Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stuur staat scheef
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
krillmen
heb in februari de auto gekocht maar toen viel me op dat het stuur een tikje scheef staat om rechtdoor te rijden, ik langs gegaan bij de garage of ze de auto wilden uitlijnen. Het antwoord van de garage was dat de auto uitgelijnd is maar dat er een tandwiel in het stuur zit en dat je hem precies in zo;n tandje moet laten vallen dus het was een tikje het stuur naar rechts of naar links is dit normaal en klopt dit of is dit te verhelpen?
Rugnummer10
hey!

Ik heb ook het zelfde. Mijn stuur staat iets wat meer naar links dan naar rechts. Vind het niet zo hinderlijk als ik er niet op let. Ben ook nog niet naar de garage gegaan dus ff kijken wat de rest er van zegt dan weet ik ook wat ik er mee kan doen hypocrite.gif
Bravo JTD 105 GT
Ik heb exact het zelfde. Het stuur staat bij mij een tikje naar rechts..... Oke dan ik vind het niet echt hinderlijk maar ik ben ook wel benieuwd of het idd verholpen kan worden.
Visconti
kan best dat de vorige eigenaar een stoeprand heeft meegepikt en dat je stuurstang een beetje krom is geslagen...
of als je geluk hebt idd een stukje verder is geslagen op het tandwiel, maar da's op zich een nieuwe voor mij, ik zou
zeggen trap m even langs de garage puh2.gif kijke wattie doet wink.gif
Rallas
in principe moet het stuur gewoon helemaal recht staan voordat ze gaan uitlijnen. als ze het dan een stukje schuin hebben gezet (wat niks met het tandwiel heeft te maken) en vervolgens gaan uitlijnen dan staat hij idd. (een klein beetje) scheef.

als je het hinderlijk vind kun je hem dan laten uitlijnen, ik neem aan dat dit een garantie verhaal is??
meestal als je bij de garage aankomt willen ze geld verdienen en word hij dan ook uitgelijnd.
krillmen
ben langs geweest was niet te verhelpen met uitlijnen volgens hun maar stuurstang is niet scheef dat is allemaal in orde. vind het zelf niet hinderlijk maar wilde weten of dit bij meer mensen het geval was, thumbsup.gif
BravoUser
Is bij mij hetzelfde geweest...het stuur stond iets naar links...en was niet te verhelpen met uitlijnen.
Dat was in 2000.
In 2001 kwam er een monteur tijdens een grotebeurt op het briljante idee...om het stuur los te halen..en hem 1 nokje naar rechts terug te plaatsen.

Dus sinds 2001 rij ik met een recht stuur.... cheer.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
krillmen
QUOTE (BravoUser @ Jul 2 2007, 13:37) *
Is bij mij hetzelfde geweest...het stuur stond iets naar links...en was niet te verhelpen met uitlijnen.
Dat was in 2000.
In 2001 kwam er een monteur tijdens een grotebeurt op het briljante idee...om het stuur los te halen..en hem 1 nokje naar rechts terug te plaatsen.

Dus sinds 2001 rij ik met een recht stuur.... cheer.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

welke garage ben jij geweest? monteur zei dat het tandwiel in het stuur zat en dus los geweest was en niet te verhelpen was
BravoUser
Da's Gelul wat ze tegen jou zeggen.. frown.gif

Als je je stuur loshaalt..(dus van je stuurnaaf)..kun je hem zelfs op zijn kop terug plaatsen als je dat wilt.. bonk.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Ik was toen bij Fiat Rondo in Oud-Beijerland..maar die is inmiddels overgenomen volgens mij..!!
Fokke Fokkema
Ik weet niet hoe het precies zit maar let je wel op de airbag? Als die in het stuur zit wil je niet dat hij afgaat terwijl jij lekker loopt te sleutelen. Kunnen de ambulancebroeders de ringsleutel uit je oogkas komen peuteren...
Brooklyn
QUOTE (Fokke Fokkema @ Jul 2 2007, 14:45) *
Ik weet niet hoe het precies zit maar let je wel op de airbag? Als die in het stuur zit wil je niet dat hij afgaat terwijl jij lekker loopt te sleutelen. Kunnen de ambulancebroeders de ringsleutel uit je oogkas komen peuteren...

Ervaring mee??? lol.gif

Groetjes Rick
Ferry
QUOTE (Fokke Fokkema @ Jul 2 2007, 14:45) *

Daarom moet je altijd je accu loskoppelen en minimaal 30 minuten wachten voordat je begint met sleutelen als het gaat om delen waar airbags uit zouden kunnen klappen ... dit is dan niet mogelijk wink.gif
NEO
Idd, gewoon stroom voor halfuurtje eraf, kun je zo het stuur om zetten wink.gif

Maar soms is het maar millimeter werk, en is het er niet uit te halen.

Ligt geheel aan het stuur hoe ver deze scheef staat

Ik heb dan een sport stuur gemonteerd, en deze staat ook een klein beetje scheef.
Met monteren heb ik er juist op gelet, maar dit was de meest rechte postitie dat ik het stuur kon plaatsen.

Vorig jaar dat ik met 16" wielen nog reed was m'n stuur ook recht. Toen ik een weekendje 18" uitprobeerde van GreenMadness, stond heel opvallend m'n stuur ook tikkie scheef. En de auto reed verder gewoon goed.
krillmen
gaat hier ook maar om millimeters
Fokke Fokkema
QUOTE (Brooklyn_Brava @ Jul 2 2007, 15:38) *
Ervaring mee??? lol.gif

Groetjes Rick

Nee gelukkig niet, maar ik weet dat hulpdiensten bij een ongeval erg opletten met airbags om te voorkomen dat ze zelf door de auto geslingerd worden. Ik denk dan 'dat doen ze vast niet voor niets'.

Aangezien ik begaan ben met jullie aller lot deed ik even een waarschuwinkje uitgaan hypocrite.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.