Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motor begon ineens ral te klinken
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
tamael^
Zoals topic aangeeft ben ik weer veel geld lichter. Nokkenas weg en gevolgschade in motor door weggevallen olie druk is intens.

door dat mijn nokkenas (weer) kapot is gegaan. is nu de motor aan zijn eind. de olie druk is ineens weg en vermoed ook defecte krukas lagers.

ik denk dat ik de auto nu laten slopen aangezien hij toch al erg veel werk in zich heeft en hij nooit meer strak is te krijgen. ga maar sparen voor een andere Bravo. aangezien ik die echt wel weer wil hebben.

als iemand nog iets van een 1.6 16 V in de aanbieding heeft dan hoor ik het graag.

tamael.

P.S. meer info volgt maar ziet er naar uit dat de schade minimaal 600 euro onderdelen is en dat is voor een 2e keer in 6 maand te veel.
Pseik-O
Een 1.6 16v heb ik niet voor je in de aanbieding, maar wat ga je met de onderdelen van deze Bravo doen? hypocrite.gif hypocrite.gif
Ik ben namelijk nog op zoek naar originele instaplijsten van een Bravo en ook zoek ik de achter panelen die naast de achterbank zitten loveit.gif
Mocht je dus onderdelen los weg doen laat het me dan weten smile.gif

Greetz
Emiel
tamael^
QUOTE (Pseik-O @ May 22 2007, 22:39) *
Een 1.6 16v heb ik niet voor je in de aanbieding, maar wat ga je met de onderdelen van deze Bravo doen? hypocrite.gif hypocrite.gif
Ik ben namelijk nog op zoek naar originele instaplijsten van een Bravo en ook zoek ik de achter panelen die naast de achterbank zitten loveit.gif

Greetz
Emiel

Weet dat het slecht is maar knikker hem op marktplaats. en maar hopen dat iemand zich verslikt. ik hoop 1000. euro voor de hele auto te krijgen.

tamael.
Dutch Dimension
QUOTE (Pseik-O @ May 22 2007, 22:39) *

Greetz
Emiel

tuynder

Die verkoopt instaplijsten voor 25 euro het stuk ,heb ook begin dit jaar 2 neiuwe laten komen (plus nog heeeeeeeel veel meer yummie.gif )
tamael^
Goed, ik heb eens verder gekeken. de schade is van een andere aard als verwacht. hier volgt een kort verslag.

ik ben alweer iets bekomen van de eerste schrik en deste meer word het duidelijk dat dit een vervroegd afscheid gaat worden voor mijn bravo.

Na wat testjes en controles is gebleken dat niet mijn smering is weggevallen zoals ik had verwacht maar dat waarschijnelijk een klepzitting weggeslagen is. dit zamen met een slechte imitatie nokkenas heeft dit lekker lopen vreten.

de nokkenas, slepers en stoters zijn einde oefening. verder zou er een andere kop op moeten en krukas lagers vervangen. als ik dan toch bezig ben zou ik olie pomp en zuigerveren ook mee moeten nemen en dan kom ik van het een in het andere

Dus na lang beraad heb ik besloten dat het die kosten niet meer waard is en dat deze auto waarschijnelijk naar een opkoper of sloper gaat. de kosten wegen niet meer op tegen wat de auto nog waard is en vooral om het risico dat het weer terug kan komen.

kortom, ... Thats all folks. dit blauwe monstertje gaat naar verwachting een permanent verblijf krijgen in de eeuwige jachtvelden.

Zal nog wel een reactie en vervolg posten maar ziet er naar uit dat ik weer terug bij me panda en marbella tijd ben omdat mijn geld een keer op is.

Het was me een kort en woest genoegen.

tamael
Barracuda
Hee..pleasure was all mine thumbsup.gif

Hoop dat je hier wel blijft rondzwerven..

Weer een kl#te verhaal voor je...feest houd een keer op natuurlijk...

