IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Rodi Carstyling
Le Car
Hoogendoorn Wheels
Carclean
Brezan
2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Tuning fiat bravo 1.4 tjet 120 pk
Gocool
post May 13 2009, 07:18
Post #21

Broekie

Group: Leden
Member No.: 3.284

Ik ben er ook mee bezig geweest met dezelfde club. Had inderdaad interesse maar heb de regeltjes nog eens goed doorgespit.
Zonder me te mengen in de voorgaande discussie zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

Het is mogelijk de auto te laten Ziptunen. Geen fysieke aanpassing is nodig maar een softwarematige. Via het motormanagement worden de instellingen geoptimaliseerd wat als gevolg heeft 35PK winst. (in het geval bij de 120pk benzine).
Ziptuning neemt daarbij de garantie over voor je motor. Elke schade aan de motor is hiermee dus gedekt.

Bij Fiat vervalt je hele garantie. Niet alleen de garantie van je motor, maar van je hele auto. Ziptunings garantie voor de motor zal dus geen andere defecten dekken. Aangezien ik 5 jaar garantie heb op mijn auto zou het in mijn geval betekenen dat dit contract nietig wordt verklaard zodra ik zelf een aanpassing aan de auto laat doen door een NIET DOOR FIAT ERKENDE garage.

Dit is dus ook de reden waarom ik het niet meer heb laten doen/ga laten doen binnen nu en (inmiddels) 4 jaar.

Persoonlijke note aan Harbrink1: Je hebt teveel betaald. Als je eerst een offerte aanvraagt en deze laat verlopen, krijg je vervolgens om de andere maand aanbiedingen, nieuwsbrieven e.d. om je auto te laten tunen met 100 euro korting. Daarmee zou het 399 hebben gekost.

Groeten
Go to the top of the page

+Quote Post
Harbrink1
post May 13 2009, 08:46
Post #22

Broekie

Member No.: 5.936

Bedankt Gocool

Maar ik heb inderdaad ook 399 betaald.Staat ik op de site dat je 100 euro korting krijgt.

+Quote Post
wiggywiggy
post May 13 2009, 19:54
Post #23

Broekie

Member No.: 5.454

QUOTE (Harbrink1 @ May 12 2009, 11:38) *
Als jullie er zo overdenken dan doe je het toch lekker niet.

Ik vind hem super rijden en die garantie zal wel meevallen.

zo is het,ik vind hem ook super rijden en hij heeft nu net dat gene meer dat ik er aan miste.
de mijne is nu 4 maanden oud en er staat 4700 km op de teller en ik ben blij dat ik het heb laten doen,vooral het koppel is er op vooruit gegaan waardoor de automaat niet meer zo snel terug schakelt als ik iets meer gas geef dit was namelijk heel irritant.

+Quote Post
bravo173
post Jul 1 2009, 22:32
Post #24

Broekie

Member No.: 6.119

Haha,

Jullie moeten naar squadra tuning. Daar heb ik mijn bravo 150pk laten tunen en nu heeft hij 172pk en een koppel van 315nm. Dat schiet lekker op. Tot op heden (5.000km gereden want ik rij niet veel) geen problemen. Het motormanagement / software lijkt op de mito 1.4 t-jet. Ik heb getwijfelt tussen een paar aanbieders maar het verhaal op de squadrasite is wel plausibel. Hij geeft aan dat er simpelweg niet meer uit te halen valt dan 172pk omdat de turbo te klein is. Hoe komt zip dan bijvoorbeeld aan 185pk? Lees de verhalen maar eens op squadra. Voor mij een prima zaak, goede service en betrouwbaar. Hij legt uit wat hij doet, maakt een proefrit, laat de data zien zoals motorbelasting, vermogen bij RPM, koppel etc. Goede advieze, ware beloften en ook de prijs is goed!

+Quote Post
Rayman19876
post Jul 1 2009, 23:36
Post #25

regelmatige poster

From: Voorhout
Member No.: 2.698

Heb vernomen dat squadra er ook erg veel verstand van heeft. Daar zijn er meer mee eens denk ik. Ik heb wel eens na gevraagd bij squadra voor mijn hgt. Zij zeggen dat mijn motor i.p.v 154, 160 pk standaard heeft, en dat je daar, omdat het een atmosferische motor is, er eigenlijk bijna niets uit kan halen. Bij ziptuning zou ik tot wel 170 kunnen gaan, als ik het goed heb. Maar ik geloof daar ook niet erg veel van.

Bij squadra lijken ze er erg veel verstand van te hebben.

