![]() ![]() |
Jul 31 2010, 10:10
|
|
|
Broekie Group: Leden Posts: 87 Joined: 25-September 08 Member No.: 3.808 |
Goedemorgen,
M'n achterruitenwisser deed het al een tijdje niet meer, dus maar eens gekeken waar het aan zou kunnen liggen, dus hier wat op het Forum zitten zoeken en kwam een topic tegen, over een achterruitenwisser van een Marea. In dit Topic werd beschreven dat een ruitenwissermotor zo uit elkaar kon, en dat het ruitenwisserbladasje meestal vast zit. Dus ik heb gisteren het motortje eruit gehaald, heel dat motortje uit elkaar gehaald, asje zat idd goed vast dmv een roestlaag. Dat helemaal schoongemaakt met scotch bribe, alles goed ingevet met vaseline, alles hetzelfde terug gezet. Contactjes allemaal schoongemaakt, en zojuist terug geinstalleerd. Alleen als ik het hendeltje omdraai in de Bravo gebeurd er nog steeds niets, zekering is goed, ook verwisseld. De ruitensproeier doet het wel, alleen doet de ruitenwisser het niet meer. Iemand hier meer last van gehad? Ik denk gewoon dat dat motortje echt overleden is. Heeft er iemand toevallig nog een werkend motortje liggen voor een Bravo uit 2000, 1.2 16v. Hopelijk kan iemand helpen, Groeten, Emiel -------------------- Fiat Bravo 1.2 16v Trofeo
Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 2.0 16V |
|
|
|
Jul 31 2010, 10:37
|
|
|
regelmatige bezoeker Group: Leden Posts: 368 Joined: 6-February 08 From: Munstergeleen Member No.: 3.191 |
Zekering vervangen?want die zal bij een eerder vastgelopen motor zeker de geest hebben gegeven.
Dan weet ik niet zeker hoe de stroom bij een bravo aan komt,neem even aan hetzelfde als bij een Bravo,dus dmv contacten op de achterklep/carroserie,heel vaak is daar het massa contact van weggesmolten dwz hioj zit dieper in het plastic en maakt zo ook geen of slecht contact. -------------------- Marea Weekend 1.6 16V G3 St Moritz (Van Mijn zoon sinds 19-11-2009 )
Chrysler PT Cruiser 2.0 LTD G3 Daewoo Nubira 1.6 Hb G3 |
|
|
|
Jul 31 2010, 10:43
|
|
|
Ja zekering ook vervangen ja.
En die contacten, daarbij bedoel je die 2 zwarte plastic nokken met veertjes aan beide zijden van de kofferbaksluiting? Dus die op de carroserie? Groeten, Emiel -------------------- Fiat Bravo 1.2 16v Trofeo
|
|
|
Aug 11 2010, 21:36
|
|
|
Broekie Group: Leden Posts: 15 Joined: 24-July 10 From: Limburg Member No.: 7.231 |
Ik heb ook hetzelfde probleem met de achterruitenwisser, ik lees hier op het forum vanalles over massa, slecht contact, schakelaar etc...
ik heb net ff gekeken, met de zaklamp lijkt alles in orde, er zat een stekkertje niet zoals het hoort te zitten en dat heb ik vastgemaakt, na het testen blijkt er toch nog iets stuk of mis te wezen, ik hoor de motor heel stil zoemen maar de wisser komt niet in beweging, iemand een idee? ik mis die wisser ook. |
|
|
|
Aug 11 2010, 22:20
|
|
|
regelmatige bezoeker Group: Leden Posts: 368 Joined: 6-February 08 From: Munstergeleen Member No.: 3.191 |
Ja zekering ook vervangen ja. En die contacten, daarbij bedoel je die 2 zwarte plastic nokken met veertjes aan beide zijden van de kofferbaksluiting? Dus die op de carroserie? Groeten, Emiel yes -------------------- Marea Weekend 1.6 16V G3 St Moritz (Van Mijn zoon sinds 19-11-2009 )
Chrysler PT Cruiser 2.0 LTD G3 Daewoo Nubira 1.6 Hb G3 |
|
|
|
Aug 12 2010, 13:28
|
|
|
Bij mij hoor ik niet eens iets, ruitensproeier doet het wel, maar deze word vanaf het vloeistof motortje zelf aangestuurd toch?
Dus daar heb ik ook weinig aan. Contacten zien er ook allemaal goed uit, motor heb ik ook compleet uit elkaar gehad, asje zat ook vast, schoongemaakt en alles met vet in elkaar gezet. Maar nog niks, denk toch maar een nieuw motortje. 66 Euro bij Tuynder. -------------------- Fiat Bravo 1.2 16v Trofeo
|
|
|
Aug 12 2010, 13:46
|
|
![]() regelmatige bezoeker Group: Leden Posts: 702 Joined: 6-September 08 From: Groningen Member No.: 3.754 |
Of je rijd met je Trofeo naar een sloop en vraagt of je er één uit een sloopauto mag slopen en proberen.
-------------------- |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th September 2010 - 08:46 |