Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problemen Met Mijn Fiat Bravo Td
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Danyal
Hallo,

Ik heb een fiat bravo td 75 van bouwjaar 97 en ondervind momenteel heel veel problemen.
ten eerste mijn auto start heel moeilijk, om mijn auto te starten moet ik mijn sleuten 20 seconden ingedraaid houden
tot dat ie start. Als ie dan start komt er heel veel zwarte rook uit.
Verder rijdt mijn auto niet harder dan 100km/u.
en verbruikt 1 op 15.

Ik ben laatst bij de fiat dealer geweest en ze hebben de kleppen vervangen en dat kostte me 210 euro.

Ik heb geen idee wat de oorzaken kunnen zijn.
Aangezien hier meer deskundigen zijn dacht ik raadpleeg ik eerst jullie

Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt.
BravoUser
ff een gok van mijn kant...
Gloeistiften...

Ben zelf niet zo in diesels...wellicht weten anderen er meer van..!!
tamael^
QUOTE (BravoUser @ Jun 10 2007, 21:26) *
ff een gok van mijn kant...
Gloeistiften...

Ben zelf niet zo in diesels...wellicht weten anderen er meer van..!!

zwarte rook en slecht trekken duid meestal op kapotte turbo.

verklaart ook je kapotte kleppen verhaal. maar nu ff gaten prikken in het kleppen vervangen verhaal. bij het vervangen van kleppen moet de motor uit elkaar. dit betekend dat de kop er af moet en gevlakt moet worden. distributie moet ook vervangen worden. dat geeft. koppakking 65 euro, distributie 80 euro en vlakken 100 euro. ik mis ergens het geld voor de kleppen en het uurloon. ik heb het over handels prijzen en dus niet eens dealer prijzen.

wat ik vermoed wat er gebeurd is is dat er troep is de turbo door gegaan en je motor in. daar heeft het de kleppen geraakt en is de motor uit gegaan en weer door de turbo.

als het zo is moet de turbo vervangen worden maar ook weer de kleppen na kijken op beschadegingen. motor hoeft niet uit elkaar maar compressie moet gemeten worden. en turbo los gehaald te worden.

suc6 en hoop dat het alleen de turbo is.

tamael
tamael^
Ow, defecte gloeistiften herken je aan slecht aanslaan en wittige rook tijdens het starten en na het aanslaan eerst moeilijk lopen.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.