Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Is dit normaal?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
decibel
Even een vraagje ik heb nog niet zo lang een fiat brava
maar is het normaal als ik 300/350 km met een volle tank doe?
en nee ik heb geen last van me rechter voet idea.gif
ik schakel bij de 2500 toeren

gegevens van mijn auto
fiat brava 1.6 16v

heb je dit eerder meegemaakt deel dan even je ervaring met anderen

mvg mark
Brian D
Lijkt me niet helemaal normaal! Ik heb ook een 1.6 16v Fiat Brava en ik doe ongeveer 550 km met een volle tank, en dat terwijl mijn rechter voet nog wel eens door wil schieten puh2.gif
tamael^
QUOTE (Brian D @ Jul 1 2007, 16:46) *
Lijkt me niet helemaal normaal! Ik heb ook een 1.6 16v Fiat Brava en ik doe ongeveer 550 km met een volle tank, en dat terwijl mijn rechter voet nog wel eens door wil schieten puh2.gif

1 op 12 zou moeten te halen zijn. verwacht een defecte uitlaatgas voeler. die veroorzaakt een hoger verbruik en op de langere termijn een beschadigde cat.

tameal
Barracuda
QUOTE (Deventerdevil @ Jul 1 2007, 15:57) *
Even een vraagje ik heb nog niet zo lang een fiat brava
maar is het normaal als ik 300/350 km met een volle tank doe?
en nee ik heb geen last van me rechter voet idea.gif
ik schakel bij de 2500 toeren

gegevens van mijn auto
fiat brava 1.6 16v

heb je dit eerder meegemaakt deel dan even je ervaring met anderen

mvg mark

Ik mag blij zijn dat ik 400 km met een volle tank haal...dan moet ik echt beheerst rijden..

En ik rij de zelfde auto als jouw...

Ik wil em binnenkort toch aan de computer hangen bij de Fiat, want ik heb zo'n idee dat er meer aan de hand is..

Stationair loopt hij wel eens 1500 omw., en dan opeens weer niet..

Wordt er een beetje simpel van eerlijk gezegt

Groetjes Mark
hansh
ca 500 km per tank bij "blazen door Duitsland" (160 of harder, waar mogelijk), 650 km/tank bij normaal woon-werk verkeer (190 km/dag, waarvan 150 km snelweg - 1:14 bij normaal gebruik). Mijn auto is een Brava 1.6 16V ... als je maar 300-350 op een tank doet is er zeker iets niet in de haak!
Evoluzione
Mijn bravo 1.4 doet ook maar 400 km op een volle tank (rijden tussen 80/100 kmh). Overd e snelweg wil ik het verbruik niet eens weten.
bastaard
400-450 km haal ik met m'n 1.4 met gecombineerd verbruik.
Evoluzione
Ik gebruik mijn auto alleen op langere stukken (elke dag op en neer men werk, 70 km heen en trug. Lijkt me dat dit niet helemaal gezond is. Mijn rijstijl is gewoon rustig. Mijn gecombineerd verbruik (ook bij korte eindjes) ligt op ongeveer 1 op 7.
Brooklyn
Ook ik rijd +- 400 kilometer op een tank en ook ik heb het idee dat dit niet zo hoort...

Groetjes Rick
patje75
die van mij rijdt 1 op 10 in stad verkeer en langere stukken 1 op 13 niet meer
ik heb een brava 1.4 12v
Bravatijn
Mijn Brava is een 1.8 en haalt in de stad op een volle tank tussen 400 en 450 kilometer.
En als ik een keertje de snelweg op geweest ben dan haal ik altijd ffies meer, maar dat is logisch.

En ik rijdt niet rustig, komt mede door het open luchtfilter.
reddevil
Als ik dit zo eens lees zijn jullie niet de enige hier die denken dat de auto zuipt!
Jullie zeggen het allemaal....
Echt zuinig zijn ze zowiezo niet echt volgens mij.
meew
die van mij doet altijd zo'n 450 km op een tank!! (wel hgt en grotere tank)
alleen snelweg rijden haal ik de 550 wel cheerlie-ud.gif (en echt niet constant 120 hypocrite.gif )

met mn vorige bravo (1400) zat ik zo rond de 330 km en maakt snelweg weinig verschil.
is dus ongeveer hetzelfde als dat jij zit! hgt is zuiniger!
Temujin
Same here...

