Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lekkende verstuivers
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
BRAVA75
Hi

Mijn verstuivers lekken en moeten hoogst waarschijnlijk vervangen worden (dure grap!)

Weet iemand waar je gereviseerde verstuivers voor fiats kan bestellen?

Ps.

Kan je verstuivers van een oude motorblok overzetten zonder deze te reviseren?
bastaard
QUOTE (BRAVA75 @ May 16 2007, 12:57) *
Hi

Mijn verstuivers lekken en moeten hoogst waarschijnlijk vervangen worden (dure grap!)

Weet iemand waar je gereviseerde verstuivers voor fiats kan bestellen?

Geen idee of ze hier iets hebben, heb zelf ook geen ervaring mee met dit bedrijf, maar je zou ze eens een belletje kunnen geven:
http://www.maresiaparts.nl/
BRAVA75
QUOTE (bastaard @ May 16 2007, 14:46) *
Geen idee of ze hier iets hebben, heb zelf ook geen ervaring mee met dit bedrijf, maar je zou ze eens een belletje kunnen geven:
http://www.maresiaparts.nl/

Helaas ..... ze hebben niets in huis
GeMiNi
voor wat voor motor? dat schiet een beetje meer op met de hulp
StefanJTD
TD 75..
BRAVA75
QUOTE (StefanJTD @ May 17 2007, 16:36) *
TD 75..

Inderdaad een TD 75 soft diesel uit '97
hoevel
mm, kennelijk een beetje een bravo diesel probleempje...
ik heb ook een 19 soft td 75pk en heb bij 2 verstuivers een beetje lekkage.
er ligt een beetje olie bij de verstuivers, en die olie bubbelt een beetje als je gas geeft.
Ik rijd hier al bijna een jaar mee rond en eigenlijk geen problemen mee gehad.
Tenminste, ik weet niet precies het gevolg hier van.... maar ik denk als deze lekken, dat de motor iets minder gemakkelijk aanspringt met starten, doordat de diesel een beetje terug gezakt is in de leidingen. en dat daarom de auto een beetje rook laat zien tijdens het starten.. maar ik ben het vort gewend, dus heb ik nog niet het gevoel gehad om dit te laten repareren!
Groeten ron
tamael^
QUOTE (hoevel @ May 18 2007, 18:11) *
mm, kennelijk een beetje een bravo diesel probleempje...
ik heb ook een 19 soft td 75pk en heb bij 2 verstuivers een beetje lekkage.
er ligt een beetje olie bij de verstuivers, en die olie bubbelt een beetje als je gas geeft.
Ik rijd hier al bijna een jaar mee rond en eigenlijk geen problemen mee gehad.
Tenminste, ik weet niet precies het gevolg hier van.... maar ik denk als deze lekken, dat de motor iets minder gemakkelijk aanspringt met starten, doordat de diesel een beetje terug gezakt is in de leidingen. en dat daarom de auto een beetje rook laat zien tijdens het starten.. maar ik ben het vort gewend, dus heb ik nog niet het gevoel gehad om dit te laten repareren!
Groeten ron

hmmm, dus inwezen lekt er brandstof naar buiten de injector. is het dan niet een kwestie van passingen zuiveren en retour slangetjes vervangen?

tamael

P.S. ik doe maar een blond voorstel aangezien ik niet weet waar ze uitwendig lekken.
hoevel
Heej ik ben blij dat er toch nog iemand op dit topic reageerd!
Mijn verstuivers lekken niet echt diesel, alleen een beetje lucht langs de verstuiver op, want er komt geen diesel mee omhoog.
Het lekt ook niet langs het retourslangetje, dit is vervangen, en ik heb geconstateerd dat de lucht of wat dan ook langs de verstuiver naar boven komt.Ik weet dat er bij andere merken speciale afdichtringetjes tussen liggen maar dat is bij deze verstuivers volgens mijn "mannetjes'' niet het geval! ik heb ze zelf een keer los gehad (dit is geen aanrader, vervelend klusje) en het spuit/nevelbeeld laten controleren. dit was goed.
dus heb ze weer gemonteerd, ook weer zonder ringetjes maar toch weer lekkken....
hopeloos dus!
M.V.G ron
marcelvg
als je lucht bellen ziet lijkt mij dat dit te kosten gaat van je compressie(in dit geval zal het wel meevallen)
kan je er zelf geen ringetje opzetten of een rubberen afdichting
misschien een kraanrubber(ik roep maar wat)
suc6
hoevel
nou, een kraan rubber lijkt me niet verstandig met een hete motor en een hoge druk inspuiting! ik weet niet of ik er zo maar een koperen ring tussen mag en kan zetten, of dat dan b.v het verstuifbeeld niet goed meer is op de zuigers, en ook tevens de inhoud van de cilinders zal veranderen....
Misschien een bravo-monteur op de site die onze vragen kan beantwoorden?
Groet
Ron
tamael^
QUOTE (hoevel @ May 22 2007, 16:30) *
nou, een kraan rubber lijkt me niet verstandig met een hete motor en een hoge druk inspuiting! ik weet niet of ik er zo maar een koperen ring tussen mag en kan zetten, of dat dan b.v het verstuifbeeld niet goed meer is op de zuigers, en ook tevens de inhoud van de cilinders zal veranderen....
Misschien een bravo-monteur op de site die onze vragen kan beantwoorden?
Groet
Ron

ah zo. denk toch dat het een verhaal is van vuil op de passing. Geuzendam of andere fiat expert eens bellen is de beste optie.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.