Hallo,
Afgelopen week is mijn auto voor de APK keuring geweest. Daarna viel het mij op dat mijn auto heel af en toe inhoud en soms zelf een enkele keer overslaat vooral bij lage toeren en wanneer er wat meer kracht van de auto gevraagd word. Ik heb toen aan verschillende mensen gevraagd wat dit kon zijn en bijna iedereen dacht dat de garage mijn auto misschien had gesteld t.b.v de roetmeting. Niks om me zorgen om te maken aangezien het vanzelf weer over zou gaan.
Maar helaas dus niet, vandaag begon hij nog erger als voorheen over te slaan en in te houden (10e van een seconde) waarbij op dat moment ook het waarschuwings lampje van het van injectiesysteem begint te branden en daarna ook weer net zo snel uit gaat. Nou heb heb ik dus zelf maar even onder de motorkap gekeken en nu blijkt dat er van 1 van de cillinder de verstuiver los zit. Alle andere zitten vast met een metalen clipje behalve deze. Ook lijkt hij een paar millimeter verder naar beneden te liggen. Zelf krijg ik het clipje er niet zonder enige moeite op en ik ben bang om het te vernielen dus ik zal aan mijn garage vragen of ze dat willen vast zetten.
Nu zijn mijn vragen:
1: Kan ik nog gewoon naar de garage rijden zonder problemen? (Hij spuit geen brandstof langs de verstuiver, gecontroleerd)
2: Zal dit waarschijnlijk het probleem zijn van het inhouden van de motor? Of kan er nog een andere oorzaak zijn?
Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie`s en hulp.