Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleemken met de achterruitenwisser
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
svenio_g
ey,

ik had gisteren n klein probleempje met de achterruitenwisser van mijn break. hij ging al n paar dagen trager, maar gisteren, (nadat het gevroren had) heeft ie enkel maar een halve beweging over de ruit gemaakt, waarna ie geen kick meer gaf. kheb er wa aan gemorreld, en nen duw tegen gegeven, en toen werkte ie terug.
is dit een veel voorkomend probleem, of wet iemand waraan het kan liggen?
greetz
venz
Ik had precies hetzelfde en ben ermee terug naar de dealer geweest.
Ik had nog 6 maanden garantie dus dat was zo gefikst.
Blijkbaar was het een slecht contact in de connector.

Misschien heb je hier wat aan?
Weekend2.4TDS125
Precies (nou ja precies?) hetzelfde hier. Na aankoop één keer gewerkt en daarna niet meer. Verkoper vertelde dat er niet of nauwelijks aan een nieuwe was te komen en hij heeft het motortje gereviseerd. Loopt/wist nu weer als een tierelier. Ideetje om het spul te demonteren en eens goed na te lopen? Anders even op de sloop kijken. Niet echt de gouden tip maar toch...
Slider
Ik heb een dergelijk probleem met mijn achterruitwisser. Hij klikt!
Net alsof ie aanstaat. Het lijkt wel of ik een richtingaanwijzer heb in mijn achterruit.
Ik heb gebeld met de Fiat Dealer.
Een nieuw motortje voor de achterruitwisser kost 140 euro :!: :evil:
En dan ook nog eens 45 euro inbouwkosten (arbeidsloon). Dus 185 euro al met al. Dat vind ik echt te gortig. Dus ik ga hem binnenkort los halen om te kijken of ik er zelf wat aan kan doen. Het kan ook zijn dat die contactplaatjes onderin (op de bumperkant zeg maar) vuil zijn en daardoor geen goed contact maken. Maar dat is bij mij niet het geval. Dus hoop op een draadbreukje bij het motortje. Maar vrees een stuk motortje..... :?
Slider
Bron: http://www.bravo-guide.co.uk/fix-a-bravo.htm

Ticking Rear Wiper
Connections
1. Check the connection strikes are clean and that the boot closes properly
2. It may be the motor. These were very cheap on the MK1's and it may need replacing.

No Rear Wiper Spray
Loose Pipe
Most common cause of this is the pipe that carries the water has come off the pipe at the nozzle. Fiat will charge £30 to fix this as it is not covered by warranty. Take off the rear panel, re-fix the pipe and secure with glue. See the picture sequence below.

1. Undo the 4 retaining screws

2. Carefully prize the panel off. The white prong things are clips, each one of these is in a plastic shroud but will comeout.

3. Undo the 10mm wiper blade retaining nut.

4. Undo the three 5mm Allen bolts that hold the wiper motor.

5. When the unit is free it is obvious where the feed plugs in...

6...so plug it in. You can add a little glue to help prevent it again.
Weekend2.4TDS125
Bravo Guide vanavond ook gevonden via andere link op dit forum. Handige site met overzichtelijke howto's. Kwam daar de tip over de achterruitenwisser ook tegen en dacht dat moet ik ff melden. Je was me voor. :?
MR. HGT
Ik had het zelfde geval toen ik hem kocht.

Bij mij was het probleem dat hij een poosje niet gebruikt was en door een beetje vochtaanslag te stroef liep.
Ze hebben het asje schoon gemaakt en probleem opgelost.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.