Help - Search - Members - Calendar
Full Version: waarschuwingslampje remsysteem op dashboard knippert
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MainMan
Zijn jullie bekend met het volgende probleem:

Het waarschuwingslampje op van het remsysteem op het dashboard knippert zo nu en dan.
Ik heb de remvloeistof gecontroleerd en die is goed.
waar zal het aan kunnen liggen?

MainMan
Dutch Dimension
Je remblokken :wink:
The Master
Schoenen... :oops: :?

Ik weet wel dat er een lampje gaat branden als je remblokken (voor) bijna versleten zijn... smile.gif
Slider
Doordat de remblokken slijten en dus dunner worden is er steeds meer olie nodig om de cilinders uit te laten drukken en dus de remblokken (schoenen) tegen de schijf te drukken. Hierdoor zakt het olie onder het niveau en gaat je lampje branden.
Mocht het toch iets anders blijken, dan horen we het hier natuurlijk graag.
Monstra16v
QUOTE (Slider)
Doordat de remblokken slijten en dus dunner worden is er steeds meer olie nodig om de cilinders uit te laten drukken en dus de remblokken (schoenen) tegen de schijf te drukken. Hierdoor zakt het olie onder het niveau en gaat je lampje branden.
Mocht het toch iets anders blijken, dan horen we het hier natuurlijk graag.

van de week mij schijven gewisseld er zit een contact draadje in het blokje aan de bestuurderskant die zit op de diepte van het blokje waar hij op is als dit draadje de schijf gaat raken krijg je dat alarmsignaaltje..
MainMan
Ik heb al alleen het remvloeistof gecontroleerd, ik ga vandaag nog de remblokken kijken en die goed is dan moet ik wel naar de garage ofzo.
Monstra16v
is het signaal draaidje in je blok bij bestuurderskant als je die eruit haal zie je aan de binnekant een stroomdraadje los liggen dan weet je wat het is
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.