Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 57i Kit van K&N
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Padlarf
Ben vandaag naar Lynx Cardesign in Bergschehoek geweest voor een 57i kit voor mijn Bravo. Maar wat was het probleem, in het grote K&N boek staat de filter kit er wel maar alleen voor de jaren 1995-1999. Laat de mijne nou uit 2001 komen....

Dus de beste man gaat maandag ff bellen met die toko daar of er verschillen zitten tussen het filterhuis van een Bravo uit 1999 en een filterhuis van een Bravo uit 2001. Met een beetje pech zit er namelijk een meetpunt of sensor in welke niet verwijderd kan worden.

Mijn vraag is dus, weet iemand hier of dit zo is?
En mocht dit zo zijn wat zijn dan mijn opties?
Padlarf
Nou die kerel van Lynx heeft gebeld, maar de mensen van K&N wisten het ook niet.

Dus ben vandaag maar even naar de Fiat dealer gegaan. Daar vertelden ze mij dat er qua filterbox in ieder geval geen veranderingen in zit en er ook geen sensor/meetpunt in zit, dus da's in ieder geval mooi meegenomen.

Ga nu de kit gewoon bestellen, kan nu alleen nog een punt van aansluiting zijn en dat is altijd te verhelpen. lol.gif

Mocht het nou niet lukken heb ik dadelijk een gloednieuwe 57i kit te koop voor een bravo van voor 1999 lol.gif
pieter88
gaat ge die in het originele filterhuis plaatsen met de deksel eraf? Zal wa bochtenwerk zijn dan!
Padlarf
QUOTE (pieter88)
gaat ge die in het originele filterhuis plaatsen met de deksel eraf? Zal wa bochtenwerk zijn dan!

Nope, nu blijkt dat er geen meetpunt in het filterhuis zit (alsdus Fiatboer Theunissen in Zoetermeer) wordt deze gewoon verwijderd.
pieter88
ge kunt da er beter in plaatsen. Als ge dat eruit haalt zit ge just boven het spatbord van u wielkast. Daar zitten gaten in en zo wordt uwe filter heel vlug vuil
Padlarf
QUOTE (pieter88)
ge kunt da er beter in plaatsen. Als ge dat eruit haalt zit ge just boven het spatbord van u wielkast. Daar zitten gaten in en zo wordt uwe filter heel vlug vuil

Da's alleen wanneer je m er in zijn geheel uit haalt, da's teveel werk (Moet het wiel eraf enz.) Daar waar het filterhuis vast zit aan de wielkas, dus feitelijk de onderkant van het filterhuis laat ik zitten. Geen gaten, geen troep. Mocht dit niet lukken kan ik idd altijd nog het filterhuis leegmaken.

Zie voor installatie:
http://www.filterpower.co.uk/kn_induction/...les/57-0379.pdf

Gaat dan wel om een 1.2 16V maar idee is hetzelfde
Monstra16v
QUOTE (pieter88)

vaak schoonmaken ey maar gaten betekend extra lucht en extra lucht is goed goed goed
Padlarf
QUOTE (Monstra16v)
QUOTE (pieter88)

vaak schoonmaken ey maar gaten betekend extra lucht en extra lucht is goed goed goed

Wanneer je de gaten in je wielkas openlaat gaat je filter ongeveer 1 regenbui mee.... Vervolgens heb je kans dat ie water aanzuigt en geloof me dat wil je niet....

Dus of onderkant filterhuis laten zitten of de gaten dichtmaken met rubbermatten of afdek doppen.
BELLEZZA ITALIANA
vergeet die gaten ook niet ff te schuren en er een lakje erop te doen anders gaat het roesten :evil: :evil:
dit alleen als je het huis helemaal weghaald natuurlijk :wink:
pieter88
hoeveel kost da eigenlijk? rond 125 Euro? gade da laten testen of ge vermogenswinst hebt. Moet toch 1 a 2 pk zijn. Heb vroeger eens een namaak gekregen van ne vriend ma da was gene vette. Ik denk nt dat die kelk in da gat van de filter raakt, is te groot. En de aansluitingen van ne 1,2 zijn volgens mij ook anders

Maja wa wete kik :roll:
Padlarf
QUOTE (pieter88)
hoeveel kost da eigenlijk? rond 125 Euro? gade da laten testen of ge vermogenswinst hebt. Moet toch 1 a 2 pk zijn. Heb vroeger eens een namaak gekregen van ne vriend ma da was gene vette. Ik denk nt dat die kelk in da gat van de filter raakt, is te groot. En de aansluitingen van ne 1,2 zijn volgens mij ook anders

Maja wa wete kik :roll:

