Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hou het voor gezien
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Speedyg
Na vier jaar van steeds meer tegenslag en sterk oplopende kosten hou ik het voor gezien.
Vindt mijn Fiat Marea Weekend 2.0 nog steeds eeen buitengwoon mooie auto.
Maar voor mij geen FIAT meer.

Net bij de garage geweest, deze wil bijna voor € 4000,- aan mijn auto verspijkeren!! frusty.gif

- Lekkage verhelpen in airco ± €375,-
- Piepende startmotor vervangen ± €350,-
- Defecte ABS-Unit vervangen ± €3250,-

Heb ze verteld dat ze die startmotor maar lekker laten zitten, wat werkt dat werkt. Verder ga ik nu op zoek naar 2de hands ABS-Unit.
Hopelijk scheelt dat wat, want ik ga ech nie zoveel neertellen voor een auto die misschien nog €5000,- waard is loser.gif
tamael^
QUOTE (Speedyg @ Jul 9 2007, 15:24) *
Na vier jaar van steeds meer tegenslag en sterk oplopende kosten hou ik het voor gezien.

Net bij de garage geweest, deze wil bijna voor € 4000,- aan mijn auto verspijkeren!! frusty.gif

Heb ze verteld dat ze die startmotor maar lekker laten zitten, wat werkt dat werkt. Verder ga ik nu op zoek naar 2de hands ABS-Unit.
Hopelijk scheelt dat wat, want ik ga ech nie zoveel neertellen voor een auto die misschien nog €5000,- waard is loser.gif

2e hands units zijn er gewoon. nieuwe delen in zohn auto steken is toch een beetje zonde geld.

tamael
Koody
QUOTE (Speedyg @ Jul 9 2007, 15:24) *

Hey
Mijn airco doet het ook niet en persoonlijk vindt ik het nu niet zo belangrijk dat ie het doet maar het is wel lekker natuurlijk! De startmotor zou je ook kunnen reviseren, scheelt een hoop in de prijs en is net zo goed als nieuw. Tuurlijk is het super handig en veilig als je ABS het doet daar ben ik het mee eens maar je hebt ook altijd de normale remmen nog. Als het relais stuk is van de ABS unit zou het eigenlijk niet meer dan 1100 euro mogen kosten, mijn abs-relais is nl stuk.
Jammer dat de 20v tegenvalt in de kosten sadley.gif
grtz
tamael^
QUOTE (Koody @ Jul 23 2007, 18:25) *
Hey
Mijn airco doet het ook niet en persoonlijk vindt ik het nu niet zo belangrijk dat ie het doet maar het is wel lekker natuurlijk! De startmotor zou je ook kunnen reviseren, scheelt een hoop in de prijs en is net zo goed als nieuw. Tuurlijk is het super handig en veilig als je ABS het doet daar ben ik het mee eens maar je hebt ook altijd de normale remmen nog. Als het relais stuk is van de ABS unit zou het eigenlijk niet meer dan 1100 euro mogen kosten, mijn abs-relais is nl stuk.
Jammer dat de 20v tegenvalt in de kosten sadley.gif
grtz

tjah, zoms zit het mee en soms zit het tegen. ik heb een bravo gehad met zohn geval. uiteindelijk verkocht en nu ben ik 2 auto's verder en ben weer op een italiaan uitgekomen die o het zelfde onderstel staat. namelijk een Lancia Delta uit 96. dit keer een diesel. is ook wel een lekker autotje.

tamael
Wim76
Mijn airco ook pas laten maken waren twee slangen lek en dat kostte me 500 euro.
Voor de rest is mijn Marea een fijne bak en heb ik altijd positieve ervaringen met mijn Fiats gehad.
Alleen de interval van mijn ruitenwisser is er mee opgehouden.
Best jammer dat je van het merk Fiat af wil want het zijn totaal geen slechte auto's.
Pech kan je met elk merk hebben en is afhankelijk van hoe je ermee omgaat en hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan he.
En ja wil je geen ellende met auto's dan moet je gewoon een nieuwe kopen en dan heb je drie jaar garantie he.
Maar daar staat wel weer een prijs tegenover.

QUOTE (tamael^ @ Jul 23 2007, 18:56) *
tjah, zoms zit het mee en soms zit het tegen. ik heb een bravo gehad met zohn geval. uiteindelijk verkocht en nu ben ik 2 auto's verder en ben weer op een italiaan uitgekomen die o het zelfde onderstel staat. namelijk een Lancia Delta uit 96. dit keer een diesel. is ook wel een lekker autotje.

tamael
Raptor
Ik heb geen airco.
Ik heb ook geen ABS.

Wat ik wel heb is een Brava 1.6 16V ELX uit 1996 met 156.000km op de teller.
Idd wel wat onderhoudskosten, maar ik doe zoveel mogelijk zelf. En ik heb een hele goede garage en het gemak dat ik 2x per dag langs Tuynder rij waar mijn garage vlak naast zit. lol.gif

Jammer dat je het voor gezien houd SpeedyG.
Maar wat mij betreft wordt een volgende kar weer een Italiaan, weer een FIAT, maar dan de Bravo.
Hoelang dat gaat duren? Geen idee. Lang, wat mij betreft. Dat Bravo/a Marea virus is zeer, zeer hardnekkig.

Succes met de toekomstige aankoop. Laat wel ff weten wat het geworden is!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.