Ik haal de 400+ tot 450 altijd wel (en ik trap ook weleens door) ook gehaald, maar volgens mij is daar ook nog meer uit te halen. Heb ook t idee dat er redelijk wat vermogen verloren gaat.

Ik denk dat wanneer de mensen 400km halen en hierover twijfelen, dat 300/350km echt te weinig is:)

Ik ga morgen waarschijnlijk een KN openlucht filter bestellen en na installatie even accu loskoppelen om te kijken of er wat gaat veranderen.

Heb ook een 1.6 16v trouwens
BravoUser
Met mijn MK2 1.6 16v doe ik op de Snelweg met gemiddeld 165km/u 455km op een tank.
Als mijn vriendin rijd..haalt zij op de snelweg met gemiddeld 110km/u 570km op een tank.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S ik tank dan wel altijd Ron 98
GeMiNi
vanmiddag nog getankt, 330 kilometer gereden en 42 liter getankt. ook lijkt het af en toe dat mijn ontsteking ff hapert en een backfire via de inlaat geeft. Nokkenassen zijn afgesteld bij de dealer dus je zou denken dat het goed moet wezen. Toch ga ik terug en laat ze opnieuw stellen, evenals aan de computer hangen. Mijn vorige blok liep 210 en was met tussensprintjes veel sneller en daar reed ik met een zware rechtervoet ongveer 1 op 11,5 mee.Nu loopt ie soms 1 op 8 en rijd ik iets rustiger omdat er gewoon geen pit meer in zit.hij stopt bij 5500 toeren echt met presteren en haal krapjes de 180. Alleen is bij mij tot nu toe het branden van het injectielampje wel uitgebleven dus een fout zit er niet in lijkt me.
Bravo JTD 105 GT
Sorry ik kan het niet laten puh2.gif ik doe ongeveer 800 / 850 km op een teank en heb af en toe wel een zware voet. En dit met een 1.9 JTD
hansh
Zojuist weer getankt: 43,5 liter ... 590 km gereden ... 1:13,5 deze keer. Ik tank meestal "Nitro 3000", Ron95 - te vergelijken met Ultimate of V-Power maar dan van YX (Texaco in Denemarken volgens mij).
Barracuda
QUOTE (Barracuda @ Jul 1 2007, 17:04) *
Ik mag blij zijn dat ik 400 km met een volle tank haal...dan moet ik echt beheerst rijden..

En ik rij de zelfde auto als jouw...

Ik wil em binnenkort toch aan de computer hangen bij de Fiat, want ik heb zo'n idee dat er meer aan de hand is..

Stationair loopt hij wel eens 1500 omw., en dan opeens weer niet..

Wordt er een beetje simpel van eerlijk gezegt

Groetjes Mark

Ik ben vanmorgen naar de Fiat dealer in Waalwijk geweest.

In verband met het hoge (?) brandstofverbruik en het stationair toerental wat schommeld, als ie zin heeft confused.gif

Hij heeft de viergasmeter er aan gehangen, en de lambada waarde widegrin.gif was 1, dit was goed volgens de monteur/eigenaar.

Verder is ie ook uitgelezen , en er waren geen storingen omtrent het inspuitsysteem..

Zou het dan toch aan mijn rijstijl liggen??? Dit lijkt wel een X-file smile.gif

Al met al 32 € lichter, en nog niks wijzer..

(wel een paar mooie tweedehandse punto's staan te bewonderen puh2.gif)

Groetjes, Mark...
bastaard
Sinds wanneer zit er een Fiat dealer in Waalwijk? En vooral, waar dan?
Ik rij iedere keer naar Den Bosch toe bonk.gif
Barracuda
QUOTE (bastaard @ Jul 2 2007, 17:44) *
Sinds wanneer zit er een Fiat dealer in Waalwijk? En vooral, waar dan?
Ik rij iedere keer naar Den Bosch toe bonk.gif

Uhm... Zegt de naam Ton Pols jouw iets??