--------------------
Fiat Bravo 2.0i 20v HGT MKII, 2001

+Quote Post
tamael^
post Jul 3 2009, 13:00
Post #26

regelmatige poster

Member No.: 1.863

QUOTE (bravo173 @ Jul 1 2009, 23:32) *
Haha,

Jullie moeten naar squadra tuning. Daar heb ik mijn bravo 150pk laten tunen en nu heeft hij 172pk en een koppel van 315nm. Dat schiet lekker op. Tot op heden (5.000km gereden want ik rij niet veel) geen problemen. Het motormanagement / software lijkt op de mito 1.4 t-jet. Ik heb getwijfelt tussen een paar aanbieders maar het verhaal op de squadrasite is wel plausibel. Hij geeft aan dat er simpelweg niet meer uit te halen valt dan 172pk omdat de turbo te klein is. Hoe komt zip dan bijvoorbeeld aan 185pk? Lees de verhalen maar eens op squadra. Voor mij een prima zaak, goede service en betrouwbaar. Hij legt uit wat hij doet, maakt een proefrit, laat de data zien zoals motorbelasting, vermogen bij RPM, koppel etc. Goede advieze, ware beloften en ook de prijs is goed!

squadra is altijd nog de nummer 1. weet heel veel van de motor techniek af en is wel in voor een expirimentje. (grotere turbo? ;-) )

mijn advies is dan ook altijd Squadra. met me croma ook contact gehad maar daar hadden ze niets meer van. moet dus echt een keer de ecu codes doorschuiven en mogelijk gewoon een set ecu's op sturen om te zien wat ze er mee kunnen. gewoon om aan te geven hoe ver ze voor je willen gaan.

tamael

+Quote Post
priest
post Jul 23 2009, 21:25
Post #27

Broekie

From: gent, belgium
Member No.: 3.652

Hallo jongens,

Heb mijn wagen ook bij zip(belgie) laten tunen,hierna ben ik ermee naar italie gereden.
In Italie heb ik mijn auto laten uitlezen bij een fiat dealer en die hebben meteen gezien dat de auto gezipt was.
De garantie vervalt inderdaad, maar dan alleen op alles wat te maken heeft met de aandrijving(motor, versnellingsbak, aandrijfassen, enz) garantie op de lak en koetswerk kan wettelijk niet vervallen gezien het een met het andere niets te maken heeft.
Momenteel heeft ziptuning ook weer een update klaar voor de fiat bravo t-jet 150.
Ikzelf ben HééL tevreden over de kennis en service die ik bij ZIP krijg.
Zelf ken ik squadra niet dus zal ik hierover ook niet oordelen.

Maar ik word wel moe van al die mensen die hier teveel praten over dingen die ze niet weten.
Holle vaten maken meer.... bonk.gif

mvg Marco

+Quote Post
maxxen
post Nov 8 2009, 11:27
Post #28

regelmatige bezoeker

Member No.: 5

Mijn Grande Punto Tjet sport heeft een grotere turbo ,andere uitlaat,andere inlaat en herschreven software.Nu vraag ik me af of diegene die hem hebben laten chippen bij ziptuning of diegene hem ergens anders al is op een vermogensbank heeft gehad.155pk met de originele turbo lijkt me sterk.Vandaar dat ik een grotere turbo heb gemonteerd.Wat de mijne nu aan vermogen heeft weet ik nog niet,dat weet ik 28 november,dan gaat hij op de bank.

+Quote Post
sjaak
post Nov 8 2009, 21:37
Post #29

Broekie

From: Poortugaal
Member No.: 5.543

Net als andere mensen wilde ik graag iets meer uit de motor halen. Ben bij Squadra geweest en had het gevoel dat men wist waar ze mee bezig waren.
120 pk naar ongeveer 155 pk en koppel is van 206 naar 260 gegaan. In alle versnellingen rijdt het net even iets frisser, ben er ook erg tevreden over.

+Quote Post
RARARA
post Nov 8 2009, 22:08
Post #30

Fiat Marea 1.6 16V ELX / Fiat Punto 1.2 16V Sporting

Group: Moderator +
From: Zuid-holland
Member No.: 62

en wat is de prijs bij squadra ?

--------------------

+Quote Post
Viper®
post Nov 9 2009, 11:48
Post #31

Broekie

Member No.: 3.205

De MiTo 155 pk tjet is € 470,-

dus ik gok hetzelfde voor de Fiat Bravo tjet

+Quote Post
sjaak
post Nov 9 2009, 16:32
Post #32

Broekie

From: Poortugaal
Member No.: 5.543

Dat klopt, ik heb € 470,00 betaald

+Quote Post
Christiaan
post Dec 2 2009, 22:05
Post #33

Broekie

Member No.: 5.886

QUOTE (maxxen @ Nov 8 2009, 12:27) *
Mijn Grande Punto Tjet sport heeft een grotere turbo ,andere uitlaat,andere inlaat en herschreven software.Nu vraag ik me af of diegene die hem hebben laten chippen bij ziptuning of diegene hem ergens anders al is op een vermogensbank heeft gehad.155pk met de originele turbo lijkt me sterk.Vandaar dat ik een grotere turbo heb gemonteerd.Wat de mijne nu aan vermogen heeft weet ik nog niet,dat weet ik 28 november,dan gaat hij op de bank.

En? Hoeveel is het nu?

+Quote Post
maxxen
post Jul 31 2010, 20:57
Post #34

regelmatige bezoeker

Member No.: 5

QUOTE (Christiaan @ Dec 2 2009, 23:05) *
En? Hoeveel is het nu?

175 pk,Wel nog na montage van andere nokkenassen.

+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 9th September 2010 - 10:57