Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Bravo 1.4SX kopen???
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
JustusG
Hoi allemaal,

ik ben nieuwe hier, dus bij deze wilde ik mezelf even voorstellen:

Ik ben Joost, 20 jaar en kom uit Nijmegen.

Mijn moeder heeft nu een 306, maar ze wil graag een Fiat Bravo.

Nu wilde ik jullie vragen om advies en antwoord op een paar vragen.

Ze wil graag deze auto kopen.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/occli...}</style>

Paar vragen:

1. de centrale deurvergrendeling, is deze met afstandbediening?
2. is de kofferbak ook van buiten te openen als je met een krat boodschappen buiten staat?
3. distributieriem en spanrol moeten vervangen worden als dat nog niet gebeurd is?
4. de draden van de radio hebben geen ISO-stekkers, is daar een verloopje voor te halen?
5. weet een Alfa-dealer voldoende van dit type auto (ivm het onderhoud?)
6. volgens de Autoweek moet je bij nat weer in een bocht sneller van het gas dan je zou denken ivm uitbreken, is dit zo? M.a.w.: hoe is de wegligging echt?
7. Benzineverbruik bij sukkelen op 80km wegen ligt rond de?? 1:12 1:13??
8. moet je echt zorgen dat je een 1.2 16v krijgt, of is deze motor gewoon goed, zonder veel problemen?

Ja, ehmz dat waren toch iets meer vragen dan ik dacht :oops: :oops: , maar ik hoop toch dat jullie me misschien een paar antwoorden kunnen verschaffen! biggrin.gif
Dutch Dimension
Welkom

Hier zijn wat antwoortden op je vragen , ik hoop dat je er wat aan hebt anders hoor ik het wel :wink:

1. Standaard zit er geen afstandbediening bij.
2. De kofferklep kun je langs buiten met de sleutel openen.
3. Je zou het kunnen eisen, dat zou ik zeker doen.
4. Gewoon zelf met wat kroonsteentjes doen, normaal zitten er wel ISo stekkers in.
5. Het is ook een Italiaan , anders kun je altijd nog naar de Fiat gaan.
6. Ik vind hem goed strak door de bochten gaan , dus gewoon effe zelf proberen.
7. De meeste van ons halen dat verbruik niet (zware rechtervoet :wink: )
8. De 1.2 is de vervanger van de 1.4.
Het is net wat je wil
marcelv8
Mijnes komt ook niet bij een Fiat dealer vandaan, maar in je half jaar garantie gebeurd er toch vrij weinig..en anders roepen zei de hulp van Fiat wel in. Na je garantie periode gewoon voor onderhoud zelf een Fiat dealer uitzoeken.

Heb ook een 1.4 12v bevalt prima..
JustusG
Hoi Remco,

bedankt voor de antwoorden!!

En jouw antwoorden hebben weer gezorgd voor extra vragen coool.gif .

Gezien de uitvoering van deze auto, met airco, is het dan logisch dat er ook een afstandsbediening bijzit? Of is dat niet te stellen?

Andere vraag: als de kofferklep al open is (dus niet op slot), is deze dan via een drukknop o.i.d. te openen, of heb je dan nog steeds de sleutel nodig?

(vb. stel er is een afstandbediening en je opent de auto en de wil dan de kofferklep openen, moet je dan ergens op drukken of moetj e nog steeds de sleutel gebruiken?)

En als mijn moeder op haar (oma)tempo rondrijdt moet ze 1:13 wel kunnen halen toch? (dus zonder doortrekken e.d. en zo'n beetje de hele tijd 70-80 rijden, zonder inhalen)

Ik hoop dat iemand me hier ook antwoorden op kan geven, alvast bedankt!!

En dan nog even een vraag van mijn kant: ragt ie wel lekker? Ik moet er nl ook afentoe in rijden . coool.gif coool.gif
JustusG
QUOTE (marcv8)
Mijnes komt ook niet bij een Fiat dealer vandaan, maar in je half jaar garantie gebeurd er toch vrij weinig..en anders roepen zei de hulp van Fiat wel in. Na je garantie periode gewoon voor onderhoud zelf een Fiat dealer uitzoeken.

Dank voor de info Marco!
Enne is die 1.4 echt zo onzuinig als je overal leest? Of valt het gewoon reuze mee?
marcelv8
QUOTE (JustusG)
QUOTE (marcv8)

Dank voor de info Marco!
Enne is die 1.4 echt zo onzuinig als je overal leest? Of valt het gewoon reuze mee?

Marc :wink:

ach ... onzuinig...ik ben er wel tevreden mee,
ik rij gemiddeld zo'n 1:11,45 (bebouwde kom / 80wegen) maar als je er zoals je zegt rustiger mee rijdt haal je de 1:12 zeker wel.

En wat betreft dat zelf rijden....kom ook eens met je moeders BravO naar een meeting !! biggrin.gif
Dutch Dimension
Voor de afstandbediening moet je maar effe aan de dealer vragen want dat is een optie
De koffer klep is enkel met de sleutel of de hendel naast de bestuurders
stoel te openen.
De achterklep werkt niet met de centrale deurvergrendeling.

En met je moeders tempo rijd ie wel zuinig.

En jij kunt je wel uitleven hoor :wink: lol.gif
Pestventje
En jouw antwoorden hebben weer gezorgd voor extra vragen  . 

