. :evil:
Nu ben ik veranderd van werk en doe enkel nog gewone weg, en sindsdien is er nauwelijks iets bijgekomen.
Erg.
GreetZ
Heb een lakstiftje gehaald en ook wax met kleurpigment.
Met het lakstiftje heb je eigenlijk redelijk veel kleurverschil...
De wax helpt wel wat tegen heel kleine krasjes maar niet bij grotere. Er zit ook een chipstick bij maar als je die gebruikt kan je er niet over verven.
Greenmadness
Apr 26 2004, 22:12
halloo
tegenwoordig kun je bij veel schade bedrijven de kratertjes oplaten vullen en dan zie je er niets meer van informeer er is naar
anders moetje binnenkort is contact op nemen met cabri auto schade die gaat daar binnenkort mee beginnen zit trouwens wel in zoeterwoude weet niet of dat voor je in de buurt is
een motor kap spuiten kost ongeveer 250 euro dus valt wel mee
het geeeft je auto wel weer meer waarde
hoop dat je er wat aan hebt deze informatie green madness
BravoHGT20v
Apr 27 2004, 08:43
Goeiemorgen,
Toffe auto en een mooie kleur !!!!
Ja steenslag is klote, maar als je dit niet wil zul je de auto in de schuur moeten laten staan. Hiermee bedoel ik dat ik het niet zo heel erg vindt als een auto een beetje gebruikssporen vertoont.
En ja bumperkleven is de boosdoener van steenslag, heb zelf ook al een put in mijn voorruit terwijl ik best nog wel afstand hou. Ik ga er pas dichter achter rijden als men aangeeft weer naar rechts te gaan, ben er soms ook al voorbij als men nog niet eens op de rechter rijstrook is.
Maar OK, toffe auto !!!!
Bedankt voor de reacties, zal misschien een keertje zo een schade herstel bedrijf opzoeken.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.