Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kras Op Achterruit...herstel Met Scratchx?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
bastaard
Heb net met het achterruit rijden per ongeluk tegen een kind op een fiets gereden frusty.gif , ze zat in m'n dode hoek...Gelukkig had ze niks, maar nu heb ik een kras op m'n achterruit zitten. De kras is niet diep en nu heb ik ScratchX van Meguiars nog in de kast staan.
Is het op 1 of andere manier schadelijk om het zo te herstellen? En is dat ook mogelijk, of zijn er andere oplossingen?
FMC WEEKEND
so heeft dat kind mazzel

maar ik denk dat scratch x geen middel is om krassen op de ruit mee weg te krijgen
omdat het door goed gebruik alleen lichte beschadigingen verwijderdt uit je blanke lak

het enige wat je kan proberen is eerst effe (als je het clay set in huis heb dit eens proberen)
ik doe ook altijd de ruiten ermee en ze worden spiegel glad maar of je de kras eruit krijgt ??????

laat het effe weten of het lukt
bastaard
Zo'n set heb ik niet in huis helaas.

En ben trouwens ook super blij dat ze niets heeft. Voor hetzelfde geldt was ze onder m'n banden gekomen...moet er niet aan denken.
Brooklyn
Volgens mij gebruiken ze voor krasjes op ruiten iets van "glaswol" ofzo, er zijn iig wel middeltjes voor. Rij eens langs een carglass ofzo...

Groetjes Rick
bastaard
Ik zit een beetje rond te lezen en het schijnt dat Commandant polijstmiddel wil helpen als de kras niet voelbaar is met je nagel...Zal ik morgen eens gaan kopen dan smile.gif
jackal
QUOTE (bastaard @ Jun 25 2007, 22:45) *
Ik zit een beetje rond te lezen en het schijnt dat Commandant polijstmiddel wil helpen als de kras niet voelbaar is met je nagel...Zal ik morgen eens gaan kopen dan smile.gif

OMG commandant is echt troep, maargoed kan altijd beter worden dan als het nu is.
En trouwens is commandant ook niet voor lak?

gr. jackal
bastaard
Geen idee, maar ik lees op diverse fora dat het in ieder geval voor je ruit kan werken.
Ik zal morgen wel even posten of het gelukt is of niet.
jwlos
je kan idd voor lichte krassen staalwol fijn gebruiken om op te polijsten en dat is dus met commandant het zelfde want dat is ook zo'n polijst middel.

ps alsje staalwol koopt is goedkoper dan commandant maar let wel op dat jestaalwol zonderzeep neemt.

greets jwlos
bastaard
Zojuist eens in de weer geweest met Commandant M5 (De machine variant dus). Ik zie bijna geen kras meer, vooral als je het niet weet. Misschien als ik een 15 minuten langer had zitten poetsen dat het dan helemaal verdwenen was.
Dus een tip voor mensen met lichte krassen op de ruit...Commandant M5 ( http://www.commandant.nl/commandantm5.htm )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.