Ben voor de kit 155 euries kwijt. Tis vast elders goedkoper te krijgen, maar hier heb ik gewoon zeker weten goed spul. Moet minstens 5% meer vermogen opleveren, MITS goed geplaatst. Zit nu op de 103 PK dus zal met 5% meer zo rond de 108 uitkomen. Ga dat niet laten testen, komt wel een keertje.
Dutch Dimension
Die met met die sleuven erin is van plastic dus die roest niet. :wink:
Deze moet je trouwens wel even verwijderen omdat het filterhuis er het makkelijkst langs ondere uit gaat. :wink:

En voor die sleuven kun je ook plexiglas zetten.
Ga ik ook doen want mijn filter wordt te vuil naar mijn zin
The Master
Verwacht geen vermogenswinst... Maar verwacht wel een veel en veel lekkerder (donkerder) geluid... :wink:
Slider
Ik heb het zo:

(later nog een cold air toegevoegd.)

Zie ook dit topic :arrow: Luchtfilter
pieter88
ik hoorde met mn 16 16 klepper gn verschil in geluid met die kelk, zit nu een gewone k&n sportluchtfilter in :roll:
Padlarf
QUOTE (The Master)
Verwacht geen vermogenswinst... Maar verwacht wel een veel en veel lekkerder (donkerder) geluid...  :wink:

Motor heeft koude lucht nodig (hoe kouder hoe beter!!!) Want elke 10 graden kouder, is 1 PK meer!!! (ipv 60 graden (ja, je motor word warm!!!) naar 30 graden (we hebben t wel over de temp van de lucht..) Is toch al weer een 3PK...

Je eigen woorden in het andere topic.... :?
The Master
Ja, hangt er vanaf hoe die geplaatst is... :oops: :oops:

Als je 'alleen' een K&N erop gooit (zonder voor de rest voor de koude lucht te zorgen) zal je niet veel merken...

Zodra je voor koude lucht gaat zorgen (dan neemt de temp zeker af) dan krijg je wel PK's erbij...
pieter88
kunt ge gn foto's nemen, dan kunnen we het resultaat zien!
Padlarf
QUOTE (pieter88)
kunt ge gn foto's nemen, dan kunnen we het resultaat zien!

Yup, zal ik doen. Maak er meteen een paar voor een How-to

(Weet nie of die er al is voor een 1.6)
evill bravo
:? krijg je zoiets als mijn hitteshild met k&n toch ??? :? (zie projecten)
Padlarf
Nee, zit anders in elkaar. Zie voor "looks" van het filter:

http://www.filterpower.co.uk/kn_induction/...les/57-0379.pdf
Kelvin104
K&N 57i kit rechtstreeks besteld bij Kinnor services (=filterpower)

Scheelde mij tussen de 50-75 eurotjes met in de winkel.

84$ inclusief verzendkosten en VAT (a wisselkoers 1,148)
dus nog niet eens 100 €

Wel voor een Marea wel te verstaan
The Master
QUOTE (Kelvin104)
K&N 57i kit rechtstreeks besteld bij Kinnor services (=filterpower)

Scheelde mij tussen de 50-75 eurotjes met in de winkel.  

84$ inclusief verzendkosten en VAT  (a wisselkoers 1,148)
dus nog niet eens 100 €  

Wel voor een Marea wel te verstaan

Relaxt! Hebbie ff een url??? :wink:
Kelvin104
Even een kopietje van de mail(order) bevestiging

(Op de site kun je bekijken voor welke auto's welke kits beschikbaar zijn.)

The actual price of your kit (Kit number 57-0292) is 84.86 and not £64.86, please e-mail me if you wish to continue with your order. Apologies for the mistake.
Kind regards,

Lesley Smith
Sales Director
Kinnor Services
Warrington, UK

( Europe +44 1925 763405

lesley@filterpower.co.uk

Internet: www.filterpower.co.uk
Monstra16v
dat zijn ponden geen dollars is uk dus ponden dus zon 150 euro
Hyper
QUOTE (Monstra16v)
dat zijn ponden geen dollars is uk  dus ponden dus zon 150 euro

inderdaad monstra, dan kun je hem beter in Nederland halen :?
The Master
Nou, ik weet niet wat voor wisselkoers jullie mee rekenen, maar zeker niet de goede lol.gif

€ 97.48728491688835

Dus idd minder dan € 100,-- smile.gif
Kelvin104
even voor de duidelijkheid.

In 1ste instantie heb ik verkeerde symbool neergezet.

Het zijn PONDEN met een wisselkoers van ca 1,15 dus nog geen 100 €
inclusief verzendkosten en VAT.

Dit is ook afgeschreven!!!

Verder prima service en snelle levering !!!
Monstra16v
aardig gezakt dan dan moet je vanaf nu alles in engeland gaan bestellen velgen de extreemste kosten daar 400 pond kijk maar eens in de max power...
Slider
Ik denk dat zo'n beetje alles wel gezegd is over de K&N kit. Dus voordat we helemaal afdwalen :arrow: Slotje
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.