Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Luidsprekerkabels achter aan voorkant niet te vinden.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bravo_Pete
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik trots bezitter van een rode Fiat Bravo 14 12V.
'k ben der echt blij mee. Rijdt prima. Echter :

Omdat de standaard Fiat radio+speakers niet veel soeps is ben ik eens gaan kijken hoe het in mijn Fiat allemaal in elkaar zit. Ik ben er oa achter gekomen dat er speaker bekabeling naar achter aanwezig is (komen uit naast de hoedenplank). Speakers zitten er nog niet in achter.Dus de standaard radio verwijderd en tot mijn verbazing zag ik dat de betreffende bedrading naar de achter luidsprekers niet op het ISO blok is aangesloten.
Weet iemand waar deze draden zich bevinden? Het bewijs dat ze er moeten zijn zie ik naast mijn hoedenplank :?
Is het mogelijk om ze nog op het ISO blok aan te sluiten?
Alvast bedankt,

Peter

Peter
Slider
Die draden moet je volgens mij van beide portieren nog naar de radio trekken. Kijk ook even goed achter het dashboard kastje. Er zijn nogal een aantal topics over audio, dus als je de search gebruitk vindt je waarschijnlijk een hele boel.
Bravo_Pete
Hallo Slider,

Bedankt voor je antwoord. Dus als ik hetgoed begriijp dan eindigt de bedrading vanaf de locaties naast de hoedenplank in de deuren? Dan zal ik daar eens kijken.
Ik heb de search functie al gebruikt maar ik kon niets vinden aangaande bekabeling naar de hoedenplank speakers
Slider
Ja zo was het bij mij tenminste. Ik weet natuurlijk niet of de vorige eigenaar er wat mee gedaan heeft. Ik heb ze gewoon achter op de iso stekker gesoldeerd.
Bravo_Pete
De vorige eigenaar ken ik. Dat waren mijn ouders en die hebben nooit iets aan de bedrading gedaan.
Het vreemde is dat ik ook in het boekje van de auto geen bedradingsschma kan vinden waarop de speakersbekabeling naar achter te vinden is.
Ik hoop dat ze al in de buurt van de radio te vinden zijn. Ik zie het niet zitten om zelf achter het dashboard te gaan klooien. Kost het laten trekken van deze draden veel?
Bravo_Pete
Ik heb vandaag eens goed vanuit mijn dashboard kastje achter het dashboard gekeken maar ik kan de betreffende draden niet vinden.
De draden van de voorluidsprekers lopen rechts boven het dashboard weg.
Betekent dit dat de deurpanelen eraf moeten? Ik snap er helemaal niets van........
Tevens past mijn antenne plug (die ook langs rechts wegloopt) niet op een standaard autoradio. Is er een verloopje voor het type wat standaard in de Fiat zit?
.Ik heb ook al het hele net afgezocht maar kan niets vinden wat mijn probleempje oplost. Kan iemand wat meer uitleg geven?
Alvast bedankt,

Peter
Hyper
Hmm.. ik heb zelf een Bravo SX, en bij mij waren de speakerkabels van achter WEL op de radio aangesloten..

en voor je antennen heb je inderdaad een speciaal verloopje nodig.. kost geloof ik € 5 euro bij je fiat dealer
bravo tijntje
bij mijn bravo sx waren ze ook al gewoon aangesloten. biggrin.gif

Dus ik ben toen nieuwe boxen weeste halen. pioneer 85w cont.

dus het was voor mij een makkie om wat meer geluid in mun bakkie te krijgen.

Greets,

Martijn.
Bravo_Pete
Heeft het misschien iets te maken met het feit dat de originele radio de uitvoering was waar je geen CD speler op aan kan sluiten?
Dit is de 2 X 15W uitvoering ipv 4 x 5W.
In het Fiat Bravo boekkie staat dat als er een 2x15W geplaatst is er een adapter kabel gebruikt is om deze an te sluiten op de standaard bekabeling van de auto.
'k snap er echt niets meer van......
SNEEKY
als je aan de linkerkant van je stuur de bescherming eraf schroeft zie je recht voor je een grote witte stekker zitten,je gaat zien dat er meer draden in dan uitkomen,de draden die er niet aan de andere kant uitkomen zijn de draden van de speakers achter,van welke kant ze zijn zie je aan de kleuren als je ze vergelijkt met achter,vandaar moet je ze wel nog naar je radio doortrekken :wink: Succes!!!!

greetz,Sneeky
Bravo_Pete
Hartelijk dank allemaal voor de antwoorden!
Dus als ik het goed begrijp dan zit er aan de linkerkant (kant van de zekeringen) achter het dashboard een connector verborgen? Ik ga morgen gelijk kijken (mijn zaklamp is ondertussen leeg.....).
Wel raar dat de reeds aanwezig bekabeling van de speakers voor en de antenne naar rechts vanaf de radio weglopen.......

Groeten,

Peter
SNEEKY
de stekker zit gewoon recht voor je,niet ergens achter,zit aan de voorkant net iets boven de zekeringen,je kan niet missen
Bravo_Pete
Ik heb hem gevonden !

Nu alleen nog uit zien te vinden hoe ik het eenvoudigst de 4 draden kan trekken.... Ik ben echt bang dat ik iets raak wat ik niet hoor te raken.
Moet hiervoor het dashboard eraf?

Alvast wederom bedankt,

Peter
Bis
Nee hoor. Schijn eens met je zaklamp (als ie weer vol is :wink: ) door het gat waar de radio hoort richting de pedalen. Kijk van onder de pedalen naar boven en je ziet zat wegen om je kabels tussendoor te friemelen. suc6
Bravo_Pete
alles is aangesloten en werkt nog ook ! smile.gif
de basweergave achter (2 x 13cm tweeweg pioneer TS-G1348) is wat matig maar dat komt waarschijnlijk door de ruimte die er nu is tussen speaker en het kunststof waar ie op geschroefd zit.
Hoe is dit het best op te lossen?

Peter
Bravo_Pete
heeft niemand de ruimte tussen speaker en hoedenplank opgevuld? Ik heb al flink zitten zoeken op internet maar kan niets over dit onderwerp vinden. Zijn er misschien standaard opvulringen?
Alvast bedankt,

Peter
Batman
MDF :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.