Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem met injectie systeem (waarschijnlijk)
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
-jeffrey-
Hallo,

Afgelopen week is mijn auto voor de APK keuring geweest. Daarna viel het mij op dat mijn auto heel af en toe inhoud en soms zelf een enkele keer overslaat vooral bij lage toeren en wanneer er wat meer kracht van de auto gevraagd word. Ik heb toen aan verschillende mensen gevraagd wat dit kon zijn en bijna iedereen dacht dat de garage mijn auto misschien had gesteld t.b.v de roetmeting. Niks om me zorgen om te maken aangezien het vanzelf weer over zou gaan.

Maar helaas dus niet, vandaag begon hij nog erger als voorheen over te slaan en in te houden (10e van een seconde) waarbij op dat moment ook het waarschuwings lampje van het van injectiesysteem begint te branden en daarna ook weer net zo snel uit gaat. Nou heb heb ik dus zelf maar even onder de motorkap gekeken en nu blijkt dat er van 1 van de cillinder de verstuiver los zit. Alle andere zitten vast met een metalen clipje behalve deze. Ook lijkt hij een paar millimeter verder naar beneden te liggen. Zelf krijg ik het clipje er niet zonder enige moeite op en ik ben bang om het te vernielen dus ik zal aan mijn garage vragen of ze dat willen vast zetten.

Nu zijn mijn vragen:

1: Kan ik nog gewoon naar de garage rijden zonder problemen? (Hij spuit geen brandstof langs de verstuiver, gecontroleerd)

2: Zal dit waarschijnlijk het probleem zijn van het inhouden van de motor? Of kan er nog een andere oorzaak zijn?

Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie`s en hulp.
Roberto
Hey jeffrey,

Het enige wat ik weet is dat je best naar de garage kan rijden. ik denk dat ie hooguit op 3 cilinders loopt en das niet zo heel erg. ga dus gerust naar de garage, maar voor de rest weet ik het niet. lijkt me niet goed dat de boel los zit.
veel succes en laat het nog ff horen

groetjes
Robert shiny.gif
-jeffrey-
QUOTE (Roberto @ Jul 17 2007, 21:24) *
Hey jeffrey,

Het enige wat ik weet is dat je best naar de garage kan rijden. ik denk dat ie hooguit op 3 cilinders loopt en das niet zo heel erg. ga dus gerust naar de garage, maar voor de rest weet ik het niet. lijkt me niet goed dat de boel los zit.
veel succes en laat het nog ff horen

groetjes
Robert shiny.gif

Tis een 5 cillinder puh2.gif Maar hij doet t ook niet de hele tijd, gewoon af en toe. Edit: mss wel even makkelijk om te vermelden. Het betreft dus een Fiat marea 2.0 HLX
BravoHGT20v
QUOTE (-jeffrey- @ Jul 17 2007, 21:59) *
Afgelopen week is mijn auto voor de APK keuring geweest. Daarna viel het mij op dat mijn auto heel af en toe inhoud en soms zelf een enkele keer overslaat vooral bij lage toeren en wanneer er wat meer kracht van de auto gevraagd word. Ik heb toen aan verschillende mensen gevraagd wat dit kon zijn en bijna iedereen dacht dat de garage mijn auto misschien had gesteld t.b.v de roetmeting. Niks om me zorgen om te maken aangezien het vanzelf weer over zou gaan.

Tis een 5 cillinder puh2.gif Maar hij doet t ook niet de hele tijd, gewoon af en toe. Edit: mss wel even makkelijk om te vermelden. Het betreft dus een Fiat marea 2.0 HLX

En jij hebt een roetmeting gehad op je vijfcilinder........... Het moet niet gekker worden loser.gif

Vindt het dan ook niet zo gek dat je geen fatsoenlijk antwoord hebt gekregen van de verschillende mensen waaraan je het hebt gevraagd, hahaha. Ik hoop niet dat je ook voor je roetmeting hebt betaald, lekkere garage anders.......... hebben dan wel kennis van zaken frusty.gif
Nu even serieus;

Aangezien je er al langere tijd mee rijdt (neem ik even aan), zal het ritje naar de garage ook niet meer zoveel uitmaken. Dit is denk ik ook de beste oplossing en ik zou je dan ook aanraden om even langs de Fiat-dealer te rijden.
Ze kunnen daar kijken naar de bevestiging van het losse onderdeel en deze vastzetten. Mocht het dan nog niet zijn opgelost laat hem dan even uitlezen, aangezien je een storingsmelding ziet op je display ga ik er van uit dat deze ook wel zit opgeslagen in het geheugen van de computer van je auto !!!

Groeten vanuit het hoge Noorden (Wildervank)
tamael^
QUOTE (BravoHGT20v @ Jul 20 2007, 00:02) *
En jij hebt een roetmeting gehad op je vijfcilinder........... Het moet niet gekker worden loser.gif

Vindt het dan ook niet zo gek dat je geen fatsoenlijk antwoord hebt gekregen van de verschillende mensen waaraan je het hebt gevraagd, hahaha. Ik hoop niet dat je ook voor je roetmeting hebt betaald, lekkere garage anders.......... hebben dan wel kennis van zaken frusty.gif
Nu even serieus;

Aangezien je er al langere tijd mee rijdt (neem ik even aan), zal het ritje naar de garage ook niet meer zoveel uitmaken. Dit is denk ik ook de beste oplossing en ik zou je dan ook aanraden om even langs de Fiat-dealer te rijden.
Ze kunnen daar kijken naar de bevestiging van het losse onderdeel en deze vastzetten. Mocht het dan nog niet zijn opgelost laat hem dan even uitlezen, aangezien je een storingsmelding ziet op je display ga ik er van uit dat deze ook wel zit opgeslagen in het geheugen van de computer van je auto !!!

Groeten vanuit het hoge Noorden (Wildervank)

denk dat ze 4 gassen meting gedaan hebben. maar dat die injector te laag licht zou duiden op een lekke O-ring. de motor trekt dan valse lucht en zal dus op die cylinder raar gaan doen. als ze voorzichtig de ring vervangen zullen ze de injector naar verwachting ook weer vast zetten.

tamael
-jeffrey-
Ja inderdaad een 4 gassentest. das helemaal juist. Vanmiddag ben bij de garage geweest en daar hebben ze m ff aan de hartbewaking gelegd hahaha wink.gif Kennelijk gaf de luchtmassa meter een storing in het systeem en hij heeft hem voor me gereset en ik heb ook gelijk een flesje injector reiniger in mn tank gedaan voor het tanken.

Al met al was ik 30 euro kwijt dus dat viel me nog reuze mee. Helaas is het minder goede nieuws dat mn luchtmassa meter waarschijnlijk op zn einde is. Hij heeft even een test ritje gemaakt maar de fout kwam niet meer terug. Ook was de lambda? sonde nog keurig in orde smile.gif In het slechtste geval is het dus een nieuwe luchtmassa meter voor 340,- frown.gif
-jeffrey-
Of zou dit nog wat zijn? voor slechts 65,- euro

Te koop, nieuwe luchtmassa meter voor Alfa lancia en fiat
Bosch vergl. nr. 0 281 002 309

Past op;
ALFA 147
ALFA 156
ALFA 166
ALFA GT
ALFA GTV
ALFA SPIDER
FIAT BRAVO
FIAT BRAVA
FIAT MAREA
FIAT PUNTO
LANCIA LYBRA
LANCIA THESIS

Orgineel onderdelen nummer van de fabrikant:
ALFA ROMEO
46559804

FIAT
46559804

FIAT
55193048

FIAT
60816137

LANCIA
46559804
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.