Geld groeit niet bij iedereen op de rug, echt heel jammer hoor

Succes jongen, en als je toevallig je I.C.E. verkoopt hypocrite.gif

Groetjes ,Mark
marcelvg
volgens mij kan je een blok op de kop tikken voor ongeveer 400 euro en die erin plaatsen
tamael^
QUOTE (Barracuda @ May 22 2007, 23:50) *
Hee..pleasure was all mine thumbsup.gif

Hoop dat je hier wel blijft rondzwerven..

Weer een kl#te verhaal voor je...feest houd een keer op natuurlijk...

Geld groeit niet bij iedereen op de rug, echt heel jammer hoor

Succes jongen, en als je toevallig je I.C.E. verkoopt hypocrite.gif

Groetjes ,Mark

dat heb ik en dat gaat echt niet weg. heb veel te lang gewerkt aan de onderdelen om het in een dusdanige staat te krijgen. mocht ik nog wat hebben waarvan ik denk dat jij nut voor hebt denk ik aan je.

ik weet wel de volgende echte auto word wel weer een Bravo, maar geen 12V voor mij. heb het nu wel gehad met die wispelturige krengen. ik laat het hier wel bij en die boevenbende die mij die immitatie delen (lees zooi) die het uiteindelijk hebben veroorzaakt heeft verkocht heb ik ook nog maar 1 kort boodschapje voor.

De firma OSB B.V. te Beesd. jullie worden bedankt dat jullie zulke troep op zohn manier durven te verkopen. moge uwe zielen rotten in het diepe zuiden.

dat moest ik nog ff kwijt

tamael
tamael^
QUOTE (marcelvg @ May 23 2007, 00:21) *
volgens mij kan je een blok op de kop tikken voor ongeveer 400 euro en die erin plaatsen

de eerste keer geprobeerd en toen had ik totaal 10 blokken bekeken waarvan 6 al de boel versleten hadden. en 4 het begin zochtbaar was. ik durf het niet meer aan. ... en dan nog welke 400 euro?

tamael
Barracuda
"....moge uw zielen rotten in het diepe zuiden"

Ja, deze zin doet het altijd goed op speeches, feesten en partijen..

Ik lees een kleine hoeveelheid "haat'' in deze zin... en terecht thumbsup.gif

Kop op hee, er zijn ergere dingen idea.gif

Groetjes, Mark
Danny
klote voor je man,
ik hoop dat je idd nog wel blijft rondzwerven op dit forum, en we straks je nieuwe bravo mogen aanschouwen
succes
tamael^
Update,

auto is ontdaan van alle delen die niet bij de auto horen en zal morgen gesloopt worden. velgen en banden kan ik mee retour nemen aangezien er net 4 nieuwe banden opgezet is. weet nog niet wat het wrak op gaat brengen. verwacht dat er nog wel een verkoop topic komt van een waslijst aan fiat delen wat ik nu over hou van de Bravo.

tamael
SNEEKY
ik heb anders nog een kop met nokkenas en kleppen voor je liggen, ik ken het probleem van de nokkenassen en je hoeft echt niet je oliepomp en dergelijke te vervangen hoor. nieuwe kop, D-riem en klaar.
Zonde om daarom de gehele auto weg te doen...
tamael^
QUOTE (SNEEKY @ May 24 2007, 20:34) *
ik heb anders nog een kop met nokkenas en kleppen voor je liggen, ik ken het probleem van de nokkenassen en je hoeft echt niet je oliepomp en dergelijke te vervangen hoor. nieuwe kop, D-riem en klaar.
Zonde om daarom de gehele auto weg te doen...

wat moet die kop kosten. dit is puur omdat ik er echt niet meer als 500 aan uit kan geven. (kop + alles wat nodig is)

weet dat het vervelend is maar maandag staat de auto op marktplaats.

de gevolg schade is namelijk ingeslagen klepzittingen. moet een andere kop plaatsen en dan vaak ook nokkenas.