Hij zit in de zelfde straat als waar de Gamma zit, en ook Piet Klerkx die winkel heeft staan widegrin.gif

Groetjes Mark
bastaard
Ton Pols zegt me wel wat ja, maar die zat toch in Kaatsheuvel?
In ieder geval heb ik niet zulke goede verhalen over dat bedrijf gehoord, dus ik denk dat ik het op Den Bosch hou.
BravoUser
Autobedrijf Ton Pols B.V.
Prof. Lorentzweg 18
5144NP
WAALWIJK
0416-274044
0416-282726
bastaard
Ja ja, ik snap het. Hij zal dan wel verhuisd zijn, maar eerst zat hij 100% zeker in Kaatsheuvel, zo'n beetje waar je Kaatsheuvel binnen rijdt.
Lorre
Als je slechter dan 1 op 9 doet is er ergens iets mis met een sensor ofzo hoor, ongeacht je motor.

Met mn 1.4 12V haalde ik makkelijk 1 op 12, nu met de JTD bijna 1 op 20
Evoluzione
ik haal met mijn nieuwe auto (als vervanger voor mijn eigen bravo, welke nogal wat schade had), ook met gemak 1 op 18/19 (seat toledo 1.9). Maar de fiat ebvalt toch heel erg geod hoor, ongeacht verbruik;)
Barracuda
QUOTE (bastaard @ Jul 2 2007, 17:49) *
Ton Pols zegt me wel wat ja, maar die zat toch in Kaatsheuvel?
In ieder geval heb ik niet zulke goede verhalen over dat bedrijf gehoord, dus ik denk dat ik het op Den Bosch hou.

Mja, het is misschien makkelijk om daar je onderdelen te halen eventueel, zodat je niet voor een priel dingetje helemaal naar Den Bosch toe moet..

Verder zet ik vraagtekens bij hun manier van omgaan met klanten, en met name het magzijn.

Maar goed, iedere garage hanteerd zijn eigen normen en waarden, ik denk dat wij dan gewoon een stuk gezelliger magazijn bediening hebben. thumbsup.gif

On topic btw wink.gif

Groetjes Mark
Triforce
Ik haal de laatste tijd met m`n HGT 520 km met een tank en k rijd dan nog maar op 80km/h weggetjes en moet iedere dag nar Bergen op Zoom en soms nog naar Dinteloord
Franky
zal wel de lambda sonde zijn... was bij mij ook stuk toen, dan gooit ie alle brandstof er doorheen! komt er veel roet en troep uit je uitlaat?

ik haalde de 300 km niet eens op een tank toen! als je hem uit laat lezen bij de garage kunnen ze het zo zien...
Valo_ke
Ik verbruik 12km op 1 liter

Dat is 8.33 liter per 100KM

Volle tank kom ik dus rond de 450 - 500 km

Niet zuinig, maar ook niet erg onzuinig...

Brava 1.4 12V smile.gif
Airman
Ik haalde op 1 tank 360 km weenie of dat normaal is?

Ik heb wel een gaat in je spruit stuk! heb een nieuwe die moet er nog alleen op
gebouwd worden.

Gaan me pk's zo naar beneden als ik een gaatje heb in me spruitstuk?
Zoja? hoe werkt dat dan?

Gr
Airman
Vergeten bij te zetten

Ik rij een fiat bravo 1.6 16v uit 96

Gr
tantobravo
360 is echt weinig, toen mijn thermostaat niet werkte haalde ik ook maar de 350 km met een volle tank
nu haal ik met een halve tank 200 km

grtz
Ferry
QUOTE (tantobravo @ Apr 3 2008, 22:02) *
360 is echt weinig, toen mijn thermostaat niet werkte haalde ik ook maar de 350 km met een volle tank
nu haal ik met een halve tank 200 km

grtz

ik wil niet lullig doen, maar 360 km met een hele tank, of 200 met een halve .. .dat scheelt dan 40km op een hele tank, dus die vergelijking is niet echt slim aangezien je er niet echt iets op vooruitgegaan bent wink.gif 200km op een halve tank is erg weinig (tenzij je abnormaal rijdt) Ik rij zo'n 450km op 35~40 liter benzine, afhangend van hoe hard ik heb lopen planken tussendoor (én ik rij veel erg kleine stukjes).
tantobravo
QUOTE (Ferry @ Apr 3 2008, 22:31) *
ik wil niet lullig doen, maar 360 km met een hele tank, of 200 met een halve .. .dat scheelt dan 40km op een hele tank, dus die vergelijking is niet echt slim aangezien je er niet echt iets op vooruitgegaan bent wink.gif 200km op een halve tank is erg weinig (tenzij je abnormaal rijdt) Ik rij zo'n 450km op 35~40 liter benzine, afhangend van hoe hard ik heb lopen planken tussendoor (én ik rij veel erg kleine stukjes).

ok dan puh2.gif
Airman
Maar door dat gaatje in me spruitstuk,
verbruikt ie dan ook meer? en heb ik dan minder pk?

