Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleemjes / verhuizing van site en forum...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Forum Mededelingen
graaf
Ik kreeg gisteravond te horen van de hosting partij waar de site&forum van de fiatbravoclub op draaien dat wegens diverse problemen met de huidige server ze per direct de boel gaan verhuizen naar een nieuwe server.
Dit zou helaas kunnen betekenen dat er wat gegevens verloren gaan op het moment van de verhuizing zelf.
Ik ben met ze in overleg hoe we dit het beste kunnen oplossen, want het blijft natuurlijk wel klote als er posts verloren gaan...

ik houd jullie op de hoogte
FMC WEEKEND
oke dat zou iig wel minder zijn maar jou kennende na al die jaren zal het allemaal wel goed komen

we wachten af hoe het verder gaat

heeft dit ook nadelen voor mensen die kort geleden aangemeld zijn net als 1,5 jaar geleden????
graaf
QUOTE (FMC WEEKEND @ May 24 2007, 13:05) *
oke dat zou iig wel minder zijn maar jou kennende na al die jaren zal het allemaal wel goed komen

we wachten af hoe het verder gaat

heeft dit ook nadelen voor mensen die kort geleden aangemeld zijn net als 1,5 jaar geleden????

Ik hoop het niet.

Andere optie is dat ik het forum tijdelijk deactiveer op de "oude" server, de boel overzet en dan wacht tot de DNS gewijzigd is.
Dit kan alleen een paar uur duren.
FMC WEEKEND
jij weet precies hoe alles werkt en je moet doen wat het beste is voor het forum.
en wat je eigen idee is wat het beste lijkt. das het belangrijkste idea.gif

dan mijn verslaving maar even stop zetten en wachten toch haha

als je info hebt moet jij beslissen wat er gedaan moet worden.

ik ben eerlijk hier weet ik helemaal niks vanaf dus kan je er niet mee helpen confused.gif
bastaard
Ik zou afspreken met de hoster dat ze je een half uur vantevoren berichten wanneer alles in gang gezet wordt. Dan heb jij de tijd om nog een backup te maken van de database en alle bestanden op je pc op te slaan.
Ferry
QUOTE (bastaard @ May 24 2007, 14:14) *
Ik zou afspreken met de hoster dat ze je een half uur vantevoren berichten wanneer alles in gang gezet wordt. Dan heb jij de tijd om nog een backup te maken van de database en alle bestanden op je pc op te slaan.

idd, gewoon een database backup draaien voordat ie verhuist, dan heb je een zo up-to-date als mogelijk backupje staan voor als 't de mist ingaat.
graaf
QUOTE (Ferry @ May 24 2007, 16:43) *
idd, gewoon een database backup draaien voordat ie verhuist, dan heb je een zo up-to-date als mogelijk backupje staan voor als 't de mist ingaat.

Ik heb sowieso het plan om het ergens 's avonds laat / 's nachts te gaan omzetten.
Ferry
QUOTE (graaf @ May 24 2007, 16:46) *
Ik heb sowieso het plan om het ergens 's avonds laat / 's nachts te gaan omzetten.

Meestal doen serverhosts dat soort upgrades e.d s'nachts ivm. de downtime (wij iig altijd wel vroeger)
bastaard
Klopt ja...alleen slechte hosts (waarvan er veel te veel zijn) zullen zoiets midden op de dag doen.
Dutch Dimension
Heb er alle vertrouwen in dat je het voor mekaar krijgt Graaf

Dat heb je in echt verleden wel bewezen smile.gif
graaf
QUOTE (bastaard @ May 24 2007, 17:07) *
Klopt ja...alleen slechte hosts (waarvan er veel te veel zijn) zullen zoiets midden op de dag doen.

In dit geval bleek er plots iets helemaal niet goed te zijn met de server. Om erger te voorkomen worden dingen dan per direct overgezet naar een compleet nieuwe server.
Maargoed.. iig vanavond/nacht ga ik wat wijzigingen doorvoeren zodat het forum op nieuwe locatie gaat draaien. Het kan zijn dat ik het forum dus uitschakel tot morgenochtendvroeg.
graaf
QUOTE (graaf @ May 24 2007, 19:39) *
In dit geval bleek er plots iets helemaal niet goed te zijn met de server. Om erger te voorkomen worden dingen dan per direct overgezet naar een compleet nieuwe server.
Maargoed.. iig vanavond/nacht ga ik wat wijzigingen doorvoeren zodat het forum op nieuwe locatie gaat draaien. Het kan zijn dat ik het forum dus uitschakel tot morgenochtendvroeg.

Als het goed is zijn we er weer.

Nadat ik op de oude server het forum en site had uitgeschakeld, heeft de hostingparty nog eens een kopie gemaakt naar de nieuwe server.
Het forum & site staan weer actief op de nieuwe server.

En nu is het wachten tot de DNS'en zijn geupdate, dat is een automatisch proces.. als je dit leest is dat dus al gebeurt. biggrin.gif

We hebben het weer overleefd. ..

Ik heb ook gelijk misbruik gemaakt van de situatie om de forum software te updaten... mocht er iets stuk zijn laat het me dan weten!
FMC WEEKEND
GRAAF we zijn je weer dankbaar

helemaal toppie thumbsup.gif thumbsup.gif
forbidden
knap gedaan hoor cheerlie-ud.gif , helemaal nix gemerkt hypocrite.gif
graaf
Daar doe ik het voor eh wink.gif

Het kost je wat nachtelijke uurtjes, maar je krijgt er genoeg waardering voor terug puh2.gif
Dutch Dimension
Weer bedankt voor alles Graaf thumbsup.gif
Ferry
Vlekkeloos verlopen hoor thumbsup.gif
bravo 1.6 16klepper
hoi

bedankt echt super thumbsup.gif thumbsup.gif

greetz sieg.
tamael^
Geniaal dat er een monster is die zich bekommerd over het technische welzijn van het forum.

tamael
marcelvg
worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif worshippy.gif
Kees
thumbsup.gif helemaal TOP! worshippy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.