Gezien de uitvoering van deze auto, met airco, is het dan logisch dat er ook een afstandsbediening bijzit? Of is dat niet te stellen? 

Andere vraag: als de kofferklep al open is (dus niet op slot), is deze dan via een drukknop o.i.d. te openen, of heb je dan nog steeds de sleutel nodig? 

(vb. stel er is een afstandbediening en je opent de auto en de wil dan de kofferklep openen, moet je dan ergens op drukken of moetj e nog steeds de sleutel gebruiken?) 

En als mijn moeder op haar (oma)tempo rondrijdt moet ze 1:13 wel kunnen halen toch? (dus zonder doortrekken e.d. en zo'n beetje de hele tijd 70-80 rijden, zonder inhalen) 

Ik hoop dat iemand me hier ook antwoorden op kan geven, alvast bedankt!! 

En dan nog even een vraag van mijn kant: ragt ie wel lekker? Ik moet er nl ook afentoe in rijden . 

- geen idee of het logisch is...
- de kofferbak is op 2 manieren te openen; of aan de binnenkant, links onder bij de stoel of gewoon met de sleutel.
- wat verbruik betreft ligt denk ik ook een beetje aan de auto zelf in combinatie met het rijgedrag. Verbruik kun je dan vaststellen naar een aantal keer gereden en getankt te hebben.
- tja, ragt ie wel lekker? Persoonlijk vind ik het zonde om een auto af te raggen, helemaal als het een Bravo is puh2.gif Of je moet echt een krot onder je kont hebben :wink:
JustusG
Heren,

dank voor jullie antwoorden!

Morgen maar es ff bellen met de garage om te zien hoe of wat.
Maar normaal gesproken, als alles normaal loopt, hebben we hier volgende week een BravO :wink: voor de deur staan!

Nogmaals dank, en mocht er nog een vraagje zijn, horen jullie dan weer van mij!
Dutch Dimension
Er zit toch niet voor niks een gaspedaal in lol.gif lol.gif lol.gif lol.gif :wink:

Als je gaat raggen met je moeders auto zorg dan dat er geen sporen achter blijven he :wink: :wink: lol.gif lol.gif lol.gif
The Master
Ik wil je niet deprimeren... Maar ik vind t erg veel geld voor een 1.4... :oops: :oops: :oops:

Neem dit:
FIAT BRAVO 2.0 20v HGT BJ 7-1999 €6900

KLEUR GEEL
2e EIGENAAR
100% SCHADEVRIJ
VOL JAAR APK
ALTIJD NETJES IN ONDERHOUD GEWEEST BIJ FIAT
BOEKJES TER INZAGE VOLLEDIGE HISTORIE BEKEND

ZOWEL VAN BINNEN ALS VAN BUITEN VERKEERD DE AUTO IN EEN ZEER GOEDE STAAT

RECENT UITGEVOERD DESTR RIEM,
2X NIEUWE BANDEN
REM BL +SCHIJVEN
GR BEURT

DOE HEM WEG WEGENS EEN AUTO VAN DE ZAAK.

ABS
dubbel Airbag
airco
electrische ramen en spiegels
hoofdsteunen achter
bumpers en spiegels in kleur
licht metalen velgen
dubbele remus uitlaat
k&n luchtfilter
achter spoiler en siteskirts
mistlampen
afneembare trekhaak
centrale deurvergrendeling (3x orginele sleutels)
in hoogte verstelbare stoelen en stuur

kortom 100%
tel 0651501278

Hij is nieuwer, goedkoper, sneller, luxer...

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/fiat....htm?zoek=bravo

Ik zou t wel weten... smile.gif ....
Slider
Ik heb zelf een 1.4 maar die is niet zo zuinig. 1 op 9. Maar dat komt ook door de aanpassingen en mijn rijgedrag. Let wel dat de airco ook pk's gaat vragen als je die aanhebt. Dus als een vlotte bak moet worden zou ik voor een betere motor gaan. Voor de rest ziet ie er goed uit. Ik zou gewoon eens een proefrit maken, dan weet je het zo. Je kunt ook altijd nog voor een HGT kijken, is heel wat meer auto. Maar een paar nadelen zijn; duur in onderhoud en volgens mij ook niet zo zuinig. De wegligging van een Bravo is boven gemiddeld, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
The Master
QUOTE (Slider)
duur in onderhoud en volgens mij ook niet zo zuinig.

Duur in onderhoud... Jazeker, zeker een tikkie duurder dan de 1.4
Maar zoals je al zei, je hebt HEEL VEEL meer auto daarvoor...

Zuinig; nou, als ik continu 80 rijd, moet ik de 1:11 wel lukken halen... 1:10 - 1:9 rijd ik normaal...
JustusG
Hoi,

wederom mijn dank voor jullie input.

En even over een HGT: is idd duurder in onderhoud en verbruikt meer.
Zelf zou ik idd wel voor zo'n auto kiezen, maar mijn moeder van 50 heeft er niet veel aan dusja dan zou het onzinnig zijn om een HGT te kopen.

En over die gele HGT, wat is de kilometerstand? Het ding is zomaar zo goedkoop, plus dat je je eigen auto niet in kan ruilen plus dat je niet 6 maanden garantie hebt. (blijft particulier he)

We hebben net ff gebeld, enne ze dachten dat het wel goed kwam met de bijbetaling. Dus ff afwachten tot woensdag of zaterdag als we gaan kijken. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.