1.6 16v is het.

Gr
ZeroY
De Brava heeft een 50 liter tank, de Bravo volgens mij ook. 400 of 450 KM met een volle tank is dus erg weinig.
tantobravo
hmmm dan heb ik ook ergens een probleem puh2.gif
mss dat de mijne nog op koude modus ofzo loopt biggrin.gif , want is het niet dat als je je ecu gereset hebt, dat je dan direct een 40tal km moet gaan rijden?
Maar het kan aan verschillende factoren liggen
Mean Green
Ik rij al 3 jaar 1 op 12 gemiddeld. Ondanks een kapotte thermostaat die net vorige week vervangen is. Misschien gaat het verbruik nu wel iets omlaag smile.gif

Ik rij overigens meest over binnendoorwegen, 50 a 80 km/h met veel schakelen, remmen enz. Op een lang stuk snelweg heb ik weleens dik 1 op 14 gehaald, zonder airco.

Ik schrik wel een beetje van de verbruiken die ik hier lees. Zijn jullie allemaal van die 'coureurs' ofzo? Of rijden veel mensen hier met storingen door?

Groeten,
Frank
Rayman19876
Ik rij ook maar met een storing door, waarschijnlijk omdat mijn nokkenasversteller versleten is. Schijnt een hels karwij te zijn en schijnt samen met mijn distributie te moeten. Aangezien ik die net heb gedaan (1106eu) neem ik het maar voor lief.

MVG Raymond
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Apr 5 2008, 00:53) *
Ik rij ook maar met een storing door, waarschijnlijk omdat mijn nokkenasversteller versleten is. Schijnt een hels karwij te zijn en schijnt samen met mijn distributie te moeten. Aangezien ik die net heb gedaan (1106eu) neem ik het maar voor lief.

MVG Raymond

mijn 1.6je doet toch netjes 1 op 11/12. en dan ben ik wel iemand die door stampt. denk dat het met warmrijden en toch ook storingen en onderhoud te maken heeft.

tamael
Mean Green
Ik rij ook wel aardig door maar ben niet iemand die elke keer tot het rood doortrekt. Meer vlot optrekken en vlot opschakelen zeg maar. En op de snelweg rij ik meestal rond de 130 op de teller. Verder probeer ik wel een paar dingen van 'het nieuwe rijden' mee te nemen, dus de auto in de versnelling laten uitrollen als het mogelijk is en niet op het laatst als een gek remmen. En goed warm rijden uiteraard, hoewel dat voorheen wellicht wat minder goed ging dan gewenst ... coool.gif

Met een beetje gevoel voor het mechaniek kun je het verbruik wel in de hand houden en ook de levensduur is ermee gebaat. Maar als er echt iets stuk is dan lijkt repareren me toch het beste. Verdient zich wel terug.

Frank
Ruudje
QUOTE (ZeroY @ Apr 4 2008, 12:01) *
De Brava heeft een 50 liter tank, de Bravo volgens mij ook. 400 of 450 KM met een volle tank is dus erg weinig.

Brava heeft een grotere tank dan de Bravo.. De Bravo heeft volgens mij 5 liter minder dan de Brava.
tantobravo
Ook al rij ik rustig verbruikt hij ongeveer 1/9, dus binnekort eens laten uitlezen is het beste denk ik;)

grtz
Mean Green
Uitlezen alleen is niet heilig, dat heb ik wel gemerkt de laatste jaren. Ben bij diverse garages geweest waaronder Fiat dealer en die zeiden allemaal 'niets aan de hand'. Terwijl mijn thermostaat en weerstand van de fan dus al die tijd gewoon niet goed waren. Hopelijk tref je een monteur die even wat langer nadenkt! wink.gif

Groeten,
Frank
tantobravo
idd, er zijn veel monteurs die hun voeten eraan vegen, maar dit kom ik vooral tegen bij de officiele dealers want bij de gewone garages zijn zij meestal hulpvaardiger puh2.gif

grtz
Mean Green
Inderdaad, gelukkig doet mijn huidige 'mannetje', een onafhankelijke garagist, het prima en heeft alles opgespoord en gefixt smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.