tamael
tamael^
Auto staat op marktplaats en heb al meerdere handelaren aan de telefoon gehad. er is 800 geboden. zoals in de lijn van verwachting lag gezien de motorproblemen en schade,

tamael
tamael^
QUOTE (tamael^ @ May 27 2007, 21:28) *
Auto staat op marktplaats en heb al meerdere handelaren aan de telefoon gehad. er is 800 geboden. zoals in de lijn van verwachting lag gezien de motorproblemen en schade,

tamael

hij is voor 800 weg. dat was het dus voor nu. iedereen veel plezier hier

zal zo nu en dan nog om het hoekje gluren en uiteindelijk mij aanbieden met een andere Bravo.

tamael
Barracuda
Ik vind het nog steeds jammer voor je...moge de auto-goden je gunstig stemmen..en snel een flinke boerntiet met geld ontvangen...

Dan delen we het geld eerlijk (50-50) puh2.gif

Thx Dinand... thumbsup.gif

Groetjes, Mark
zzzoom
Erg jammer dat Fiat geen fatsoenlijk backup-plan aanbiedt. Ik zie het toch als een structureel probleem voor deze auto's, ben zelf ook een paar centen lichter en de auto vertrouw ik niet meer. Volgende week laat ik het blok uit elkaar halen.
Plan was om dit jaar het vakantiegeld naar de costa-brava te brengen, nu gaat het naar de fiat-brava.
gr. zzzoom bonk.gif
QUOTE (tamael^ @ May 28 2007, 22:50) *
hij is voor 800 weg. dat was het dus voor nu. iedereen veel plezier hier

zal zo nu en dan nog om het hoekje gluren en uiteindelijk mij aanbieden met een andere Bravo.

tamael
tamael^
QUOTE (zzzoom @ May 31 2007, 21:16) *
Erg jammer dat Fiat geen fatsoenlijk backup-plan aanbiedt. Ik zie het toch als een structureel probleem voor deze auto's, ben zelf ook een paar centen lichter en de auto vertrouw ik niet meer. Volgende week laat ik het blok uit elkaar halen.
Plan was om dit jaar het vakantiegeld naar de costa-brava te brengen, nu gaat het naar de fiat-brava.
gr. zzzoom bonk.gif

idd, ik heb ook nog schade aan de auto dus dit was de beste oplossing. bij goede reparatie kan het weer lang mee maar imitatie delen zijn de grootste oorzaak van weer problemen. zo ook bij mij. door een defecte stoter is er een zetel ingeslagen.

Ik weet dat met een 1000 euro kan het gewoon goed in orde gemaakt worden. maar dat was de auto niet waard. 800 verkoop zamen met de 1800 aan reparaties die ik anders had moeten doen geven mij 2600 totaal wat ik in theorie nu zou kunnen besteden aan een andere auto. eerst wachten totdat de zomer over is en dan eens verder kijken. maar dan wel een 1.6.

Als je nog een goed adres zoekt voor revisie. dan raad ik toch geuzendam aan. zij hebben mij altijd deskundig bijgestaan met raad en daad.

tamael
zzzoom
Ik zit me te beraden op de nieuwe bravo....
Als ik nu ga sparen, kan ik over een jaar of acht wel een goede occasion kopen.
Ik zie je dan wel weer bij de club...
gr. zzzoom
QUOTE (tamael^ @ Jun 1 2007, 18:25) *
idd, ik heb ook nog schade aan de auto dus dit was de beste oplossing. bij goede reparatie kan het weer lang mee maar imitatie delen zijn de grootste oorzaak van weer problemen. zo ook bij mij. door een defecte stoter is er een zetel ingeslagen.

Ik weet dat met een 1000 euro kan het gewoon goed in orde gemaakt worden. maar dat was de auto niet waard. 800 verkoop zamen met de 1800 aan reparaties die ik anders had moeten doen geven mij 2600 totaal wat ik in theorie nu zou kunnen besteden aan een andere auto. eerst wachten totdat de zomer over is en dan eens verder kijken. maar dan wel een 1.6.

Als je nog een goed adres zoekt voor revisie. dan raad ik toch geuzendam aan. zij hebben mij altijd deskundig bijgestaan met raad en daad.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.